Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '13

 
Kategori
Müzik
 

Ruhumun internet radyoları

Ruhumun internet radyoları
 

Not: Linkleri okuduktan sonra veya okurken dinlemeniz kendi tercihiniz. Ayrıca müzik tarzı ifadesi yerine "CeRne" kelimesini kullandım.

İlk müzik dinlemem kaç yaşında oldu hatırlamam. Erkekliğime ihanet etmediğimi hatırladığım ilk ve bir çok cinsel anılarla biliyorum. İlk nerede ve nasıl müzik duydum hatırlamıyorum.  Büyük ihtimalle Mahsuniler, Derdi yoklar, Hüreller ve Barışlardır babamla gurbet yollarında dinlediğim ilk şarkılar. Bazı bildiğim müzikleri çok küçükken duymuşumdur. Fakat beyin en son dinlediği anı  hafızaya kaydediyor. Şayet dinlediğiniz özel bir ilgi çekmişsse, ilk dinlediğiniz  an o müzik ile her daim hatırlanır. 1983 yılında dokuz yaşımda Hollanda dan Türkiye ye köye döndüğümde amcamın iki 45 lik plağı vardı. Biri Orhan baba'nın  "Batsın bu dünya" diğeri Elvis'in "Love me tender" parçalarıydı. Elvis benim gözümde hale var olan tek Kraldır müzikte. Elbette nice tanınmamış ve ondan sonra gelen daha iyiler olabilir. Ömrünü şov dünyasına harcayan kral  ününü yorumuna, sesine, şarkı sözlerine, çekiciliğine ve masumluğuna borçludur. Kral gibi Babanın da yeri aynı nedenler ile vuku bulmuştur.

İbo , Ferdiler, Sezen A , Emel S, Ajda, Nilifer, Nükhet, Bülent E, Muazzezler, Alpay, Arif Susam, Cengiz K, Ümit B,  Nejat E , Ekrem Çelebi, Edip A, Zülfü L,  Ahmet K , Ruhi Su, F.Kızılok , Moğollar,  Barış M devleri ruhumu yıllarca beslediler ve bana hem arkadaş hem pusula oldular; his ve insanlık dünyasında. Hümeyra, Erol Evgin Esmeray, Ayten A , Karaböcek kardeşler ve şu an hatırlamadığım nice yıldızlar kalbimde yer edindi.

Eski 45 liklerin neşe ve ümitlerinden beslenen ruhum  70 ve 80 lerin arabeski, pop, özgün ve halk müziklerinden bolca semerlendi. 1980 lerde  elektronik müziğin dünyaya dağılması sonucu Amerika ve Avrupa dan gelen müzikleri dinlemeye 1983 yılında başladım. 12 eylülden sonra değişen Türkiye ve Ttrt sinde renkli olarak yabancı müzik dinlerdim. Sevgili Sezen Cumhur Önal'ın Müzik yelpazesine bayılırdım. Elektronik müziğin yeni  yıldızlarını tanıdım. Maykıl ceksın, Gulorya Estafani, Pet Şap Boyz, Türk hayranlar edinmeye başladı. Caz ve blues devlerini yine Trt de sayesinde dinliyordum. Joe cocker olsun Garry moore olsun artık bizde hayrandık.  !983 Queens, DuranDuran, Modern Talkıng, Sam brown ve niceleri Türk köylü genci ile buluşmuştu.

O dönem Beatles hayranlığım başladı. Her ne kadar aramızdan ayrılmış yıldızlarda olsa ben 1985 yıllarında bolca  "Bitılz" kasetleri alıp dinliyordum. Ankara'da ingilizce eğitim almanında etkisiyle Beatles liriklerine bayılıyordum. Elektronik müziğin gelişiminde yeni yeni cenreler oluşuyordu. Metal ve punk cenreleri Türkiyede bilhassa büyük şehirlerde yeni hayranlar yaratırken ; O cenrelerin kafeleri türüyordu Türkiye sokaklarında. Kültürler arası bilgi, yemek ve müzik paylaşımı özgür olduğu için bu yeni cenreler gelişimlerinde ki başarıyı tüm dünyaya yaydılar. Sadece Araplar, Çinliler ve Ruslar bu haktan mahrum kalıyorlardı. 

Elektronik müzik analogla birlikte birde bilgisayarın gelmesiyle dijital alternatifine kavuştu. House müziğin doğması ve müziğin daha nice alt gruplara bölünerek büyümesi ile bu günlere geldik. Çoğunluk ile ensrümental dinliyorum artık. Laflara doyduk .

Müziğin devrimi olan Klasik müziği  hastayken veya ruh halim isterse dinlerim. Bilhassa piyano, keman ve flüt notalarına bayılırım. Bu gün internet üzerinden yüzlerce klasik radyo istasyonu bulabilirsiniz.

Yıllarca dinlediğim Barış Manço ve Jimmy Hendrix ruhuma işlemiş. Senede bir ya da iki kez tekrar buluşurum onlarla.  Lirikli müzikler artık nostalji oldu bana.  Çok nadir efkar veya keyif yaparken buluşuruz.

