Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Ruhların aynası

Ruhların aynası
 

Ağızdan çıkan sözcükler ve sayfalara dökülen her kelime için insan, bir an veya birkaç saniye düşünmeli...Zira derler ki "sözler insan ruhunun aynasıdır" .İnsan kişiliğini ele veren en belirgin yapı; insan dilinden çıkan sözcüklerdir .

Daha kısa bir anlatımla konuşurken veya düşünceleri kağıda dökerken içimizdekileri ortaya sereriz. Konuşmak daha zordur zira kelime aralarında durup düşünme payı vermek konuyu dağıtabilir. Ama yazarken istediğiniz kadar zaman dilimi sizindir.

En azından yazdıklarınızı , başa dönüp okuyabilir gerekli düzeltmeleri veya daha uygun olabilecek sözcükleri kullanabilirsiniz.

Ancak tabii ki bunu istemek şarttır. İçimden geldiği gibi yazarım, isteyen istediğini çıkartsın, kızan kızsın veya çatır çatır çatlasın, sinirden köpürsün diyenler de vardır. Ve görüyorum ki bunun için özellikle kaleme alınmış yazılar ortalarda fink atmaya devam ediyor.

Sevdiğim bir büyüğümden öğrenmiştim," en güzel dışlama görmezden gelmektir " demişti. Mesela bizler de öyle yapabiliriz diye düşünüyorum. Bu tür kışkırtıcı yazılara değer vermeyelim, yorum yapmayalım, ve dahası karşı bir yazı ile beslemeyelim.

Ama bütün bunların olabilmesi için bu tür ortamları sevme , kaşıma gibi bir huyumuzun olmaması gerekiyor.İlk önce kendi kendimize bir karar almak durumundayız. Böyle devam edeyim mi yoksa etmeyeyim mi?

Ama sanırım, biz insanlar özellikle Türkler bu tip polemikli konuşmalara bayılıyoruz. Bir de yazdığımızın daha çok okunması gibi derin bir istekle, belki de aslında içimizde var olmayan bir çatışma kültürüne çanak tutma içine giriyoruz. İçimizde var olmayan dedim ama en azından frenlemesini bilen kişilerin var olduğunu biliyorum.

Bu konuda ben de artık yazmayarak en azından kendimce bu konuyu yok saymaya başlayacağım.

Sevgimle...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..