Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '08

 
Kategori
İftar Menüleri
 

Sabit (Fix) menüler ve Ramazan ruhu

Sabit (Fix) menüler ve Ramazan ruhu
 

Ramazan ayının dünyamızı şereflendirmesiyle birlikte yemek hizmeti veren bir çok yerde sabit menüler uygulanmaya başladı. Menüde olanları sorduğunuzda sanırsınız ki size bir yıllık yiyeceğiniz yemekleri sayıyorlar. İşte size küçük bir örnek:

İftariyelik (8 çeşit)
Yoğun borç çorbası
Sıcak iftar tabağı (5 çeşit)
Salata
Güveçte Karski
Sırnike
Meyve
Sınırsız meşrubat, çay ve kahve
Taze sıkılmış meyve suyu

Ve fiyatlar kişibaşı 50-55 YTL’ den başlıyor 150-200 YTL’ye kadar varıyor.

Bu kadar çok şey bir anda insan midesine dolabilir mi? Eğer doluyorsa yazık ediyoruz kendimize. İnsan ne kadar acıkırsa acıksın her zaman ki yediğinden fazla bir şey yiyemiyor. Midemize bir öğünde bu kadar yüklenmek sağlığımız açısından çok riskli bir durum ve kesinlikle doktorlar tarafından tavsiye edilmiyor. Ben, iftarda öncelikle büyük bir bardak suyla orucumu açtıktan sonra sadece bir kase çorba ve küçük bir dilim pideyle doyabilen bir insanım. Ana yemeği ise ekmeksiz zar zor yerim ya da yemem… Fazlası benim için işkencedir, yüktür… Ya ben çok az yiyorum ya da insanlar fazla yemek yiyor…

Dışarıda bir yemek yemek istesem boşu boşuna para vereceğim ve öyle de oluyor bu sabit menüler sayesinde. Neden yediğim kadar ödemeyeyim neden zaten abartılmış fiyatlarla sunulan yemediğim yemeklere daha fazla para ödeyeyim? Dışarıda, farklı mekanlarda, sevdiğim insanlarla yemek yemek en büyük zevklerim arasında. Özellikle ramazan ayında arkadaşlarımızla, dostlarımızla iftar vesilesiyle bir araya gelmek çok güzel bir duygu ve bunu yaşamayı insanların çoğu istiyor ama ben bu sabit menüler yüzünden kendimi aldatılmış hissediyorum. Bunun bir dayatma olduğunu düşünüyorum ve kınıyorum. Özellikle de kaliteli yerlerin bu uygulamayı yapıyor olması bize fazla seçenek bırakmasa da dostlarımla bir arada yemek yiyebileceğim menüsü fix olmayan daha farklı mekanlar araştırıyorum. Bilen varsa haber versin… Sevgiler

 
Toplam blog
: 70
: 863
Kayıt tarihi
: 18.01.08
 
 

Eğitimci, yazar... Denizin Üvey Kızı ve Hayalbaz şiir kitaplarının şairi... Bilgisayar öğretm..