Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '06

 
Kategori
Pazarlama
 

Romantik atmosfer

Aktif pazarlama şoförü olarak işe başlamak üzere Zafer isminde birinden teklif aldım. Alacağim paranın bir anlamı yok gezip görmek için yapacağım bu işi. Bana iş teklifi yapan kişi beni pazarlamasını yapacağımız ürünlerin işyerinin sahibi ile tanıştırmak üzere, genel müdürün odasına girdik. Genel müdür 30 yaşlarında yakışıklı, aktif, çok akıllı, sportmen ve ağzı laf yapan biri idi. Bende kendimden emin vaziyette sohbet ediyoruz, aslında sohbet etmiyoruz. Genel müdürün yönlendirmesine göre onun sorularına cevap veriyoruz.

Bana dizel motorun çalışma sistemini sorunca, tamircimi arıyorsunuz, yoksa şoför mu dedim. Aslında işe ihtiyacım yoktu, halihazırda çalışıyordum, bu durumumdan dolayı rahatça hareket edebiliyordum. Genel müdür bana eğer Zafer bey olmasa ben sizi işe almam deyince, bende Zafer bey olmasa bu işte çalışmam diye cevap verdim.

Arabamizin yuklenmesi ile Aydina dogru hareket ettik ogleden sonra, pazarlama isine basladik. Kahvehanelerin onunde mallarimizi sergiliyoruz. Aktif pazarlama o kadar zor bir iski hic tanimadiginiz bir kisiye taksitle mal satacaksiniz, odemedigi taktirde satistan sorumlusunuz. Aydin ve koylerini uc gun boyunca dolastik sadece uc parca mal satabildik. Uc gunun sonunda Izmir`e isyerine geri donduk.

Bizi findik hasat zamani oldugu icin Akcakoca`ya gonderdiler. Akcakoca`da deli Omer diye biri varmis, bize yardimci olacak onu bulmamiz soylendi. Akcakoca`ya giderek pansiyona yerlestik. Akcakoca tarihi bir yer, ilce merkezi yeni yerlesim yerine kaydirilmis. Bizim kaldigimiz yerde bir pansiyon, bir bakkal, bir lokanta, bir pastahane, 9 adet kahvehane var. Kahvehanelerden birini ogretmen calistiriyor, spor lokali yapmis butun genclik burada. Lokalin sahibine deli Omer diye biri varmis onu ariyoruz dedik. Ne yapacaksiniz deli Omer`i dedi. Izmir`den geldigimizi pazarlamaci oldugumuzu, onun cevresinin genis oldugunu bize yardimci olabilecegini ogrendigimizi soyledik. Ankara`ya bir futbolcuya bonservis cikarmaya gittigini birkac gune kadar donecegini ogrendik. Ben merakimdan bu sahisa neden deli diyorlar dedim. Deli Omer`in 17 yil cocugu olmamis, bir gun yapilan bir haksizliktan dolayi adamin kafasinda silahin kabzasini kirmis, adamin kafasini parcalamis. 17 yil sonra oglu olunca cocugun kani degismesi gerekiyormus, bir futbolcunun verdigi kanla cocugu yasama donmus. Oda kendini futbola vermis ilce merkezinin hemen yanindaki findik tarlasini futbol sahasi yaptigi icin Omer o gunden sonra deli Omer olmus. Deli Omer Ankara`dan dondu, tanistik kendisi ile, onu o gune kadar gulerken goren olmamis. Tanistigimiz gun guldurdum deli Omer`i adim deli Omer` i gulduren adama cikti. Deli Omer bizi yedi sulalesi ile tanistirdi, herkese kefil oldu, cok mal sattik onun sayesinde. Durust insanlar Karadenizliler fakat cok inatcilar. Sakal birakiyorum o donem erkekler benimle karsilasinca onunu ilikleyip one dogru egilerek elimi sikiyorlar, ne kadar saygililar diye dusunuyorum, sonradan ogrendim ki ilcenin muftusunun tayini cikmis, ilceye yeni muftu tayini bekliyorlarmis, sakalimdan dolayi beni yeni muftu zannedip bu durumdan dolayi saygi gosteriyorlarmis. Cok gulmustum o an muftu yerine konulduguma. Beni ise alan Zafer abi dunya tatlisi bir insan karincayi dahi incitemez. Ben ise sofor olarak baslamistim, ama arabayi Zafer abi kullaniyor, ben satis yapiyorum. Zafer abi durust insandi kazancimizi paylasacagiz cunku bu satislar senin sayende gerceklesiyor dedi. Kazancim konustugumuzun 6 katina cikti. Arabanin uzerindeyim, musterinin istedigi mali vermek uzere arabanin icerisinden firini alip arkami dondugumde birde ne goreyim. Karikuturlerde cengel burunlu karadenizli tiplemesi cizilir ya, simdi karsimda duruyor bu ornek hemde canli olarak, adamin burnu agzinin icine kadar kivrilmis, beni bir gulme krizi tuttu, engelliyemiyorum kendimi, adam anlasa oldurecek beni, donup konusmam lazim, cunku elimde teslim etmem gereken firin var. Birseyler soylemek istiyorum adamin yuzu onumde durmadan guluyorum, sonunda benim doktordan raporum var gulme krizi nobetim tutuyor. Doktor bu kriz geldiginde sikma kendini rahatla dedi diye maci idare ettik. Isallah dedim icimden birsey almadan gider, bende dayak yemekten kurtulurum, cunku koyun icindeyiz herkes birbiri ile akraba. Deli Omer bizi bir aksam misafir edecegini soyledi, bereber bir dugun evine gittik. Bu gece ziyafet var dedi, biz dans edenleri seyrediyoruz. Kucuk bir tahta kapidan iceriye surekli girilip cikiliyor, ha bire birseyler tasiniyor iceriye, sonunda deli Omer sofra hazir dedi, o tahta kapidan iceriye girdigimizde, manzara sahane idi, ahirin icinde idik ve tezek kokulari sarmisti her tarafi, Zafer abi bana ben ona baktim. Ne de icki icilirdi bu ortamda. Gecenin sonunda Omer abi dedim romantik gece icin tesekkur ederim. Ne o begenmedin mi dedi, yok abi dedim olur mu oyle sey, degisik bir atmosferdi, biz sehirde nereden bulacagiz boyle bir ortami sayende degisik bir gece gecirdik.

Musterilerden sikayet gelmesi uzerine Izmir`e gelerek genel mudure sattigimiz mallarin arizali oldugunu bildirdim, oda bana daha kalitelisini alsinlar deyince isi istifa ettim o anda, hakbuki Turkiye`ye dagilan 17 pazarlama araci icerisinde bu isi ilk defa yapmamiza ragmen ikinci olmustuk, cokta iyi para kazaniyorduk. Ama mali sattigim insanlar bana guvenerek alis veris yapiyorlardi, onlari nasil kandirabilirdim, para kazanmak ugruna...

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...