Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '07

 
Kategori
Blog
 

Sabiha Rana'nın muhteşem söyleşisi

Sabiha Rana'nın muhteşem söyleşisi
 

blog'undan çalınmıştır.


Bu aralar blog kategorisine çok yazar oldum. Aslında tık sayısının ve yorum artışının gözle görülür halde çoğalmasına rağmen, bu kategoride yazmak istemiyorum. Yani en azından daha aralıklı yazmak istiyorum bu kategoriye ama olmuyor bir türlü. Gelde yazma! Dün Sabiha Rana hanım efendinin benimle yaptığı söyleşi yayınlanınca, hazırda bekleyen yazılarım yine bekleme odasına havale edildi. Bloglarda kaybolan ıssız adanın 6. bölümü beklemekten kök saldı. Şimdi o bölümü bitirebilmem için kök sökmem gerekecek ( Kategorisi mizahtır o yazının hemen “ Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu” demeyin diye hatırlatıyım dedim. ) Sonra bir ayı aşkın süredir, ya ıssız adadayım yada blog kategorisine herhangi bir yazı yazıyorum. İyide nasıl yazmayayım bakar mısınız şu olanlara. Sevgili Sabiş Ablamın yaptığı da iş mi yani şimdi?

Bugün kesin kararlıydım, kesinkez farklı bir konu yazacaktım. Dayanamadım ve Sabiş Abamın sayfasına tıkladım, hemen benimle olan söyleşiyi açtım. İşte ne olduysa ondan sonra oldu. Ne mi oldu? Ne olmadı ki? Yorum üstüne yorum gelmiş yazıya hemde ne yorumlar? Dizlerim gevşedi, heyecandan tırnaklarımı yemeye başladım ve ateşim yükseldi. Anlayacağınız zevkten sekiz oldum. Hele Sabiş Abamın verdiği cevaplar yok mu? Var var hemde mükemmel cevaplar ( Benim açımdan yani! ). Ya dedim kendi kendime; ne güzel duygular bunlar böyle. Şaka maka ben bu siteye entegre olmuşum iyice. Neyse sonra sayfayı kapattım ve daha önce yazmak istediğim yazıya başladım ama, tık yok ( Bu tık başka tık MB tık’ı değil ). Aklım sürekli söyleşiye gelen yorumlarda. Konsantre olmaya çalıştım yazıma ama nafile; dedim ya tık yok. Evet sonra World pad de yeni bir sayfa açtım ve başladım yine blog kategorisine yazmaya. “ Ahh Sabiş Abam ahh! Bak gördün mü bana ettiklerini?”

Kısa lafın uzunu mesele şu: Bu yazıyı yazmamın sebebi, benimle olan söyleşiye gelen yorumları cevaplayamadığımdır. Bende onlara buradan cevap yazmaya karar verdim. Nasıl iyi etmişim mi?:)

Amaaaa daha önce Sabiha Rana Hanım efendinin bu söyleşisiyle alakalı söyleyeceklerim var:

Sabiha Hanım bu projesiyle, neleri yani hangi taşları yerinden oynattığının bal gibi farkında da, biz farkındamıyız orasını bilmiyorum? Biz büyük bir aileyiz söylemenin içini boş bırakmamak için ciddi mücadeleler veren, bazı yazar arkadaşlarımız var. Sevgili Sabiha Rana bu yapıtıyla hem büyük bir zahmetin altına girmiş, hemde “MB büyük bir ailedir“ sözüne can vermiştir. Bu tip hamleleri olan sevgili İlyas Bayram ( İlk aklıma gelen şarkılardan fal tuttum sizlere ) , Ahmet Balcı ve birkaç arkadaşımız daha bulunmaktadır.
Sevgili Sabiş Abam bu söyleşi dizisiyle, birbirlerini sadece profillerinden tanıyan biz blog yazarı ARKADAŞLARI taaa çocukluklarından alarak, gerçekten tanışmamıza vesile oldu. Yani herkes kendine göre blog arkadaşlarının resimlerini daha net belirledi.

