Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Faruk Nafiz Kılıçalan

http://blog.milliyet.com.tr/besiroglu

26 Ekim '19

 
Kategori
Şiir
 

Rubailer

Gün indi vakit işte kavuştu zevâle
Gel bre Abbas artmadan bizdeki nâle
Hasreti döğmeye bir işret olsa yeter
Pişsin dertler neşemize olsun nevale

***
Bu mahnı bu ahenk yandırdı bizi
Ala göz bir maral kandırdı bizi
Âlem ağlar dem dem ağlar kâinat
Kerbelâ’da an da sandırdı bizi.


***
Dönmek için maziye hafızam n’isyan etti
Gizlediğim sırları âleme âyan etti
Farzı ayn-ı edâ çün huzura vardığımda
İpek libas giyindim anadan üryan etti

***
Gurbet yahşi hasret yahşi el güzel
Gamzeleri top top olmuş al güzel,
N’olur bir lahza da çıkıp bize gel,
Dudağında şir-ü şeker bal güzel..


***
Okuyup yazmaz olduk fikrimin günahı ne?
Her gönüle dokandık zikrimin eyvahı ne?
Şem'i pervaneyim ben feleğin semahı ne?
Iyd'a perri kuşandık Beşir'in bu ahı ne..?

***
Rüzgârla döndüm pervaneden âkim,
Kanatlarım delik ruhumla geldim,
Ve bir mumluk ömrü bin yıla bedel,
Çile denlerini üğütüp geldim.


***
Bu meczup gedanın baş tâcısın sen
Şol garip sevdanın mihrâcısın sen
Andelip eyliyor gülzarda feryât
Eylenmez gönlümün ilâcısın sen..

***
Ben gamlarla dolmuşum gönül efgan eyliyor
Bülbül güle mi değdi gül mü figan eyliyor.
Kanat kanat büyüyen beyzi kuşlar yuvada
Alaturka şarkılar dil de eman eyliyor.

 

***
Şikeste günüle murabba şarkı
Dildeste demiyle mahnı söylese
Sakiya cam ile teskin eylese
Yine de döndürmez dildeki çarkı



BEŞİROĞLU (RUBAİLER)

 
Toplam blog
: 58
: 49
Kayıt tarihi
: 21.08.19
 
 

 Emekliyim.. Şiir, edebiyat ve güzel sanatlara ilgi ve alaka duymaktayım.  ..