Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '11

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
Okunma Sayısı
352
 

Rusya'ya vizenin kalkması.

Rusya'ya vizenin kalkması.
 

Rusya Devlet Başkanı Medvedev, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile.


Biraz önce Kızıl Meydan'dan geçerken son hazırlıkların yapıldığını gördüm. Bir haftadan fazladır tüm Rusya özellikle de Moskova, Medvedev'in Türkiye ziyaretini ve vizelerin karşılıklı olarak kaldırılmasını kutluyor. 

Ruslar ellerini kollarını sallayarak gelebilecekleri bir Türkiye'nin uzun süredir özlemi içerisindeydiler, sevinç gösterileri yapan Ruslara, "Havaalanında 3 dakikalık bir sürede vize alıyordunuz bu muydu problem?" diye sorduğumda "Önemli olan süresi değil işlevi" dediler. "Nasıl yani yahu o ne demek öyle?" diye sorumu tekrarladığımda da "Biz Türkiye'ye gittiğimiz zaman sanki Rusya'nın Karadeniz kıyısına gelmişiz gibi hissetmek istiyoruz ama gümrükte vize denince tadımız kaçıyordu yoksa başka bir derdimiz yoktu. Vallahi Antalya'daki 5 yıldızlı otellere uçakla gidiş dönüş kimi zaman 300 dolara kadar düşüyordu ki biz o paraya Moskova'da bir gecede restoranda masadan ancak doymadan kalkabiliyorduk" dediler. 

"Türkler vize kalkınca ya Moskova'ya hücum ederlerse korkmuyor musunuz?" diye sormam üzerine de "Vallahi paçaları sıkıyorsa buyursunlar gelsinler nasılsa kısa zamanda anlarlar Moskova'nın ne olduğunu, öyle köşede 1 tl'ye sosis yerim akşam da Sirkeci otelleri benzeri bir yerde 30 liraya kalırım diye düşünüyorlarsa epey güleceğiz demektir. Şimdi bir de sizinkiler eminim Moskova'da uçaktan iner inmez boyunlarına atlayacak Rus kızlarını hayal ediyorlardır. Herhalde artık sizinkilerden külotlu çorap ve sakızla gelen olmayacaktır ama ucuz bir hediyeye kızın evinde bir hafta kalır mala da vururum, Rus erkekleri alkolik ve iktidarsız kızlar bana tapacaktır diyenleri mutlaka olacaktır" diye devam ettiler. 

Bunun üzerine ben de "madem böyle düşünüyorsunuz, peki o zaman niye bir haftadır vizelerin kalkmasını kutluyorsunuz , tüm Kızıl Meydanı boydan boya süslemişsiniz, askeri geçitler, uçan jetler, bayraklar flamalar ne böyle kardeşim?" diye sorunca da "Haaa onlar mı? ''Ulan hiç güleceğim yoktu. Sen onları vizeler kalkıyor diye mi yaptık sanıyorsun? 2 gün sonra 9 mayıs. İkinci dünya savaşındaki zaferimizin yıldönümü biz onu kutlamak için hazırlıklar yapıyoruz'' demesin mi? 

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 344
Toplam yorum
: 155
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1050
Kayıt tarihi
: 22.07.09
 
 

Okur yazarım. Okur yazarlıktan kastım, okuduklarımı yazmamdır ki, bu yazılarımı genellikle 'kitap..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster