Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Sabah uykudayken belediye başkanı iyi günler dilemesin

Sabah uykudayken belediye başkanı iyi günler dilemesin
 

Fotoğraf: Aydın Tiryaki (21-7-2009, İnebolu)


Daha önceki yıllarda İnebolu’ya geldiğimde, sabah saatlerinde belediye hoparlöründen duvarları inleten belediye başkanının iyi günler dileğiyle uyandırınca güne kötü başlardım. Geçen yaz bu anonslarla karşılaşmayınca “uygarlık” adına iyi bir adım olduğunu düşünmüş ve çok sevinmiştim.

Bu yaz İnebolu’ya geldiğim akşamın ve bir türlü uyku tutmayan gecenin ilk sabahında belediye hoparlöründen gelen sesle uyandım. Önce saatin kaç olduğunu anlayamadım. Ancak duyurunun içeriğinden sabah saati olduğunu ve belediye başkanının “hayırlı” günler dilediğini farkettim.

Kötü bir uygulama geri dönmüş… Daha önceki yıllarda kutlamayı yapan belediye başkanının adı farklıydı, şimdi başka bir ad kutluyor.

Saat 9 çalışan insanlar için erken saat değildir, ancak çalışmayan ve özellikle tatilde olan insanlar için çok erken bir saattir. Özellikle turistik olmaya çalışan bir yerde sabahın dokuzunda belediye hoparlöründen iyi günler kutlaması yapmak hatalı bir davranıştır.

Tatilde olduğum günlerde, sabah saat 9 benim için uyku saatidir ve bu saatte belediye hoparlöründen bir anons yapılırsa bu anons uyanmayı gerektirecek kadar önemli olmalıdır.

İnebolu’da sabahın erken saatlerinde belediye hoparlöründen yapılan çok önemli anonslar duymuştum:

12 Eylül 1980 sabahı erkenden belediye hoparlöründen gelen ses faşizmin ayak seslerini, sokağa çıkma yasağı olarak duyurmuştu.

17 Ağustos 1999 sabahı erkenden belediye hoparlöründen gelen ses Marmara’dan gelen acı haberi duyurmuştu.

1993 yılında Temmuz ayında bir sabah beyaz balina Aydın’ın limana gelişini belediye hoparlöründen gelen ses duyurmuştu.

İnebolu, 20 Temmuz 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..