Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '07

 
Kategori
Blog
 

Rumuz Blog

Rumuz Blog
 

Geçtiğimiz yaz Milliyet Blog’u farkedince bir süre izledim ve yazmaya karar verip üye olduktan sonra da hemen yazmaya başlamadım. Bu izleme aşamasında yazılarında rumuz kullananlar dikkatimi çekti. Sayıları oldukça fazlaydı. Rumuz kullananların yazılarında, rumuz kullanmayı gerektirebileceğini düşündüğüm aykırı görüşlere rastlamadım. Yazmaya başladığımda rumuz kullanmayı hiç düşünmedin ve imzamı adım ve soyadımla attım.

Rumuz kullanıldığını hemen anlayabiliyoruz, çünkü imzanın gerçek bir ad ve soyad olamayacağı belli oluyor. Ancak gerçek ad ve soyad gibi görünen bazı imzalar gerçek olmayabilir. Bir de yalnızca tek ad kullananlar var. Bu durumda rumuz mu, gerçek ad mı kullanıldığını anlamak olanaksız.

Rumuz kullanmak, başka bir ad kullanmak, tek ad veya soyad kullanmak ya da gerçek adıyla yazmak yazarın kendi tercihidir ama benim tercihim her zaman gerçek adım soyadımla yazmak oldu.

Yeni üye olanlarda da rumuz kullananların sayısının çok olduğunu görüyorum. Milliyet Blog’a üye olduktan sonra ilk yazısı kabul edildiğinde blog editörü blog yazarına rumuz yerine gerçek adını kullanmasını teklif edebilir. Bunun bir zorunluluk olmadığı belirtilip, eğer blog yazarı rumuz kullanmakta ısrarcı olursa rumuzla yayınlanacağı söylenebilir.

Şu anda rumuz kullanarak yazanlara da bundan sonraki bloglarında kendi adlarını kullanmaları teklifi götürülebilir. Blog yazarı kabul ederse, bu değişiklikle daha önce yazdıkları bloglardaki ve yorumlardaki adlar gerçek adla değişir. Belki editörlerin bu teklifine gerek kalmadan kimi yazarlarımız, "artık kendi adımla yazmak istiyorum" diyerek adını ve soyadını yazabilir.

Bloglarında rumuz kullanan log yazarlarımız bunu neden yaptıklarını, kendilerini saklayıp saklamadıklarını, saklıyorlarsa neden kendilerini saklamak istediklerini bir blogda yazsalar, ilginç görüşler ortaya çıkacağını düşünüyorum.


 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..