Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '16

 
Kategori
Şiir
 

Ruhsuz zamanlar

Ruhsuz zamanlar
 

eskiden yeterdim kendime artardım bile şimdi ne yapsam nafile! ... ve ...kim demiş 'can eskimez' diye bu can tedirgin tende can da eskimiş ben de... Bedri Rahmi Eyüboğlu


Kolundan geceye aşılandı gün

tüm vücuduna dağılacak zehri birazdan

kar küremeye başladı bile dışarıdaki bahar

dünya gözünde değil günün/

 

 

 

canına yandığım yaşam/ak

hep kuru sıkı sevinçlerin

terennümün zehir zıkkım

hep böyle mi gideceksin, görünmeyen çizginle

sükûtun deneme tahtası vücudum

bir ben miyim ki günahkâr

saklanıyorsun

ve kesmiyorsun zemherini benden…

 

 

titrek ellerimle tutamam bedenimi

kaldıramam

sıfıraltı soğuklarında

kar,tipi, boran

göremem

 

 

bu nasıl iş nasıl?

tek gördüğüm, gri arka bahçelerin

göçertilemiyor hüzzam yağdıran çardak

 

 

mecram kuşatıldı

bükülemiyor belânın çelik bileği

hep baş aşağıyım sığ denizinde

çekip almıyorsun yüreğimi

“korkma küçüğüm” diyecek tesellilerinle

Annem de yok üstelik…

 

 

ne düşüyorum ne de sarılabiliyorum hayatın yamacına

tahammül kalmadı kalp ağrılarıma

eskidim, eksildim çokça…

 

 

yas(ş)lı şarkılarındaki bir küçük umuduna

neler vermezdim neler

ebem kuşağındaki tütsüyle

ne olur zamanıma bir ruh üfle Tanrım!

 

 

Hâdiye Kaptan

c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

(göl yayınları) 

 
Toplam blog
: 467
: 145
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Güzel Sanatlara tutkulu, Türk sanat müziği hayranı,  deniz ve İstanbul âşığı şiiryazar bir fâni....