Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '08

 
Kategori
Şiir
 

Sabah Olursa - Tevfik Fikret

Sabah Olursa - Tevfik Fikret
 

Az önce, üyesi olduğum bir şiir sitesinde Tevfik Fikret'in en sevdiğim şiirlerinden birinin Türkçeleştirilmiş hâline rastladım. Tevfik Fikret bu şiiri 21 Eylül 1905'te yazmış. Şiirde oğlu Halûk'tan ve onun kuşağındakilerden umutla söz ediyor. Özellikle son iki dizede bunu açık bir şekilde aktarıyor bizlere.

Aradan geçen 103 yılda tekrar o noktaya yakın bir yerde durduğumuzu görmek beni çok üzüyor. Kaldı ki, bu şiirin yazılmasından sonra, şairin o dönem şahit olduğu bütün karanlık görüntüler, 1923'te CUMHURİYET ile silinmiş, ülke aydınlık günlere kavuşmuştur.

Şiiri kimin günümüz Türkçesine çevirdiğini bilmiyorum, ama ona çok teşekkür ediyorum. Şiiri ve yorumu da sizlere bırakıyorum.

Sabah Olursa

Bu memlekette de bir gün sabah olursa, Haluk,
Eğer bu memleketin sislenen alın yazısı
Dirençli, dinç bir elin güçlü, canlılık verici
Dokunmasındaki titremeyle silkinip, şu donuk,
Şu paslanan yüzü halkın biraz gülerse... O gün
Ben ölmemiş bile olsam, hayata pek ölgün,
Pek az ilişkim olur kuşkusuz; o gün benden
Ümidi kes; beni kötrüm ve boş muhitimde
Bütün acımla unut; çünkü kör, topal, tükenik
Bakışlarım seni geçmişte görmek ister; sen
Bütün etin, kemiğin, kimliğinle yarınsın:
Ve şarkılar gibi hep hep kulaklarımda sesin...

Evet, sabah olacaktır, sabah olursa, geceler
Geçer, kıyamete dek sürmez; en sonunda bu gök
Bu mavi gök size bir gün acır; usanma sakın.
Hayata neş'e güneştir, usanç içinde kişi
Çürür bizim gibi... Siz, ey yarın uzaylıların
Küçük güneşleri, artık birer birer uyanın!
Tükenmez özlemi vardır ufukların ışığa,
Işık, ışık... Bugünün işte ruhu, özlemi bu;
Silin bulutları, silkin o korku gölgesini,
Koşun ışıklar içinden o kutlu kurtuluşa.
Ümidimiz bu; ölürsek de biz, yaşar mutlak
Vatan sizinle şu zindan karanlığından uzak!

Tevfik Fikret

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..