Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '08

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Sadaka ekonomisi !...

Sadaka ekonomisi!...

Kaç gündür düşünüyorum ama bir sonuca gidemedim…

Türkiye zenginleşiyor mu, yoksa fakirleşiyor mu?

Durumumuz iyi mi, kötü mü anlayamadım?..

Zengin ülke miyiz, yoksul ülke miyiz çözemedim?..

Televizyonlarda Başbakan’ı pür dikkat dinliyorum..

İşin içinden çıkamadım..

Başbakan önce Türkiye nereden nereye geldi diye söze başlayarak ücretlerdeki artıştan, ihracatta ki patlamadan söz etti..

Sekiz yıl öncesiyle karşılaştırarak övündükçe övündü..

İyiyiz dedi, en azından iyi yoldayız.. Yüzüm güldü…

Ama baktım aynı Başbakan 2 milyon aileye bedava kömür dağıtmakla da övünüyor..

Ben bu defa düşünüyorum; 16 milyon aileden 2 milyonu kömür alamaz durumdaysa demek ki yoksuluz..

Anladım, yardım almadan yaşayamıyoruz..

Başbakan Recep TayYip Erdoğan o zaman fakirleştiğimizi niye milletten saklıyorsun?..

Halkımızın dayanma gücü kalmadı görüyoruz, yaşıyoruz… 400 YTL asgari ücret alan bir insan sizce düşünebilir mi?

Bilgi sahibi olmadan nasıl değerlendirsin olayları…

Adam kira ödeyecek, yol parası, evine ekmek, aş çocuklarının okuma parası , ısınma , giyim kuşam vs..

Dışa bağımlı hale gelmiş bu insanlar yardıma hayır der mi?

Kimin eli kimin cebinde bunu da bilmiyorlar.. Ahlak kalmamış..

Kendisine sadaka verenin arkasında gitmez mi?

Ondan sonra kime neyi anlatıp, değerlerimize sahip çıkalım diyeceğiz..

Bu insanlar değerlerinin ne olduğunu bile unutmuşlar..

Yani OLAY bitmiş... Zaman hızla geçip gidiyor..

Aç gözlü insanlar daha çok kazanmanın peşindeler...

Bana söyler misiniz, biz bu hale nasıl geldik?

Başbakan yine kürsüden anlatıyor..

“İşi gücü olmayan vatandaşım kaymakamlığa müracaatını yapsın. Asgari 150 YTL’yi oradan bir defada alır.

Bununla iş kalmıyor yemeği de kış kömürü de gider.

Bununla kalmıyor, çocuklarını okutacak, çocukları için de destek ayrıca gider.

Şöyle bir düşündüğünüz zaman asgari ücrete ulaşır.”

Başbakan diyor ki sadakalar hazır.. Peki ; İş aş nerede? Yukarda sorduğum soruya ben cevap vereyim…

Hep bize masallar, ninniler anlattılar, oy almak için bizleri hayal alemlerine götürüp kandırdılar.

Kendileri paralar içinde yüzerken, seni kapına konan pirinçle, yağla – kömürle uyuttular..

Senin alın terinle çalışacağın işe, aşa, iş yerlerine fabrikalara ihtiyacın var. Peki bunlar hani nerede?

Bunları sor benim işsiz kardeşim. Bu seni daha çok ısıtır…

ozcanvural1933@hotmail.com

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..