Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
130
 

Römorkte insan taşıma ölüme davetiyedir.

Römorkte insan taşıma ölüme davetiyedir.
 

Ramazan ayının son günlerine girdiğimiz, bayram  sevincini yaşayacağımız  şu günlerde  insanın aklına haliyle  yolların yoğunluğu ve  hiç istemesek de meydana gelmesi muhtemel  trafik kazaları geliyor.  İnsan ürperiyor.  Sadece düşünmek bile  insanı şimdiden rahatsız ediyor.

Her bayram  sonrası medyadaki ‘’Yollar kan gölü’’ veya ’’bayramın acı bilançosu’’ heberleri ni inşallah bu bayram sonrası okumayız diye düşünürken  Düzce’den acı ve düşündürücü bir haber geldi.

Fırtınadan bir kayın ağacı orman işçilerinin üstüne düşmüş, 6 ölü, 15 yaralı.

Hani derler ya bedavadan ölüm. Tıpa tıp bu.

Haberi okumadan  bir ihmal olduğu zaten hemen anlaşılıyor.  Bir traktör romörkünde 30 kişi.

Aynı  geri kalmış Asya, Afrika ülkelerinde rastlanan bir taşıma şekli.   Yahu artık böyle eşya bile taşınmıyor, bırak insanı.  Böyle bir taşıma şekli Karayolları taşıma kanununda var mıdır?. Yoksa  neden buna   yeltenilir?. Kim yapar bunu?. Oralarda insanlar hep böyle mi taşınır?.  Servis araçları römork mudur?

Bir yandan insanlar emniyet kemeri yok diye ceza öderken yani bu kadar hassasken kurallara!. Diğer yandan insdanların römorklarla taşınması nasıl bir çelişkidir?.   Kırrsal kesimde gözden uzak olmak bunu mu gerektiriyor?. O taşıma şeklinde ani bir frende bile insanlar yollara savrulmaz mı? Hangi devirdeyiz?.

Kim düşünecek?.

Daha dün Soma’da ölen 301 vatandaşımızın sebebi bu  boş vermişlik, bu bize bir şey olmaz  mantığı değil miydi?. Oysa o maden  enyetkili kişi tarafından en modern, çağdaş teknoloji ile üretim yapılan bir yer diye söylenmemiş miydi.?.  Hayatlarını kurtaracak maskelerin bile devreden kalkmış, oksijen üretmeyen maskeler olduğu anlaşılmamış mıydı?

Ama biz her şeyi çabuk unutan, tedbirli olmayan bir milletiz.  Burası insanın  bol, hayatın ucuz olduğu bir ülke.

Ne zaman bu geri kalmış ülke ölümlerinden kurtuluruz, işte o zaman kalkınırız ama bu kafayla zor, ancak birbirimizi kandırırız.

Şu bayram üstü kimbilir, kimlerin ocağına acı düştü, kimlerin canı gitti. Yazık.

Romörkle insan taşımak  artık  insan öldürmeye yönelik suç sayılmalı,  hasatın yaklaştığı şu zamanlarda   buna müsaade edilmemeli, başka canlar gitmemelidir.

Ölenlere rahmet, yaralılara  şifa,  yakınlarına sabır dilerim.

Bu memlekette seçimlerden daha önemli bir şeyin, insan hayatının  olduğunu  da  birileri artık anlar inşallah.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 441
Toplam yorum
: 146
Toplam mesaj
: 13
Ort. okunma sayısı
: 944
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

İstanbul doğumluyum.. İstanbul'un  tramvaylı döneminden bu şehirde yaşıyorum. Gençlik yıllarında ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster