- Kategori
- Otomotiv
Röportaj: Kıymet Güzeliş
NEZİROĞLU PLAZA
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte iş dünyasında hırslı ve cesaretli genç patronlar hızla yükselmeye başladı. Bunlardan bazıları uyguladıkları stratejilerle, gerçekleştirdikleri projelerle önemli başarılar elde ediyor ve sektörlerinde ilkler arasına yerleşmeyi başarıyor. Otomotiv sektöründe de son dönemlerde başarıları ve performansıyla adından sıkça söz ettiren Serkan Neziroğlu, Neziroğlu Grubu’nun İcra Kurulu Başkanı Atila Koç ve Amiral Filo Yönetimi Pazarlama Direktörü Bahadır Siyez ile otomotiv sektörünün dünü, bugünü ve Neziroğlu Grubu’nun gelecek planları hakkında keyifli bir söyleşi yaptık…
SERKAN NEZİROĞLU KİMDİR?
Neziroğlu ailesinin 3. jenerasyonundan olan Serkan Neziroğlu 2003 yılından itibaren Neziroğlu Grubu’nun bünyesinde çeşitli kademelerde görev alarak 2007 yılından itibaren yönetim kademelerinde aktif rol almaya başlamıştır.
Sayın Serkan Neziroğlu, bize Neziroğlu Grubu’nun kuruluşundan ve kendisinden bahsedebilir misiniz?
Neziroğlu Grubu, ticari hayatındaki faaliyetlerine, 1971 yılında bir albayın emekli maaşıyla ve küçük bir yedek parça dükkânı açmasıyla başlamıştır. Zaman içerisinde ise sırasıyla Isuzu, Renault, Dacia, Hyundai, Suzuki, Hyundai Truck gibi markaları bünyesine katarak büyümüştür. Bundan sonrada yeni markaları bünyemize katmaya devam edeceğiz.
Şirket olarak büyürken ve gelişirken basamakları çok iyi ve sağlam çıkmak en önemli unsurdur. Ancak bu durumun handikabı ise genişlemeyle birlikte kontrol mekanizmasının en büyük zaaf olmasıdır. Önemli olan zayıflatmadan ve o zaaflara uğramadan büyümeyi sağlamaktır. Neziroğlu Grubu, bunu başarabildiği için 1971’den 2008’e geldiğimizde 38 yıldır bu sektörün içerisinde lider olma yolunda ilerlemektedir.
Sayın Atila Koç, size göre otomotiv sektörünün dünü ve bugünü arasında ne gibi farklılıkların mevcut? Neziroğlu gibi köklü bir firmanın ülkemize kattığı yeniliklerden bahseder misiniz?
Otomotiv işi tabi öncelikle 1970’lı yıllarda al-sat işiyle başlayan bir meslektir. O dönemler daha çok arz-talebin dengesiz olduğu; talebin daha fazla, arzın daha az olduğu dönemlerdi. Dolayısıyla burada yapılan iş tamamıyla teslimatçılıktı, satıcılık değildi. Ama 1980’li yılların ortalarından itibaren özellikle 1994 krizinden sonra bu işin daha farklı yapılması gerektiği, teslimatçılıktan öte müşteri memnuniyetinin ön plana çıkması gereken bir sektör haline gelmiştir. Şirket olarak biz bunu 1990’lı yılların başından itibaren, gelişiminde bu yönden yana olacağını gözlemleyerek birçok ilklere imza attık. Örneğin, Türkiye’de ilk aktif satış organizasyonu sunan şirketiz. Bunun yanında sektörde toplam kalite yönetimini, kurumsal 2. el organizasyonunu da ilk gerçekleştiren firmayız. İlklere attığımız imzalarımız Neziroğlu Grubu olarak bizim hep bir adım önde olmamızda yarar sağladı. Özellikle distribütörlüğünü yaptığımız firmalarla bu konuda özel projeler çalıştık. Hep öncü olduk. Burada en önemli faktör, çalıştığımız insanlar yani takım arkadaşlarınızla bir takım oyunu oynayabilmektir. Çalıştığınız insanların kalitesidir, yeterliliğidir ve zihniyetidir. Biz insan kaynaklarına çok önem verdik, hep bunu ön planda tuttuk. Kendisini şirketin bir ortağı gibi görme anlayışını hep yerleştirmeye çalıştık. Bu anlayış çok önemli, hep buna önem verdik. Biz şirket olarak kazandıklarımızın hepsini kendi sektörümüzde yatırım yaptık. Başka bir sektörü düşünmedik veya özel yatırımlarımız olmadı.