Birbirlerini tanımayan, bir sene geçmesine rağmen daha bir tek yazısını tıklamamış olan blog yazarı arkadaşlarının tanışmasına vesile oldu. Bakınız bana bu söyleşiden sonra ismen tanıdığım ama, birbirimize hiç yorum göndermediğimiz yazar arkadaşlardan yorum gelmeye başladı. Hem yeni tanışmalar hemde tanıdıklarımızı daha iyi, en samimi halleriyle tanımamıza sebep oldu.
“ Melekler yüreğinizden öpsün” sözüyle tanınan, çeribaşı kızı çingen Sabiş’ in hakkı zor ödenir diye düşünüyorum ve kendisine buradan “ Sen gerçekten bir MELEKSİN” diyorum. İyi ki varsın sevgili Sabiha Rana.

Benimle ilgili söyleşiye gönderilen yorumlara cevaplarım:

1.

September 1 Özlem, sevgili arkadaşım Özlem, yorumun için çok teşekkür ederim. Yorumlarını çok seviyorum.

2.

Arif Öğütçü, kısa zamanda tanışma fırsatı buluruz inşallah ( En geç sizin söyleşisinde tabii)

3.

Ahmet Balcı, ıssız adanın süper mimarı. Sevgili Celal Çelik; “O ahşapçı onu da götür adaya” dedi diye bindirdim sn.Balcı’ yı uçağa. Şimdi becerileriyle bizim o adada yağmur altında kalmamamızı sağlıyor. Yorumunda ( Tek yönlü ) sözünü anladım ve buradan çok yönlü olmaya çalışacağıma söz veriyorum : )) Berlin’den kucak dolusu sevgiler yolluyorum Ahmet abime.

4.

N. Dilek Aglağu, tanıştığımıza memnun oldum efendim. Söyleşiye katılmanızı kesinlikle tavsiye ederim. Sevgiler saygılar.

5.

Ufaklık, bana resmen binbir surat demişsiniz! ( Yok yok şaka! Alınmadım! O fotoğraflara başka bir şey söylenmezdi zaten. ) Kaldı ki yıllarca tiyatro da amatör de olsa kılıktan kılığa girmeyi öğrendim. Fotoğrafınızı gönderin Sabiş Abama lütfen! ( Gölgeli resim de olabilir belki ) Adaya buyurmaz mısınız? Yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiler saygılar yolluyorum size ve memlekete.

6.

Murat Ertaş, canım dostum, kalemi kuvvetli şair arkadaşım Murat. Senden gelen her yorumun yeri bir başka benim için. Kısa zamanda seninle alakalı yazacağım blog olacak arkadaşım. Şu yazılarını biraz daha etüt edeyim de. Yorumlarınla bana gerçekten cesaret veriyorsun. Sağol varol. Her yazına yorum yazamasam da hiçbir yazını kaçırmadığıma emin ol. Ailene ve sana çok çok selam gönderiyorum arkadaşım.

7.

Alev Meisel, hayatım boyu ( Tınmaz’ ın anlamını öğrendiğimden bu yana ) tınar olduğumu anlatmaya çalışıyorum. Sevgili Alev Hanım, yazılarınızı okumaya yeni başlayabildim, affedin! Bende sizinle tanışmayı heyecanla bekliyorum. ( Yazılarıma gönderdiğiniz eleştirisel yorumları yapıcı algılıyorum. Hata yapan herkesin eleştiri ihtiyacı vardır). Sizin gibi ( Ümit Culduz ) usta kalemlerin bana öğreteceği çok şeyler olacaktır. Sevgiler saygılar efendim, umarım kısa zamanda buluşabiliriz.

8.

İlyas Bayram Abim, ada’nın MİT ajanı 6. bölümde yine yok oldun birden bire. Ne işler çeviriyorsun bakiim? : )) Bana sevgili Duru Dal ile birlikte ada yazısında en çok destek olanlardansın. Bunun için zaten kocamaaan bir teşekkür yazısı yazacaktım. Bak şuanda bir kuşla iki taş vurmuş oldum. Yorumlarına hem çok gülüyorum hemde onlardan senaryomla alakalı bir sürü tiyo alıyorum. Sevgiler saygılar esrarengiz adam: )))

9.

Ohannis, bende sizinle tanıştığıma çok memnun oldum. Öyle tahmin ediyorum ki sevgili Sabiş Abamın sayesinde iyi bir dost daha kazanmış oldum. Samimi ve içten yorumunuz için çok teşekkür ederim. Kucak dolusu sevgiler yolluyorum Fransa’ya.

10.

