Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Rüya gibi bir tatil!

Doğal güzelliği bozulmamış ender yerlerimizden birisidir Dalyan.
Masmaviliklerin ve yemyeşilliklerin koynunda saklanan bir mücevher gibidir adeta!
Ne zaman gitsem, ağaçlık bir yolda bana ani fren yaptıran kaplumbağayı hatırlarım!
Yolun karşısına geçme telaşını dakikalarca izlemiştim çünkü!!
Ve o anım içimde kıpırtılara neden olur hep!
Plaj'a giden 10 km’lik egzotik yolda bacaklarımın arasına sıkıştırdığım buzz gibi biranın tadına varmak için gaz pedalına çok hafif dokunarak yolu uzatmam da boşuna değildi!

Yolun sonundaki tepeden deniz ve hemen yanı başındaki nehir manzarası göründüğünde ah beee demiştim!!

"Bu muhteşem manzara bir bira daha istemez mi?"

Ama geri dönmek saati yaklaştığında keyfim kaçardı, bu önemli ayrıntıyı ertesi güne ertelerdim hep!
Gitmiş olanlar bilir, Dalyan sakinliği sessizliği ve huzuru barındırır içinde..
Ülkemizde çok az kimsenin bildiği ancak tatil yapmak için en ideal yerlerden birisidir Dalyan!
Sazlıkların, tuzlu ve tatlı suların bir arada olmasından doğan muhteşem bir güzelliğinin sessiz görünümü büyüler sizi.
Öyle ya tatil yapmak, koca bir yılın yorgunluğunu atmak, kafa dinlemek değil midir zaten?
Dalyan, Muğla'nın Ortaca ilçesine bağlı bir belde ve diğer tatil yörelerimiz gibi deniz kenarında değil.
Ama labirenti andıran kanallarda doğayla baş başa koyları dolaşarak yapılan doyumsuz tekne yolculuğu sonrasında deniz keyfi de sunulur size Dalyan'da...
Çünkü, Köyceğiz Gölü ile Akdeniz'i birleştiren ana kanal üzerinde bulunur Dalyan, tam bir doğa harikasıdır yani.
Türkiye'nin en eski yerleşim yerlerinden Kaunos Antik Kenti burada!
Kayalara oyulan kral mezarlarının en görkemlileri de burada!
Dünya'nın ilgisini çeken Caretta, Caretta kaplumbağaları da burada!
Eğer kanal kenarında bir mekan da konaklıyorsanız, sabahları kahvaltınıza davet edebilir, peynir ile besleyebilirsiniz onları!

Neredeyse iki kişilik bir kahvaltı masası büyüklüğündeki görüntüleri karşısında büyülenirsiniz!
(fotoğraflarını yayına alacağım)

Kısacası gözünüzü ve gönlünüzü doyurmak istiyorsanız Dalyan tam aradığınız yer diyebilirim!

Pek çok ünlü turizm merkezine yakın olmasına rağmen, çok sayıda yabancı uyruklu insanların bu "Gizli Cennet’te" yaşamayı tercih etmeleri boşuna değil!

Peki bir Türk (yani ben) emeklilik sonrası neden burada yaşamasın diye düşündüm bir an!
Merak edip bir emlakçıyla görüştüğümde az kalsın küçük dilimi yutacaktım!
Neredeyse servet denilecek bir miktarla, İngilizlerin çöreklendiği bir arazi de sadece arsa alabileceğimi öğrendim!
Üzerine ev yapmakta ayrı bir masraf gerektirecekti!

Yok yok dedim, bunlar kafayı yemiş!!

Bu düşüncemden sıyrılmam uzun sürmedi, bende soğuk duş etkisi yapmıştı çünkü!
Ben en iyisi haddimi bilip, kendi Ülkemde turist olmamın tadının çıkartmalıydım!!
Her zaman olduğu gii yine sakin bir dönemi seçmiştim, yani pazartesi'den itibaren altı gün!
Çok güzel anlar yaşadım bu süre içerisinde ve içinde huzuru barındıran anılar biriktirdim!
Ancak haftanın sonunda ayrılmak zorunda kaldım istemiyerek de olsa!
Tek tesellim Dalyan’a bu gidişimin son olmayacağıydı…
Rüya gibi bir tatil geçirmek isteyenlere duyurulur...


 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..