Neziroğlu Grubu uzun dönemli operasyonel araç kiralama sektöründe de hizmet vermeye başladı. Sayın Bahadır Siyez, “Operasyonel Filo Kiralama” ile ilgili bilgi verir misiniz?
Aslında Neziroğlu Grubu, Operasyonel Filo Kiralama sektöründe 2006 yılında NK (Neziroğlu Kiralama) markası ile hizmet vermeye başladı. Uzun dönem araç kiralama başlığı altında hem sektöründe standart dışı olan ama NK’da standart olarak sunulan hizmetleri; hem de araç adedi kıstası olmadan uygun fiyatlı bir yıllık kiralama opsiyonu ile sektöre yeni bir soluk getirmiş, kısa sürede sahadaki araçları yüksek adetlere ulaşmıştır. 2008 yılının Mart ayında ise operasyonel kiralama sektöründe yeni markamız Amiral Filo Yönetimi’nin lansmanını gerçekleştirdik. Yeni markamız ve beraberinde getirdiği birçok yenilikle hizmet vermeye devam ediyoruz.
Amiral Filo Yönetimi ile firmalara çok önemli kolaylıklar sağlamaktayız. Uzun dönemli araç kiralama, şirketler için bir ‘Dış Kaynak Kullanımı’ (oursourcing) opsiyonudur. Firmalar, ihtiyaçları olan araçlar için yatırım yapmak ve finansman giderlerini üstlenmek zorunda kalmadıkları gibi, araçların tescil, sigorta, vergi, bakım vs. işleriyle de ilgilenme yükünden kurtulur. Şirketler aldıkları bu hizmeti ay bazında giderleştirebilir, kiralanan araçların KDV tutarlarını vergisel olarak mahsup edebilir ve yatırım tasarrufu sayesinde daha sağlıklı mali dengelere sahip olabilirler.
Neden Amiral? Amiral ile ilgili hedefleriniz nelerdir?
Amiral ismi aslında bizim hedefimizi belirtmektedir. Amiral Filo Yönetimi ile sektörde kaliteli hizmetin adresi olma arzusundayız. Bugüne kadar getirdiğimiz yenilikler ve operasyonel kiralamaya bakış açımızla bu yolda sağlam adımlarla ilerlediğimizi zaten ispatlamış durumdayız. Bu nedenle, operasyonel filo kiralama sektöründe ihtiyaç duyulan en üst düzeyde kaliteli, en uygun fiyatlı, sektörde fark yaratan yenilikçi hizmeti hayata geçirerek müşterilerimize sunmaktayız.
Amiral’in farklılıkları nelerdir?
Amiral’in farklılarını size iyi bir örnekle açıklayabilirim. Diyelim ki bir işletmeniz var ve işletmeniz günden güne büyüyor. Büyük uğraşlar sonucu belli bir noktaya getirdiğiniz firmanızın, kendinden beklenen iş hacmini karşılaması ve verimliliğini artırmak için tabii ki bir araç filosuna ya da yenisine ihtiyaç duyuyorsunuz. Ama ne filonuzun alım satım işleriyle, ne de zaman içinde kullanımıyla oluşacak problemleri ve yönetimiyle ilgilenecek zamanınız var. Amiral Filo Yönetimi, isterseniz araç parkınızın tamamını satın alarak size nakit yaratacak, sunduğu uydu takip sistemiyle filonuzu her an elinizin altında tutmanızı sağlayacak bir yol ortağınız olmayı teklif ediyor. Amiral Filo Yönetimi, uzun dönemli filo kiralama ile finansal kaynaklarınızı, iş gücü verimliliğinizi ve iş yaşam kalitenizi artıracak, size her açıdan kazandıracak bir ortaklık sunuyor.
