Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '12

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Rubik kübik… (1)

Rubik kübik… (1)
 

Ntv kanalında karşıma çıkan Rubik Küpü Yarışması haberi beni ilk gençlik yıllarıma götürdü… Rengarenk legolarla bezeli, şen şakrak arkadaşların çınlattığı ve sadece oyun için ayrılmış odamla, herkese nasip olmasını dilediğim şanslı bir çocukluk dönemi geçiriyordum… Oyuncaklar içinde yüzerken hiç aramamıştım Akıl Küpünü… Sonrasında daha ciddi olmak durumunda kaldığım ilk gençlik yıllarım gelip çattığında tanıştım Rubik Küpüyle… Cap canlı renklerle bezeli, kova kova legoları terk edip yeni bir oyuncak aradığım o geçiş dönemlerinde Rubik Küpü, hayat kurtaran bir eğlencelik olmuştu benim için…

Hemen söyleyeyim… Öyle saniyeler içinde, zamanla yarışırcasına 3-5 saniyede çözerek harikalar yarattığım yalanını atmayacağım… Benim için hiçbir zaman üstün zeka göstergesi bir alete dönüşmemiştir Rubik Küpü… Beni ona çeken özelliği o kıpır kıpır, hayat dolu görüntüsü olmuştur… Elime aldığım her anımda sıkıntılarımı dağıtan ve yapacağım işlere yoğunlaştıran, neşeli, renk cümbüşlü bir eğlencelik olan Rubik Küpü, hala her gördüğümde beni heyecanlandırır…

Ntv haberlerinde karşılaştığımda da aynı heyecanı duydum… O ilk karşılaştığım günlerin neşe dolu heyecanlarını hissettim kalbimde… Birbirinden yetenekli gençlerin küple yaptıklarını gördükçe de gıpta ettim becerilerine… Mesela, hiç aklıma gelmemişti ayaklarımla küpü çevire çevire ilk haline getirmek… Aman Allahım o ne beceri… Benim ellerimi ve parmaklarımı kullanışımdan daha bir ustalıkla yönetiyorlar ayaklarını… Kesin o ayaklarla en lezzetli yemekleri ayıklayıp, kesip, bi güzel pişiriyorlardır, kimbilir… Tek elle 20 saniyede kübü çözmeye ne dersiniz… Bu kadar genç bir adamda bu yetenek benzersiz…

Saniyeler içinde, dünya rekorları kırarak küpe taklalar attıranlar ise cabası… O renklerin bir disko lambasının seriliği ve coşkusu içinde bu kadar hızlı değişebileceğini hiç tahmin etmezdim… Sanki seri çekim bir kameranın 4 misli hızlandırılmış görüntülerini izliyormuş gibi hissettim kendimi… Meğersem ne beceriksizmişim bu mucizevi küple… On parmağında on marifet Rubikçiler hakkını veriyorlar küpün… Helal olsun her birine…

Akşam akşam bi hoş oldum… En kısa zamanda sevgili oğlum Rüzgarı’da tanıştıracağım Rubik Küpüyle… Kimbilir, belki benden daha usta bir Rubikçi olup çıkar ve dünya rekorları kırar… Her bebekli arkadaşıma da ısrarla tavsiye ederim bu eşsiz oyuncağı…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

www.hayatveinsan.com/rubik-kubik/

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..