Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '13

 
Kategori
Şiir
 

Rüzgarsız da dalgalanır benim şanlı bayrağım

Rüzgarsız da dalgalanır benim şanlı bayrağım
 

Her gün biraz daha

Biraz daha boy atıyor içimdeki kaygılar…

Kurumuş bu dallar

Saçı-başı yolunmuş bu yıkık ağaçlar

Çömelmiş bu dağlar

Börtü- böceğini kaçırmış bu topraklar

Çiçeği çalınmış, yeşili solmuş bu bahçeler

Gerçeğini yitirmiş bu bağlar, bu ormanlar

Bizden, bizim ülkemizden mi?

Soruyorum kendime:

Bu manzara , Atatürk’ün Türkiyesi’nden mi?..

 

Korkutuyor bu yolculuk,

Korkutuyor yarınlarda yaşanacaklar beni!..

 

Güneşin girmediği bu karanlık sokaklar

Asfaltı çatlamış bu caddeler

Devrilmiş bu trafik lambaları

Ve gözünü kırpıştıran bu yıldızlar

Bir de göğün gürültüsü, çakan şimşekler

Korkutuyor beni!

 

Başımı kaldırıp bakıyorum göğüme

Toprağımdan yağmurunu esirgiyor bulut

Geçmişte gururla uzayan sarı başağım

Bugün yabanıl otlar arasında küskün bakıyor yüzüme!..

 

Derelerim, çaylarım coşkun akmıyor eskisi gibi

Yorgun düşüyor çakılını sürüklerken ırmağım

Gelmiyor artık balkonuma yavru kuşlar

Hani evime giren o uğur böcekleri, onlar da yok artık

Ağzımıza sürülen bir parmak balın sahibi arılar

Gittikçe azalıyor tükenişlere yaklaşarak…

Bunlar da korkutıyor beni!..

 

Neden bu değişimler, bu sessiz gidişler,

Yerin-göğün acı iniltisinden mi bu yok oluşlar?

Yoksa dünyanın buz gibi bakışlarından mı

Ya da insanoğlunun yoruluşundan mı

Bu kaçışlar, bu çöküşler?..

 

Çare olacaksa eğer,

Durduralım yanlış esen rüzgarları

Dağıtalım üzerimizdeki kara bulutları

Kendi kendine dalgalansın şanlı bayrağımız

Sımsıkı sarılsın yürekler, tutuşsun eller

Erken kararmasın hava,

Güneşten perdesini kaldırsın bulut

Henüz küsmemişken ülkeme göçmen kuşları

Barış toplayıp gönderelim göğüme

Maviler yağsın ülkemin toprağına

Bugün, yarın ve daima…

 

Rukiye Çelik

23 Ekim 2013/ANKARA

 

 
Toplam blog
: 145
: 243
Kayıt tarihi
: 26.12.08
 
 

Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmenin kızı olarak 10 Kasım 1953 yılında Posof'un ücra bir köyünde a..