Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Saçarası yediniz mi hiç?

Saçarası yediniz mi hiç?
 

GOOGLE GROUPS'TAN...


Konya'ya özgü nefis bir tatlı yiyeceğiz. Özellikle ramazanda iftar sofralarında mutlaka saçarası olur. Bildiğimiz insan saçı değil efendim. Şu çanak antenler varya işte onlara benzeyen metalller var işte onlarda yapılıyor. Ama dijital uydu çanağı kullanırsanız yemeğimiz daha bi lezzetli olur. Eskiden, hazırlanan tatlı tepsisi sacın üzerine konur, ocağa oturtulurdu. Üzerine ikinci bir saç kapatılır ve o sacın üzerine ocaktan alınan meşe odununun korları döşenirdi. Böylece tatlı tepsisi iki saç arasında pişerdi. Yani bir dijital bir de analog çanak arasında olacak. Böylece avrupa kanallarını çekeceği için yemeğimizde bir avrupai lezzet olacaktır.


*Bu tarife göre 5 kişiden fazla yiyebilir.


*Pişme Süresi : 35 dakika olup belki 36 da olabilir.


*Fırın Isısını 200 derece yapın ki iyi pişsin.


*Tepsiyi Yağlamak İçin:


2 yemek kaşığı tereyağı kullanılır bence. Siz izterseniz daha fazla kullanın ama çok yağlı olur bu sefer de.


*Hamuru İçin: Gidip fırına hamur almıyoruz efendim. Krizdeyiz evimizde kendimiz yapabiliriz.


2 yumurta ( tavuk yumurtası ) , isterseniz devekuşu yumurtasını da kırabilirsiniz. Olmadı dinozor yumurtası. 500 kişilik düşünüyorsanız :))


1 yemek kaşığı tereyağı (eritilmiş) , kaşık değil efendim yağ eritilmiş olacak. Yanlış anlayıp da kaşığı eritmeye kalkmayınız.


½ su bardağı su , 1 tatlı kaşığı tuz , 5 su bardağı un (ikinci kalite ev unu) , bardağın markası önemli değil efendim. Bahçe de olur bilmem ne de olabilir markası. Kırmayın yeter. 1 su bardağı un (açma payı) kaç kere un koycaz kardeşim ? yalnıııız. Bardak mardak diyoruz ama her bardak yazışımda yeni bir bardak almayın vitrinden, bir bardakla aynı işi görebilirsiniz.


250 gr tereyağı (eritilmiş) Daha demin yukarda yazmıştı ama ya. Yine mi ya ? 250 gr kaymak da olacak. 1 su bardağı pudra şeker veya 1 ölçü baklava şurubu .


*Yapılışı : Tepsi yağlanır. Bir kapta yumurta, tereyağı, su, tuz ve alabildiği kadar unla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur. Yumurta büyüklüğünde bezeler yapılır, yaş bez örtülür, 30 dakika dinlendirilir. Çok ince açılır, şahsen ben açmayı beceremedim derseniz eğer, kaynananızı çağırın o yapsın. Eritilmiş yağdan bir kaşık serperek yağlanır, ikiye katlanır. Orta kısmına kaymak koyularak çubuk şeklinde sarılır. Tepsinin dışından başlayarak içe doğru döşenir. Yufkalar bitince kalan yağ kızdırılır ( kalan yağlar bizimdir diyerek araya iğrenş bir giriş yapıyorum efndim ), yani yağı tahrik edin, hakaret edin kızsın size. Hııı yapsın. Üzerine serperek gezdirin . Fırında pembeleşinceye
kadar pişirilir.Normalde mavi renk olduğu için pembe olacak rengi fırına girince. Eğer erkek yapıyorsa bu yemeği mavileşecek, yok ben kızım diyorsanız pembeleşecek diyerek yemeğimizin içine iğrenç espiriler katmaya gerek duymadan devam ediyoruz. Yüzüne pudra şekeri serpilir ( ya yok be kardeşiiim. Kendi yüzüne sürmeyeceksin pudrayı. Yufkanın üstüneee ) veya soğuk tatlı şurubu gezdirilir. Evet elinden tutup gezdireceksin tatlı şurubu. Gel seni attaa götürcem diyeceksiniz :)))

Efendiiim. Saçarasını yaptık , şimdi geriye artık leş gibi bıraktığınız mutfağı temizlemek kalıyor. Bana sorarsanız önce mutfağı temizleyin sonra ferah ferah yiyin " Saçaranızı" . Sonra yok efendim ağız tadıma uymadı, yok efendim ben bu böreee hiç duymadım yimedim demeyin. Puan muan da istemiyom sizden. Reklama ihtiyacım yok :))))

Kefal... Sen herbişeyi düşünürsün..... :))))

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..