Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

Saçlarla kaşların farkı

Saçlarla kaşların farkı
 

Bugün dersime bir bayan geldi. Ben öğrenci velisi zannettim. "Buyrun ne vardı?" dedim. Hocam nasılsınız dedi. 3 yıl önce mezun ettiğim öğrencimmiş meğer. Türbanlı olarak ilk görüşüm, bu nedenle tanıyamadım, türbanın içine sıkıştığı için hem yüzü anlaşılamıyor hem de yaşlı (kadınımsı) görünüyor. Hoşbeşten sonra "hocam ÖSS ye gireceğim ama bizim tercih alanlarımız kısıtlı" diye yakınmaya başladı.

Ben de kendisine "türban yüksek öğrenimini ve hayatını kısıtlıyorsa sen de açılım yap dünyaya geniş pencereden bak" dedim.

Hemen orada ilk defa aklıma geldi ve kendisine sordum. Kaşlar da saçlarımız gibi aynı yapıda ve özellikte. Saçlarının görünmesi günah ise kaşlarını niye kapatmıyorsun? dedim. Kendince ayetlerden bahsetmeye başladı.

Arapça tercüme hatası ya da yorumlama farkı bunlar, aslında dinimizde yalnızca ".....örtününüz emri var " desem de bu konular ayak üstü konuşulacak konular değil dedim kendisine.

Öyle ya Saçların görünmesi günah ise kaşların kirpiklerin görünmesi eden günah değil? Saç kıl, kaşlar da kıl. Göz kapaklarının kirpikleri de kıl. Kıllar sık ve uzun olunca adı saç oluyorsa görünmeleri de suç ve günah mı oluyor?

İnsan oğlunun aklını kullanması gerekmez mi?

 
Toplam blog
: 6
: 391
Kayıt tarihi
: 30.09.07
 
 

1965 İzmir doğumluyum. Eğitimciyim, eğitimde 20 yıllık deneyimim var. Güncel konular ve yaşantılarım..