Trt Türk sanat müziği radyosu "Radyo Nağme" belli bir ruh halinde dinlerim.

Tasavvuf müziğin ensrümental olanına bayılırım. Çin ve Japon klasik müziğinine bazen aç kalırım.

Geleneksel japon muziğinde bir parça her mevsim dinlerim : "Sakura (kiraz çiçekleri)". Güzelliği ve ölümü simgeler. Hint müziğini arabesk bağımlısı iken dinlerdm. Keltik seslerine ve melodilerine hayranım.

Şu günlerde klasik müzik için ideal bir radyo istasyonunda Rönasans döneminin gitar parçalarını dinliyorum. 

http://www.abacus.fm/

Abacus fm radyosunda hem rönasans klasiği  hem her zaman klasiği ve değişik cenreler dinliyebilirsiniz.

Benim bilgisayarda sadık kaldığım ve tek kullandığım Müzik çalıcısı "Winamp". Windows 95'ten bu güne internet radyolarım için hep winamp kullanmışımdır. Hem bedava hemde kaliteli. Kullanıcısına çok daha fazla imkanlar sunuyor. Bu programı tanımıyan yoktur ama tavsiye ettiğim siteleri ben hep winamp ile dinliyorum. Kendi Müzk çalarınız ile deneyin olmuyorsa winamp deneyin. Winamp ayrıca "Plug-ıns" denilen bir sürü eklenti özgürlüğü veriyor. 

http://www.winamp.com/media-player/tr

http://www.shoutcast.com/

Bu site winamp ile beraber doğdu. Winamp çalıcısının "Medıa player" başlığı altında bulabileceğiniz tüm internet radyoları shoutcast.com adı altında toplanmıştır. İran müziğinden Amerikan müziğinin her türlüsüne ulaşabileceğiniz bu radyo sitesi bana yetiyor. 

Renkler ve tatlar tartışılmaz felsefesinden çıkarak sadece kendi renklerimi ve tatlarımı sundum. Her alanda daha yeniliklere açık olan İnsanlık medeniyeti sadece müzikte son duraktadır. Notaların ebedi sabit olduğu matematikte, melodi kombinasyonlarının sonuna geliyoruz. Fiziksel olan tempo ruhumuzun haline göre hızlanıyor veya yavaşlıyor. Kalbinde ritimle çalıştığı bu yaratılışta koma hali bir radyo istasyonu size....

http://somafm.com/dronezone/

"Chillout" denilen cenrenin Türkçe karşılığı yok daha. Sakin ve rahat olma ile yüksek moral halini temsil eden bu tarza ben kısaca huzur anı diyorum. Her gün dinlediğim "huzuranı" tarzı müzik sitesinde hüzünle huzuru bulduran melodiler var.

http://www.buzzoutroom.com/chillout/ 

Yİne bir  huzuran tarzı radyo sitesi http://somafm.com/groovesalad/

http://somafm.com/

Müzik denilen icatı insan icraat etsede kuşlar şakır her sabah yare...

Söz dinlemez oldu ben müzikte, sadece seste ve gizemde bir çare...

Arararım beklerim çaldı mı yoksa ben mi  duymadım. neredesin  İlahi Ney...

Olan sese doymam , çevirip çevirip pişirsem birde dünyanın hızına ulaşsam...heyyyt

Değirmen taşını  bir karınca nasıl duyarsa, duyarım bende dönen beygiri ve  Bülbülü

Her halin insanı, her hale bir nağme var , söze gerek yok  ustaa!  İnsan sussun yaratılış çalsın bu sümbüle...

Sümbülü ot diye yiyen beygir olsun Çiçek diye seven...İnsan.

Bir gün benide çağıracak Supi "Biraz gelir misiniz Akyürek? diye; Bugün çağırmış "Biraz gelir misiniz Sayın Birand " diye. Supi nin perdelerinden çıkan sesi duyupta gitmemek imkansız. O bir Aziz idi belki bana sorsan sen Nesin?  Bir şey yapmadım daha met  derim.  Sayın yaşam yolcuları isminiz okunana kadar Dünyada istediğiniz gibi yaşayın ve tadını çıkarın. Tatil yapın stres yapmayın.

Eğitimde başarılı olamama ve sanat'ta yapısal bir zaman ayırma disiplinininde zayıf kaldığım için eksikliğimin sonuç itibari ile tek suçlusu benim. Yaşamda günah ile haram veya doğru ile yanlış arasında en çok acı veren belirttiğiniz konudur sayın Gülden Kahraman. Şükür sanatta ve bilimde nice kardeşlerimiz benim gibilerin yaşam kalitesine büyük katkıları var. Yeter ki emeğe hürmet edelim sermayeye değil. Matematik mantık kapısını aralar; herkes  o yolda ilerlemese de, müzik Ruhun kapısını açar herkes girmesede, spor bedeni dinç tutar herkes yorulmamak için düşünmesede.  Sağlıcakla 

 

 
Toplam blog
: 82
: 437
Kayıt tarihi
: 11.08.09
 
 

İlgi alanlarım muzik. İlk kez Milliyet Blog'da yazı yazmayı deniyorum, daha doğrusu düşüncelerimi..