Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sadece anneme

Sadece anneme
 

Bu yazi dogrudan dogruya anneme yazilmistir. Belki 30 yilin bir birikimi , belkide uzakta olmanin duygusal cokuntusu. Ben hep birseyler yazmak istemisimdir, ilkokuldayken gunlugum vardi ona gunluk olagan seyleri yazardim; bugun sabah sekizde uyandim elimi yuzumu yikadim kahvaltimi ettim sonra okula gittim gibilerinden. Ortaokul yillarim benim icin biraz karanlik gecti ne bileyim hani boyle hep iki arada bir derede kalmislik, birey olamamak cocukluktan cikis , garson boy yani. Ortaokulda gunlugum olmadi , okumayi da hic sevmezdim. Muzige merakliydim oda calmaya degil dinlemeye. Hic bir muzik aletine karsi yetenegim yoktur. Simdi diyeceksiniz ki hani bunu annene yazmistin? birazdan bagliyacagim.
Lise yillarim cok daha aydinlikti. Lisede de gunluk gibi bir defterim vardi ama oraya daha cok siirler kompozisyonlar birde ofkelerimi yazardim. Universitede yine gunlugum vardi ama o zamanlar kor kutuk asiktim oraya sadece sevgilimle gecirdigim dakikalari yazardim, onu ne kadar sevdigimi onunla ne yaptigimi falan filan. Universiteyi bitiripte sevgilimden ayrilip hayatin bir ucundan yakaladigim anda artik yazamaz ve gunluk tutamaz oldum. Yalniz garip olan hep kafamda bir seyler yazma istegi hep bir gunluk tutmak istegi olmasiydi.

Simdi 30 yasindayim ve nezaman bir seyler yazmak istesem hep annemi yazmak istiyorum. Onun hayat kavgasinin , mucadelesinin benim mucadeleme yaptigi katkilari yazmak istiyorum. Onu nasil ornek aldigimi ve birgun kendi cocuklarima nasil baba olmam gerektigimi ona bakarak planladigimi yazmak istiyorum. Sanki ben once annemi yazmasam baska yazilar yazamiyacagim gibi bir hisse kapiliyorum. Onu yazmam gerekliligini ancak ilkokul, ortaokul, lise ve universite gunluklerimde ona yer vermedigimden dolayi duyuyorum.

Annecim seni cok seviyorum demek icin ben 30 yil beklemedim yanlis anlamayin , ben bunu ona hep soyledim. Ve eger bir gun bu yazimi okursa ona tek soylemek istedigim beni ben yaptigin icin sana sonsuz tesekkurlerimi sunuyorum. Yanimda olmasanda hangi yoldan yurumem gerektigini bana ogrettigin icin o yolun bir gun senin yolunla birlesip bir daha hic ayrilmayacagini bilmeni isterim. Buyuk oglun...

 
Toplam blog
: 3
: 361
Kayıt tarihi
: 29.08.07
 
 

1978 İstanbul dogumluyum. Son 7 yildir Amerika'da yasamaktayim. Istanbul Universitesi Turizm mezunuy..