Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '07

 
Kategori
Kitap
 

Romantika / Turgut Özakman

Romantika / Turgut Özakman
 

Resim alıntıdır


"Aşk tapınma gibidir, hiç telaşa gelmez"...

Okumak da öyle işte! Satın aldığımı değil, bulduğumu okuyan biriyim. Genellikle farklı yazarları ve farklı kitapları okumayı tercih ederim. Bu nedenle çok gündemde olan yeni kitapları hemen okumam, çünkü
eleştirmenlerin yorumları kitabı okumadan önce okuyucuyu olumsuz etkileyebiliyor. Bu kitap da öylesine okuduğum ve eğlenceli bulduğum bir kitap.

Yaz günlerinde ağır konulu kitaplar yerine böyle daha kolay anlaşılabilecek kitapları sıkılmadan okuyabilirsiniz.

Ajandama Düştüğüm Not:

Kitabı çabucak bitirdim. Konu bakımından okuyucuyu sıkmıyor, farklı, anlaşılır bir dille yazılmış. Bana fazlasıyla kolay geldi. Eğlenceli bir kitap sıkılmadan okuyabilirsiniz.

Kitaptan Alıntılar:

-Aşk tapınma gibidir, hiç telaşa gelmez. Aşk doğal afete benzer, istemekle gerçekleşmez, kendiliğinden gelir.(s.18)

-Hayat insana gençken çok şey vaadeder, ama pek azını yerine getirir.(s.53)

-Her yeni aşk romanı, aşk için yazılmış bir mezar taşıdır... Mezar taşını kim okur ki?(s.87)

-Aşk çok uzun gelişimin son aşamasıdır; ilkellikten kurtulmak, bencillikten arınmak, kendine tapınmaktan kurtulmak demektir. Bir insanın yalnız güzelliklerini değil çirkinliklerini, kusurlarını, yanlışlarını da sevmek demektir.(s.87)

-Aşk ayıbı güzelliğe, utancı sevince dönüştürür.(s.112)

 

Okuduğum Tarih:12-14 Kasım 2001

Romantika-Turgut Özakman
Bilgi yayınevi-1.Baskı-Ocak 2000

Yayınevi Notu:

Romantika, Turgut Özakman'ın Korkma İnsancık Korkma'dan sonra, ikinci romanı.
Yine şaşırtıcı bir aşkın öyküsü. Bir aşk güzellemesi. 1960-1987 dönemine özgü çalkantılar. Sürprizler, oyunlar, dönüşümlerle dolu, gizemli bir ilişkinin gizli tarihi. Kuşaklar arası çatışmalar. Renkli, ilginç, şaşırtıcı karakterler. Kıvrak, akıcı, neşeli bir dil, yalın bir üslup.

Çok açılı bir anlatım tekniği, usta işi bir kurgu.
Konusu, kişileri, tekniği, kurgusu ile farklı bir roman.
...
Aşk keyifli bir işemedir! Metabolizma hastalığıdır! Afyondur! Köleliktir! Yanılsamadır!, Doğanın aldatmacasıdır! Aşk havuzunda kazlar yüzer. Yaşasın seks!"
...
"Kendinden başkasını sevmeyen, bedenini kutsayan, kafası yerine bilmemnesi ile düşünen birinin aşkı anlamasını, övmesini beklemenin, bir kurbağadan arya söylemesini istemek kadar gülünç olduğunu bilirim."
...
"Sevene yılan bile dokunmaz. Bu büyük ve önemli sözü daha duymamış olabilirsin. Çünkü az önce uydurdum. Ama bir gün kalbi olan herkesin, bu sözü benimseyeceğine inanıyorum."
...
"Olayları özel bir yöntemle not ettim. Aklını çalıştırırsan kolayca çözebilirsin."
..
"Her şey şu basit, çocukça, sefil işaretlerin içindeydi ve çözemiyorduk. Hani kolaydı baba?"
...
"Bir gün 'aşk ihtilaldir' demiştiniz. Bu sözün anlamını şimdi anlıyorum. Aşk gelince, gerçekten yeni bir dünya kuruluyormuş. İçimde, varlığından haberli bile olmadığım yeni duygular keşfediyorum. Eskiden göl balığıydım. Şimdi akıntıya karşı yüzen bir sazanım."
...
bin yıllık özlemle sarılmak istiyorum rüyalarını bile kucaklamak için
(Arka Kapak)

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..