Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '09

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
710
 

S.O.S. NASA

S.O.S. NASA
 

google


“Amerikan medyasında çıkan haberlere göre de, NASA'nın ‘Columbia’ raporunda, astronotların uzay aracı parçalanırken bilinçlerinin yerinde olmadığı ve bu an öncesinde 40 saniye boyunca, mekiğin kontrolünün kendilerinde bulunmadığını bildikleri belirtildi.


‘Modülün parçalanmasından kurtulmak olanaksızdı’ denilen raporda, tüm mürettebatın basınçlı kıyafetlerini giydikleri, 1 astronotun miğferini, 3’ünün eldivenini takmadığı, 1 astronotun da oturmadığı belirlendi.”


http://www.hurriyet.com.tr/dunya/10681205.asp?gid=229


Dünya’nın en zeki 5.000’er insanını biraraya getirmesi gereken, Dünya’nın 1 numaralı nükleer fizik merkezi CERN’in ve Dünya’nın 1 numaralı uzay merkezi NASA’nın, aslında ortalama insanların göstereceği zeka, bilgi ve kriz anı işletimi düzeyine sahip olmadığı örneklerle kanıtlandı.


CERN’inki 2008’de bir türlü yapılamayan şu ünlü deney.


Kanıtımsa, orada çalışan 1 Türk. Anlattıkları Aziz Nesin’lik öykülerdi. Bilgi 1993’e ait.


Onu es geçtik. Gelelim NASA’ya:


Dünya’ya allayıp pullayıp sundukları mekik projesi, 1986’da ve 2003’te 2 kez ölümlü kaza yaptı ve astronotluğu Dünya’nın en yüksek ölümlü meslek oranlısı yaptı.


Feynman gibi birinin raporları bile, NASA’nın aymasına yetmedi ve ikinci kaza oldu.


Ancak, yeni gelen bilgiler Aziz Nesin’i aştı, Hacivat-Karagöz’lük oldu.


Geçelim alıntılara:


Mekiğin atmosfere girişinin somut etkileri ‘n’ dakika sürdü diyelim. Bu ‘n’, 10 dakikadan fazla değil. Peki, ne oldu da, astronotların bilinci birkaç dakika içinde yitti?


Bunun tek anlamı var: Yaşam destekleri durdu.


Bunu da geçelim, bilinçlerinin yerinde olduğu 40 saniyeye gelelim:


Bir: O mekikte 40 saniyede terk düzeneği yoktu. Ölümcül hata: 1.


İki: Astronotlar, var olan düzenekleri kullanamadı ya da kullanmayı akıl edemedi. Ölümcül hata: 2.


Ölümcül hata 3: Durum momenti: 7 astronotun 5’i hatalı durumda imiş.


Nedir bu?


Cep telefonuyla direksiyon sallamak mı, ters takla atıp karşı şeritteki arabanın üzerine çöküp hepsini gömmek mi?


Bu astronotlara nasıl bir eğitim verildi ki İstanbul-Kayseri uçağıyla, uzay mekiği seferini birbirine karıştırdılar?


Ne demek, modülün parçalanması kaçınılmazdı? Yani, bile bile baştan bu insanları ölüme mi yolladılar? O giriş açısının öldürücü olduğu biliniyor muydu, bilinmiyor muydu?


Yanıt(lar) ortada yok.


Tam Türk usülü, kimse üzerine sorumluluk almıyor. Zaten, tüm hata raporlarına karşın, 1986’da da kimse ceza almamıştı. Başka ülke olsa, 5.000 kişiyi birden asarlar. 2003’te de aynısı oldu.


NASA S.O.S. vermedi, tarihin yinelenince komedileşen trajedilerine sos oldu.


Sonuç: Mekik projesi sayesinde; Güney Kore, Çin, Japonya, Hindistan ABD’yi uzaycılıkta yakaladı. Bu arada, AB hala yerinde sayıyor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2216
Toplam yorum
: 1121
Toplam mesaj
: 127
Ort. okunma sayısı
: 500
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster