Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '07

 
Kategori
İstanbul
 

Ruhum İstanbul! Sana dönüyorum...

Ruhum İstanbul! Sana dönüyorum...
 

İstanbul seni çok seviyor ve özlüyorum… Sana geliyorum… Bayramlaşmaya… Seni yaşamaya… Yüreğim kıpır kıpır…
Saray şairi Nedim’in yüreğiyle hemhal oldu yüreğim.

"Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır
Bir sengine yekpare acem mülkü fedadır."

Necip Fazıl gibi ruhum, İstanbul yine bugün…

"Ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar;
Onu İstanbul diye toprağa kondurmuşlar.

İçimde tüten bir şey; hava, renk, eda, iklim;
O benim, zaman, mekan aşıp geçmiş sevgilim.
Çiçeği altın yaldız, suyu telli pulludur;
Ay ve güneş ezelden iki İstanbulludur.
Denizle toprak, yalnız onda ermiş visale,
Ve kavuşmuş rüyalar, onda, onda misale."

Bayram’da İstanbul’dayım dostlarım. 6 aylık özlemle yollardayım. Bayramın ilk günü İstanbul’a uçuyorum. Üç günde olsa… Ordan Bursa'ya... Senleyim İstanbul! Kanatlandı hasret kuşları yürek kafesinden… Daha çok keşfetmeye ve iliklerime kadar yaşamaya geliyorum İstanbul’u… Kare kare fotoğraf çekmeye geliyorum.

Bekle beni İstanbul! Bekle...

“Sen bize layıksın biz de sana İstanbul!”
Caddem, sokağım, meydanım, parkım
Kitabım, şiirim, en güzel şarkım
İstanbul olacak dostlarım,
Şekerim, şerbetim, bayramım…

Bayram görmesine geliyorum dostlarım:
Padişahları, şairleri, edebiyatçıları, kahramanları,
Bâki’yi, Nedim’i, Nazım’ı, Orhan Veli’yi…
Eyüp Sultanı ve dostlarını,
Kadıköy’ü, Fenerbahçe’yi…

Seferden dönen şehzâde edasıyla dönüyorum sana!
Ortaköy’de çay içmeye,
Çamlıca’dan seyretmeye,
Piyet Loti’de dinlenmeye,
İstiklâl’de yürümeye…
Sana geliyorum İstanbul..

Üsküdar, Beyoğlu, Topkapı, Eminönü
İstanbul’da yaşamaya geliyorum dünü bugünü….

Başka ne yapmalıyım? Nereyi gezmeliyim?
İstanbul’da yaşayan tüm dostların önerilerini bekliyorum…

İstanbul, seni çok seviyor ve özlüyorum…

Foto:http://www.usak.org

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..