Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '10

 
Kategori
Sosyoloji
 

Sabıronline'dan Superonline'a

Sabıronline'dan Superonline'a
 

Tüketici sorunumun özel değil, herkesi ilgilendirebilecek bir sorun olduğunu, şikayetvarnoktakom'la sınırlı kalmaması gerektiğini düşünerek paylaşmaya karar verdiğim gündür:

Bu gece yine Superonline ile görüşmem gerekti. Çünküüü önceki telefon görüşmeleri ile yazışmalar yetmedi (flashback, flashback, flashback... yakın geçmiş: 4 Mart 2010) Kronolojik gideyim, midem ve kalbim şimdilik sağlam nasıl olsa...

From: Me
Sent: Thursday, March 04, 2010 8:36 PM
To: Tellcom MH
Subject: Ürün bilgisi yanlışlığı
Importance: High

Sayın Yetkili,

Ağustos 2009 ayından beri ürünümün tanımıyla ilgili karışıklık sürmekte.

• Ben Ağustos öncesi 28,99'luk sabit faturalarımla internet bağlantımı sağlıyordum. Sonra siz ticari ad değiştirdiniz. Faturalarımda limit aşımı çıkmaya başladı, onun üzerine arayıp limitsiz tarifeye geçmek istediğimi söyledim. Gürkan Bey, çok kısa sürede işlem gerçekleşecek, dedi ama hep altyapınızda bir "sorun" vardı.
• 31 Ekim 2009 tarihli faturanızda "Superonline ADSL 1 Mbps 4 GB Kotalı, Superonline ADSL 1 Mbps Limitsiz" yazıyor, 43,10 TL ödemem isteniyordu.
• 30 Kasım 2009 tarihli faturanızda ise "Superonline ADSL 1 Mbps Limitsiz" yazıyordu, TL. 45,30 ödedim, artık kesinlikle düzene girdiğine inandım.
• Aralık'ta, bir arkadaşınız arayarak "Superonline ADSL 8 Mbpse kadar 4 GB Kotalı"ya geçersem aynı fiyattan devam edebileceğimi belirtti, sabit telefonla ilgili kampanyayı da anlattı. 8 Mbpse kadar 4 GB Kotalı'ya geçiş için neredeyse iki gün bekledim, internetsiz kaldım. Sonra bir başka beyefendi telefon edip haber verdi. Bulunduğumuz semtte, santralimiz "8 Mbpse kadar 4 GB Kotalı"yı desteklemiyormuş, istenen hız sağlanamamış, zaten 5 GB'a çıkarsam hızım daha da düşecekmiş. Önceki üründe kalmamın mantıklı olacağına karar verdik, zaten iki günlük arada birkaç kez aramış, 8 Mbps'i artık istemediğimi, önceki bağlantımda kalmak istediğimi anlatmıştım ancak denemelerinizi, istemeden sonuna dek beklemiştim. Artık yeniden "Superonline ADSL 1 Mbps Limitsiz"e dönmüştüm.
• Ancak garip faturalandırma sürüyordu. 45,30 TL sabit ödemem gerekirken iki ay üst üste 38,40 ile 57,50 TL ödedim. Faturaları e-posta ile göndermeyi bırakmıştınız, On Line İşlem Merkezi'nde de görünmüyordu (şimdi izleyebiliyorum).
• 38,40'lık faturada "Superonline ADSL 1 Mbps Limitsiz, Superonline ADSL 8 Mbpse kadar 4 GB Kotalı" yazıyor. Oysa ben o arada ikisini de kullanamadım, yukarıda değindiğim gibi internet bağlantımı kesmiştiniz, hizmeti alabilmişim gibi "8 Mbpse kadar 4 GB Kotalı" yazmanız hatalı.
• Son fatura 57,50'likte "Superonline ADSL 8 Mbpse kadar 4 GB Kotalı" yazıyor ayrıca son iki fatura, sanki "Superonline ADSL 1 Mbps 4 GB Kotalı" da imişim de limiti aşmışım gibi kesilmiş.
• Benim ürün bilgilerim, Online İşlem Merkezi'nde yanlış, çünkü ben "Superonline ADSL 8 Mbps'e kadar 4 GB Kotalı"da değilim, Superonline ADSL 1 Mbps Limitsiz'deyim. 8 Mbps teklif edildi, sonra denendi ama bu semte uymadığı için ADSL 1 Mbps Limitsiz'de kaldım.

Çok çelişkili ürün bilgileri ile faturalandırma epey can sıkıcı. Üstelik durumun yine de anlaşılmadığını görüyorum. Özlem Hanım'la sorunu paylaştım, ertesi gün fatura düzeltme bilgisini vermek için Necati Bey aradı. Farkla ilgili olarak alacaklandırıldığımı dile getirdi. Ben de artık anlaştığımızı umarak hızımın çok yavaş olduğunu konu ettim. Teknik bölümden bir başka arkadaşınıza aktarıldım, teknik işlemlerle görevli arkadaş, bilgilerimi kontrol ederken benim "Superonline ADSL 8 Mbps'e kadar 4 GB Kotalı"da göründüğümü bildirdi. Yeniden Necati Bey'e ya da Özlem Hanım'a aktarmasını rica ettim ama olanaksızlığını söyledi. Sorunu yazılı olarak ilgili bölüme aktardı.

