Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '07

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Sabahın altısında güveç yenir mi?

Sabahın altısında güveç yenir mi?
 

Yaz günlerinde İnebolu’ da olabildiğince geç saatte uyanıp kahvaltı yaparken “bu sabah canım birşey istemiyor” diye çekilenlerin sabah erkenden güveççiye gittiklerini biliriz. Az sonra anlatmaya başlarlar: “Saat yedide gittik, yağlı yerleri kalmamıştı, yarın sabah altıda gidelim” diye.

Birkaç kez benim de sabah güveç yemeye gitmişliğim vardır. En son bu yaz bir sabah yedi sıralarında gittik. Daha açılmamış uykumun da etkisiyle nasıl yenir bu saatte diye düşünerek başladım, bittikten sonra utanmasam ve korkmasam ikincisini de isterdim.

İnebolu’da ben bildim bileli bu sabah güveci olur. Etli, patatesli, soğanlı bir yemektir. Bir keresinde içinde yeşil fasulye olduğunu da görmüştüm. Yemek malzemesi geceden bir güveç içinde hazırlanırmış ve sabaha kadar yavaş yavaş pişermiş. Lezzetinin yavaş yavaş pişmesinden kaynakladığını söylerler. Lokantalarda güveç servisi sabah erkenden başlar, saat sekizden sonra bulunmaz.

Sabahları sürekli bu bol yağlı güveci yemenin hiç de sağlıklı olmadığı açık ama ara sıra bir kaçamak yapmanın çok zararı olmasa gerek. Bu lokantaların müdavimleri olduğu gibi, evlerinde sağlıklı beslenildiği için bu durumdan şikayetçi olan beylerin ara sıra uğradıkları söylenir.

İnebolu’ ya yolunuz düşerse, sabah erken uyanıp bu güveççilerden birine uğrayın ama sonraki günlerde bunu alışkanlık haline getirmeyin. Damak zevki güzel de, sağlığımız daha önemli.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..