Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

S (ık) B (oğaz etme) S (ınavı)

S (ık) B (oğaz etme) S (ınavı)
 

Okulların yarattığı boşluk neyle doluyor?


Adı kendinden menkul bir Milli Eğitim Bakanı vardı: Hüseyin Çelik.

Eğitim söz konusu olunca eser gürlerdi; ama daha çok, eğitim dışı konularda konuşurdu.

Böbürlendiği zamanlar çok olmuştur:

“Öğrenciler üzerine karabasan gibi çöken OKS 'yi kaldırdık.”


Alkışlar!

Kimden?

Yalakalardan!

İşin farkında olmayanlardan!

“Ne güzel; ÖKS’den kurtulduk!”

*****

Adı kendinden menkul Hüseyin Çelik, OKS’yi kaldırmasına kaldırdı da...

Ama onun yerine üç sınav getirdi:

SBS ( Seviye Belirleme Sınav)

İlköğretimde sadece 8. sınıfta sınava giren öğrenciler, SBS ile 6. sınıftan başlayarak liseye kadar üç sınava girecek!
Tek sınavı karabasan gören “zihniyet”, 12 yaşındaki çocukları yarış atı gibi görmesini, hangi eğitsel anlayışla açıklayacak?
Burada eğitsel bir anlayış yok, çıkarsal bir anlayış var!
Dershane pazarını genişletme...

*****

Öğrencinin/ çocuğun psikolojik yapısını düşünen var mı?

Velileri düşünen var mı?

Yok, ama dershaneleri düşünenler var!

Eğitim- öğretimim öğretim kısmı dershanelere havale eden/ devreden anlayış, okulları diploma veren kurumlara doğru götürüyor.


Sürücü kurslarını düşünün:

Sürücü adayının kaydı bir kentte, kendisi başka bir kentte; işinde gücünde.
Resmi belgelerde her şey dört dörtlük!
Dersler yapılıyor; yoklama tam!


Sürüsü kursu ne veriyor?

Sürücü belgesi!

Okullar ne veriyor?

Diploma!

Farkı ne?

*****

Okullarda eğitim nasıl?

Öyle, cici bicili bedava ders kitabının eğitim-öğretim adına dağıtılıyor olması, bir aldatmacadan başka bir şey değil?

İlköğretim öğrencilerinin/ çocuklarının girdiği SBS’lerde soruların sorulardaki “görsellik”e ne demeli?
Okuduğu parçada/ cümledeki kimi sözcüklerin çağrışımsal anlamlarının bile, öğrenciyi/ çocuğu bir yerlere götüreceği düşünülürse....

Karikatür tipi görsel öğelere ne demeli?

Bunların soru kökünde, seçeneklerinde işi ne?

O görsel öğeler, öğrencinin/ çocuğun dikkatini dağıtmaz mı?

*****

Nazım Hikmet’çe seslenelim:

Çocuklara kıymayın efendiler!...

Velilere acıyın efendiler!
 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..