Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sadaka taşına sen de bi şeyler at

Sadaka taşına sen de bi şeyler at
 

Osmanlı zamanında sadaka taşları varmış. Hiç bu sadaka taşlarını duydunuz mu?

Bu sadaka taşlarının altında küçük bir çukur olurmuş. Sadaka vermek isteyenler bu çukura üç beş kuruş atarlarmış.İhtiyacı olanlarda ihtiyacı kadarını alır gerisini bırakırlarmış. Günümüzde de böyle sadaka taşlarının olduğunu düşünün. Elinde akrep olan vatandaşlar olduktan sonra, herkes aç gözlü olduktan sonra tabi ki günümüzde bu taşlardan olmaz değil mi? Bu hikayeyi aşağıda yazdığım yaşanmış bir olay için anlattım.

Geçenlerde maddi durumu iyi olmayan bir kız öğrenci ile tanıştım. Bu kızımız okul öncesi öğretmenliği birinci sınıfta okuyor. Babasının küçük bir lokantası varmış ama evin büyük yükünü abisi karşılıyormuş. Üniversite sınavını kazanınca evde bir yanda hüzün bir yandada sevinç olmuş. Abisi düşünmüş taşınmış " bacım git oku, bari sen kurtul " demiş. Kızımız okula gelmiş, çok güzel. Birinci dönem bitmiş ve dersler çok iyi gidiyor. AMAAAAA abisini askere almışlar. Hal böyle olunca kzımıza evden para gönderemez olmuşlar. Hem çalışayım hem okuyayım demiş ama olmuyor. Ders saatleri ile çakışıyor çalışma saatleri. Okulu da işide bırakıp memlekete dönmeye karar verdiğini duydum kızımızın ve çok üzüldüm. Elimden geldiği kadarda yardımcı olmaya çalıştım. Bi kaç yerden burs falan ayarlamaya çalıştım. Umarım kızımız okur ve bu millete hayırlı biri olur. Böyle olacağından da eminim de.

Osmanlı' nın uyguladığı bu yöntemle aklıma güzel bir şey geldi.

Bir dernek kurulsa, bankada bir hesap açılsa, ihtiyaç sahibi öğrencilerimize bu hesapta toplanan paralardan burs verilse nasıl olur? dernek ihtiyaç sahiplerini belirleyip uygun bir şekilde bursları dağıtsa çok güzel olmaz mı? Ben mi yoksa çok polyannacı davranıyorum ne dersiniz?

Örgün öğrencilerin yanı sıra açık öğretim ingilizce öğretmenliğinde okuyan öğrencileri de kapsamalı bu burs işi. Onların harç parası yılda 1000 YTL ye yakın çünkü.

Bu konuda bir kaç kişi ile görüşmeye başladım bile. Umarım birşeyler yapabiliriz. Yüzler paylaşmakla güler sonuçta. Bu konuda önerisi olan arkadaşlardan önerilerini bekliyorum.

SİZDE SADAKA TAŞININ ALTINA yüreğinizle, duanızla yada maddi durumunuzla birşeyler koymak istemez misiniz?

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..