Amiral Filo Yönetimi’nin farklılıklarını ve hizmetlerini kısaca 12 maddede sıralamak isterim;
- Mevcut araç parkınızın tamamını nakit olarak satın alan,
- Sabit YTL ödeme avantajıyla sizi kur riskine karşı koruyan,
- “1” yıllık sözleşme ile sizi uzun süreli yükümlülüklerden kurtaran,
- İster 1, ister 1000! Adet sınırı olmaksızın talebinizi önemseyerek karşılayan,
- Filonuzu her yıl değiştirerek konforunuzu da düşünen,
- Araçlarınızı her yıl yenileyerek size daha az yakıt tüketimi yaptıran,
- Uydu takip sistemiyle filonuzu her an elinizin altında tutmanızı sağlayan,
- Sadece yetkili servislerde bakım ve onarım desteği sunan,
- Her yıl 4 adet kış lastiği veren ve çıkanları 7 ilde, ücretsiz konaklatan,
- Filonuza 7 gün 24 saat, yol yardımı ve acil durumlarda sağlık hizmeti veren,
- Aracınızın kaza yapması, arızalanması veya bakımının uzaması durumunda ikame araç hizmeti sunan,
- Kaza durumunda, 3. şahısların maddi kayıplarını, sağlık masraflarını ve vefat teminatlarını tek poliçede yüksek limitlerle güvence altına alan bir yol ortağınızdır.
Hepsinin özeti; “Amiral’den uzun dönem araç kiralayın, yol aldıkça kazanın…”
Serkan Bey, Türk otomotiv sektöründe önemli bir yeri olan Neziroğlu Grubu’nun verdiği hizmetlerden bahseder misiniz? Neziroğlu bünyesinde uzun dönem araç kiralama ve sıfır araç satışı dışında başka hangi hizmetler sunulmaktadır?
1990’lı yılların ilk yarısından itibaren bu sektörde artık anlayış değişti. Eskiden satış anlayışı “teslimatçılık”tan ibaretti. Kendiniz arabaya bakar, beğenir ve alırdınız. Oysa günümüzde durum çok farklı… Günümüzde satış öncesi ve satış sonrası alıcılara çok çeşitli hizmetler sunulmaktadır. Küçük galerilerin yerini önce mağazalar aldı. Mağazalar büyüdü ve zamanla showroomlarda bu hizmetler görülmeye başladı, sonrasında bu showroomlarda yetmedi. Daha iyi hizmet verebilmek için artık büyük plazalar devreye girdi. Ankara’da çok önemli üç arter vardır. Bunlardan biri Konya Yolu’dur, biri Eskişehir Yolu’dur, diğeri İstanbul Yolu’dur. Dolayısıyla da bu üç arterde de yer almamız gerekir. Şu anda her üç noktada da Neziroğlu Grubu olarak konumlanmış durumdayız. Neziroğlu bünyesinde “Uzun Dönem Araç Kiralama” ve “Sıfır Araç Satışı” dışında “Neziroğlu Sigorta (NS)”, “Neziroğlu İkinci El (N2)” ve “Neziroğlu Multi-Marka Kaporta Boya Merkezi” ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.
Sektörde başarılı olmak neleri gerektirir?
Her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de ufkunuzun biraz geniş olması lazım, bakış açınızın geniş olması lazım. Çok minikte olsa farklılığı yakalayıp onu gösterebilmeniz, hissettirebilmeniz ve sergileyebilmeniz çok önemlidir. Kendi markamızda bu öngörüler sayesinde oldu, çünkü farklılıklarımızı ortaya koyduk.