Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Rüzgar deyip geçmemeli

Rüzgar deyip geçmemeli
 

www.nowrugby.com


Açık olan camdan odanın içine dolan rüzgarın tembelliğimi artırmasına izin vermeden kalkıyorum yataktan.

Gerekli olanları yaptıktan sonra termosa çayımızı koyup kendimizi fener koyuna atıyoruz.

Günün en güzel saatleri, güneş henüz yakıcılığını arttırmamış. Kumsal günün diğer saatlerine göre oldukça boş .

Güne, kumsalda içilen çayla başlamak keyif veriyor.

Serin sularda kendimize geliyoruz önce sonra rüzgara karşı çayımızı yudumlarken benim görsel şölenim başlıyor.

Rengârenk yelkenleri ve yelkenin bir parçasıymış gibi duran rüzgar sörfçüleri, denizin üzerinde arz ı endam etmeye başlıyorlar.

Görüntüleri bana göre çok güzel, bir özgürlük duygusu sarıyor benliğimi.

Özgürlüğü çağrıştırıyor bana rüzgarla beraber dalgaların üstünde kaymak. Hayranlıkla izlerken, suyun üzerinde kaymanın heyecanını anlamaya çalışıyorum.

* * *

Konumu gereği yaz kış rüzgar alan Turgutreis'te, rüzgar sörfü (windsurf) için en uygun mekan Fener burnudur. Hüseyin Burnu olarak da bilinir fakat Fransızlar tarafından 1931 yılında yapılan deniz feneri, halk tarafından adının "Fener Burnu" olarak kalmasına neden olmuştur. Deniz feneri‘nin hemen altında bulunan kumsal, rüzgar sörfü için ideal bir kumsaldır. Dünyanın en iyi rüzgarını alan bölgelerin başında geldiği söyleniyor.

* * *

Daha sonra kumsaldaki yürüyüşümü yaparken sörf eğitimin yapıldığı yere geliyorum. Bu kumsalda, sörf eğitimine ayrılmış bölge var. Çocuklar, gençler sörf tahtasına çıkıp düşmeden, yelkeni kaldırarak, rüzgârla kaymayı öğrenmeye çalışıyorlar.

Eğitmenler kıyıdan onları yönlendiriyor. Ben her sabah yürüyüşümü yaparken bir yandan da onları izliyorum.

* * *

Rüzgar sörfü genellikle iki ile beş metre arasında yüzer bir tahta ile hareketini sadece bir yelken ile sağlayan, su üzerinde yapılan bir yelken sporu dur.

* * *

Benim yaşımda olup ta bu sporu yapmayı öğrenmek isteyene rastlamadım. Kırkından sonra sörf yaparken telef olmamak için isteğimi içime atıyorum. Hadi deseler cesaret edebilir miyim onu da bilmiyorum.

* * *

Ama asıl ilgimi çeken bu sporu yapmaya çalışanların hepsinin yabancı olması.

* * *

Dağ taş insan dolu. Genci, marjinali, paralısı her türlüsü var bu mevsimde.

Ama yurdum gençliğinin ilgisini hiç çekmiyor.

Sporu sevmediğimiz, spor yapma kültürümüzün olmaması gibi bir sürü neden

sıralanabilir elbette.

* * *

Adamlar nerelerden gelip suların üstünde debeleniyorlar da yurdum insanından bir kişi bile yok vallahi.

* * *

Rüzgar sörfü yapmak ölmeden önce yapılacaklar sıralamasında var mı dır bilmiyorum ama yaşlanmadan önce yapılması gerekenler arasında yer almalı diye düşünüyorum.

* * *

Temmuz 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..