Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '07

 
Kategori
Haber
 

RTÜK' ten 6 pas'a uyarı!

RTÜK' ten 6 pas'a uyarı!
 

Vakit, gece yarısını geçeli çok olmuş. Programın en heyecanlı konuşmalarının geçtiği bir anda RTÜK Başkanı Zahid Akman, SHOW TV'de yayınlanan 6 PAS adlı spor programına bağlanarak kullanılan üslup ile ilgili uyarılarda bulunuyor. Hedef aldığı kişiyi direkt olarak söylemiyor ama hedef belli, AHMET ÇAKAR.

Zahid Akman'ın telefonla bağlandığı canlı yayında yaptığı konuşmayı gazetelerden buraya kelime kelime aktarmayacağım. Ama programın üslûbundan şikâyetçi. Haklarında yorum yapılan, bulunmadıkları ortamda eleştirilen kişilere haksızlık yapıldığını söylüyor.

Ama, Ahmet Çakar'ın "Benim, bir gün hakemlerin başına gelirsem, kişinin hakemlikle ilgisini keserim demem bir suç mu?" sorusunu ise yanıtsız bırakıyor.

Akman son olarak şöyle bir uyarıda bulunuyor: "Kendisini savunamayan insanları eleştirirken dikkat edin! Dayanamadım programa bağlandım."

Düşünce güzel ama burası MUZ CUMHURİYETİ mi? Her şeyin bir kuralı var. RTÜK Başkanı programda suç unsuru gördüyse, yetkili çalışanlarını arayıp talimat verebilir, gereken işlemler de normal bir hukuk devletinde olduğu gibi yapılır.

AHMER ÇAKAR şaşkınlığını programın sonuna kadar üzerinden atamadı. Zahid Akman'ı eleştirmemeye çok dikkat ettiği gibi yorum yapmaktan da korktuğunu belirtti. Bize bir şeyler oluyor ama ne? Sık sık gazetelerde okur, TV haber programlarında izler, bir bakanın hastane başhekimini herkesin önünde azarladığını öğrenir, kahrolurduk.
İş oralardan buralara geldi. Artık RTÜK Başkanı canlı yayına bağlanıyor ve anında müdahale ediyor.

Olamaz! Hayır olamaz!

Böyle bir davranış bir hukuk devletine yakışmaz.

Her görevli vazifesini tam yapacağım diye canlı yayınlara bağlanırsa, ne olur halimiz?

AHMET ÇAKAR ŞOK OLDU

Ben yorum yapmazsam dayanamam. Halk bunu istiyor ve bekliyor.
Sayın Akman ile tartışacak halim yok, çok kibar bir şekilde bir devlet adamı olarak bağlandı ve konuştu. Ama şimdi ben hangi yorumun suç olup olmadığını bilmeliyim, bilsem ona göre konuşurum. Korkuyorum arkadaşlar. Ne RTÜK ile ne de devletle problem yaşamak istemem.

Bu sözleri söylerken bile heyecanlıydı. Sanki başından aşağı kaynar su dökülmüştü.

Üzülmekte haklıydı bence. Demokrasilerde böyle canlı yayınlara bağlanıp da uyarıda bulunmak yoktur. Bu davranış ancak dikta rejimlerde olabilir.

Ben şahsen futbol fanatiği bir insan değilim. Hiçbir takımı tutmam, Galatasaray sempatizanıyım. Milli Takımı tabii ki her maçta zevkle izler ve sonsuz heyecana kapılırım. Yabancı futbol takımlarıyla karşılaşan her Türk takımını da desteklerim. Bana futbolu sevdiren de Galatasaray ve onun UEFA Kupası şampiyonluğudur. AHMET ÇAKAR da bu sevginin devam etmesine sebep olmuştur.

AHMET ÇAKAR'LAR KOLAY YETİŞMİYOR

Türkiye'nin en iyi hakemi iken, zirvede meslek hayatına noktayı koyan ÇAKAR, FİFA kokartlı ve Avrupa çapında bir hakemdi. Gelmiş geçmiş en iyi futbol hakemimiz, diyebilirim.

Tıp doktoru olmasına rağmen mesleğiyle değil de futbolla uğraşıyor, bildiğim kadarıyla. Daha önce gece yarısından sonra geç vakitlere kadar Star TV'deki programını izlerdim. Şimdi kanal değiştirdi ben de o kadar spor programı arasında Ahmet ÇAKAR'ın da içinde bulunduğu 6 PAS programını seyrederim. Hem de sabahlara kadar. Yani program bitinceye kadar.

Ahmet ÇAKAR gerçekten çok sempatik, dobra konuşan, futbol konusunda da çok bilgili bir insan. Konuşma tarzı da çok ilgi çekici. Tüm detaylara inerek, sevimli bir şekilde anlatması, bazen de programdaki arkadaşlarınla çekişmesi çok keyif verici oluyor.

Ahmet ÇAKAR'ı çok seviyorum. RTÜK Başkanı'nın davranışını da hiç doğru bulmadım. Ahmet ÇAKAR'lar kolay yetişmiyor. Onlara sağlıklarında değer vermeliyiz. İş işten geçmeden.

Mustafa Mumcu 02. 10. 2007 Saat: 16:35

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..