Sabiha Rana, aaaaa o da ne? Kendi yazına yorum yazmışsın, üstelik birde yorumu cevaplamışsın. Abacığım sende benim gibi biraz uçuksun galiba. Şaka şaka kızma hemen! Bilmeyenlere duyurulur; benim kendisine gönderdiğim mesajı kopyalayıp yorum olarak gönderdiği için kendi yazısına yorum yazmış gibi oldu.

11.

Shalimar, adaya bir yorum gönderdi ve yakalandı. Issız adanın son konuğu oldu. Buradan adaya hoşgeldiniz diyorum. İstediğiniz özel bir rol var mı sevgili Shalimar? Yorumunuzda hem hergele, hemde kalbi pırıl pırıl demişsiniz. Merak ettim efendim siz terazi burcundan mısınız?: ))) Tanıştığımıza çok memnun olduğumu bildiriyorum. Adada buluşmak üzere efendim. Mutlu kalın.

12.

Karanlıkta nokta ( Dilek Ç. )

Bende sizi daha tanımıyordum ve tanıştığımıza memnun oldum. Yazılarınız da buluşmak üzere. Sevgiler saygılar efendim.

13.

Vakayinüvis ( Gülname Hanım ), Alman obasının yakışıklısı... Kim? Ben mi? Kendimi dev aynasında görmeye başlayacaktım ki ayna çatladı. Yorumunda ki övgü dolu sözlerinin hangisinden bahsedeceğimi şaşırdım doğrusu. Yapacağımız söyleşi ili alakalı telefon görüşmesi, gerçektende kırk yıllık arkadaşmışız gibiydi. Seninle de çok kıymetli bir arkadaş kazandığıma eminim. Berlin’den ailene ve sana sevgiler saygılar.

14.

Pirmete ( Sabiha Rana’nın Pirmelek’i ) : )), bende çok memnun oldum sevgili Pirmete, yazılarınız hayli çok. İşim iş yani, bu saate kadar okumadığım için uzun bir süre sayfanıza konuk olacağıma benziyor. Resimde ki kişi ben değilim ama ona çok benzetirler beni. Canımın içi, piirim ve yıllardır gerçek bir dost olan annem o. Benim Almanya yıllarımdan demişsiniz yorumunuzda. Siz de mi Gurbetistan’ lıydınız daha evvel? Bloglarınızda buluşmak üzere sevgili Pirmete. Sevgiler saygılar Berlin'den.

15.

Faruk Sürener ( Toplum aydınlatıcısı Tariiiiik ), usta mizah yazarı, hocam, kahkaha tellerimin virtüözü. Okumayanlara duyurulur: Bu adamın yazıları kaçmaz! Yorumuna celinceee. Söyleşi idu o. Ula Hamsi ha oraya bi daha saat 12 yi geçmeden yazi okuma daaa! Fotoğraf konusuna gelince; gölgeli fotoğraf yolla arkadaşım, yada bebeklik , çocukluk resimlerin olabilir ( mi acaba ), gizemli kal sen yinede. Ben seni anlıyorum da... Adada buluşmak üzere saygılarımla Okan : )))

16.

Esma Kahraman, antideprasman ha? Valla tam yazıyı yayına yollayacaktım ki yorumunuzu gördüm, hala gülüyorum. İltifat ediyorsunuz efendim. Rakipler avuçlarını öpsünler desem nasıl olur? Esma Hanım yorumunuz için teşekkür ederiz. Sevgiler saygılar efendim.

17.

DG, bende sizinle tanıştığıma çok memnun oldum, yorum yazmadım ama yazılarınızı okumaya başlamıştım. Berlin’den kucak dolusu sevgiler yolluyorum.


18.Canım arkadadaşım Duru Dal; Seninle muhabbetlerimize inan çok değer veriyorum. Söyleşiye yazdığın yorumdan anladım ki sanal ortamlardada gerçekten güzel dostluklar kurulabiliyormuş. İyi ki varsın dostum.

Sevgili Sabiha Rana’nın söyleşisini duymayan veya okuyamayanlara aşağıda linklerini veriyorum ve tekrar tekrar kendisini huzurunuz da bu mükemmel projesinden dolayı kutluyor ve çok çok hatta daha çok teşekkür ediyorum.
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=81365
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=80033
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=79607
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=79270
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=78875
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=77783

Güzel yorumlarıyla moral veren tüm arkadaşlarıma İYİKİ VARSINIZ, EKSİK OLMAYIN diyorum.

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..