Ben tarih sırasında, her şeyi yukarıda yeniden anlattım. Lütfen ürün bilgimdeki hata giderilsin, Superonline ADSL 1 Mbps Limitsiz'de görünmeliyim. Son faturalarım kontrol edilerek ödeme tutarlarım düzene sokulmalı. Ödemelerimde gecikme hiç olmadı, ödemek için faturanın son gününü de asla beklemem, yanlış faturalar dâhil itirazsız öderim.

Bu basit karışıklığın hemen çözüleceğine inanıyorum. Ürün bilgisi ile doğru faturalandırma işlemi için gereğini rica ederim...

Saygılarımla...


Bu iletiden sonra dayanamadım, sistemde değişiklik yoktu ama bir umut, müşteri temsilcisi beni sevindirir dedim, 444 222 sıfır’ı aradım! Tabii ki "otomatik sekreter" beni çoook güzel oyaladı, her seferinde müşteri numaramı yanlış girdiğimi kibarca söyledi, oysa doğru idi. İdeali, "Ey zavallı müşteri, temsilcine ulaştırılabilinceye değin beni dinle, lafımı kesme, tuşlara en son sen basacaksın!" demesiydi.

Dakikalar, dakikalar sonra ulaştırılabildiğim müşteri temsilcisi beni dinledi, sonra başkasına yönlendirdi, bekletti, dinledi, ben de "otomatik müşteri" olarak her şeyi baştan sona azimle anlattım. Ürünümün doğru olduğu, internetteki bilgilerin güncellenmemiş olabileceği bildirildi, içim rahat kapattım telefonu. Bir de onay yazısı geldi, hani daha çok rahat edeyim, geçmişimizi unutayım diye:

From: hizmet@superonline.net
Sent: Wednesday, March 10, 2010 2:02 PM
Subject: RE: Ürün bilgisi yanlışlığı

Değerli Müşterimiz,

ADSL aboneliğiniz için tarifeniz 1 mbps kotasız olarak tanımlanmış olup , tespit edilen 12,30 TL tutarında ki fazla ödemeniz , Şubat dönemi faturanızdan düşülecektir.
Saygılarımızla,
SUPERONLINE

Tüm soru, teknik sorun ve görüşleriniz için, hizmet@superonline.net adresine e-posta gönderebilir ya da 444 222 0 numaralı telefondan Superonline Müşteri Hizmetleri'ne 7 gün 24 saat ulaşabilirsiniz.

İlk tümcedeki "tutarında ki" yazım yanlışı gözlerimi tırmaladı, noktalama da aynı biçimde ama "Sabıronline" olarak sustum, doğru faturanın geleceğinden de çok emindim artık.

Heyhat! Takvimler 16 Mart'ı gösteriyordu, gecenin bir vakti tuttum şu "Online İşlem Merkezi"ni açtım. Sonra ne oldu? Fatura yine yanlış!

Hani iade vardı?!. Neden teyplere konuşmaları kaydediyorlar? Neden beni bunca zaman 444'lerle konuşturuyorlar? Neden zamanımı harcıyor ve harcatıyorlar? Neden online sistemleri benim işlemlerimi görmüyor?

***

Sabıronline’dan Superonline’a:

16 Mart 2010

Sayın İlgili,

22 Mart son ödeme tarihli faturamı TL 44,30 olarak görüyorum. Aşağıda belirttiğim karışıklıklar sonucunda TL. 12,30'un iade edileceği anlaşılmış, tarafınızca da aşağıdaki not düzenlenip e-posta adresime gönderilmişti.

Dolayısıyla bu tutarın 22 Mart son ödemeli dönem faturamdan düşülmesi ya da kredi kartıma geri ödenmesi gerekiyordu. Hiçbir değişiklik yapılmamış.

Yeniden ilgilenmenizi, son ödeme tarihinden önce yeni fatura bilgisinin ivedilikle sisteme işlenerek tarafıma bilgi verilmesini rica ederim.

Saygılarımla...

***

Yok! Bir yanıt ya da Online İşlem Merkezi’ndeki faturada bir değişiklik yok! Çatlamadan 20 Mart sularında bir telefon daha edeyim dedim. Dakikalar sonra görüştüğüm temsilci dinledi, dinledi ve sistemin arızalı olduğunu, hiç ama hiçbir şey yapamayacağını, bir saat sonra aramamı rica etti. Müşteri numaramı bir post-it’ e not edip karşısına yapıştırıversin, "it is a fatura hatası" yazsın. I-ıhh olmazmış. Ben çok saygılıyım, temsilcim de çok saygılı, şimdi hakkımızı teyp kayıtları yiyemez.

Yalnızca, bunun bir "komedi filmi"ne döndüğünü söyledim, kayıtlara geçmiştir. Rastlantı, yarın sinema atölyemizde güldürü işlenecek. Hazırlık olsun diye Chaplin kısa filmlerini izlemiş, Modern Zamanlar’a başlamıştım ki, aklıma Superonline faturam düzelmiş mi diye bakıvermek geldi. Malum, biz her işi zamanında yaparız, otomatikman!

Bu konuda gelişme olacak mı? Bilmiyorum. Bu konuda, o ya da şu konuda... Artık önemi yok. Biz ancak bu kadar gelişebiliriz. Big Brother ne istiyorsa o oluyor, nasıl olsa...

 
Toplam blog
: 101
: 2403
Kayıt tarihi
: 18.11.07
 
 

İzmir'den merhaba! İzmir'de, Göcek'te, Marmaris'te, Milas'ta, Söke'de, Bodrum'da sonra yine İzmir..