Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dyt Fatma Sevilay Demirci Kan

http://blog.milliyet.com.tr/diyetdem

04 Kasım '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Ruhumuza İyi Gelen Vitamin

Kasım ayının  gelmesiyle birlikte,günler kısaldı.Güneş ışığından faydalandığımız saatler oldukça azaldı.

Güneşe maruz kaldığımız zaman diliminin azalması ile d vitamin eksikliğinin oldukça arttığı  gözlemlenmektedir.

Kış aylarında D vitamininden zengin besinlerle beslenmek oldukça önemlidir.

Eksikliği ve yetersizliği durumunda halsizlik,depresyon,eklem ağrıları,zayıf bağışıklık sistemi ve kilo vermede zorluklar görülmektedir.

Herhangi bir eksiklik görülmediği durumlarda veya eksikliğin tedavisi sırasında besinlerle D vitaminini artırmak için günlük beslenmede D vitamini kaynaklarına yer verilmelidir.

D vitamini en çok  balık, karaciğer ve yumurta sarısında bulunmaktadır. D vitamin yağda eriyen vitaminlerden biridir.Özellikle somon, uskumru, ton balığı, sardalya gibi yağlı balıklar D vitamininin iyi kaynaklarındandır. Bunun yanında günlük beslenmede süt, peynir, yoğurt, tereyağı gibi süt ürünlerine yer vererek D vitamini alımı arttırılabilir.

Kış aylarında özellikle bağışıklığınızı güçlendirmek,daha aktif bir yaşam sürmek için d vitamini seviyelerinizi kontrol ettirip, gerekiyorsa d vitamin takviyesi almayı ihmal etmeyin.

İyi beslenmenin formülü ruhumuzu da iyi beslemek unutmayın. D vitamin ruhumuzu da iyi gelen vitaminler arasında.

Kendinize iyi davrandığınız bir ay olsun…

Fatma Sevilay Demirci Kan

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 15
Kayıt tarihi
: 14.12.18
 
 

  Diyetdem Beslenme ve Danışmanlık Merkezi Kurucu Diyetisyeni  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster