Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '06

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
Okunma Sayısı
5440
 

Sadece ayıplı mal iade edilir .....

Sadece ayıplı mal iade edilir .....
 

Dün anneme bir hediye almak istedim.... Kurumsallaşmış gibi görünen bir firmadan anneme beğendim birşeyler... Hizmet iyi müşteri temsilcileri güzel ilgileniyorlar, çay kahve hatta dondurma bile ikram ettiler.. Herşey buraya kadar güzeldi...

Kasada ödeme esnasında dedim ki '' Annem görmeden aldım, Eğer beğenmezse iade edebilirmiyim''... Hayır iade alamıyoruz değişim yapabiliyoruz dediler.. Fakat ben yerine başka birşey almak istemiyorum öyle olduğu takdirde iade alınmayacakmı diye ısrarla üsteledim.

Onlarda ısrarla hayır alamayız dediler... Nasıl oluyor tüm kurumsallaşmış firmalarda, 7 gün 10 gün 15 gün içerisinde iade alınıyorda sizde niye yok diye bayağı sert tepki verdim.. Şirket insiyatifine bağlı dediler... Bende her yerde iade olduğu için ilk defa böyle birşeyle karşılaştığım için işin iç yüzünü bilmiyordum, kural kuraldır diye düşünüyordum..

Benim ısrarlı tepkilerim üzerine şayet geri gelirse iade alabileceklerini not düştüler.. Sağolsunlar.. Kafama takılmıştı ama.. Bu sabah Tüketiciyi Koruma Derneğini aradım..

Böyle böyle ''müşterinin yasal olarak iade etme hakkı varmı'' diye sordum.. Yetkili müşterinin yasal olarak ayıplı malı iade etme hakkı bulunmak ta, diğer şekilde değiştirme hakkı var dedi... Normal iadeler şirket politikasına bağlı dedi.... Yani firmanın hiçbir yasal sorumluluğu bulunmamaktaymış..

Ve ben orda yaptığım hatayı anladım.... İşin gerçeğini bilmeden ısrarcı olmamak gerekiyormuş.. Fakat benimde yakıştıramadığım o kurumsal kimlik görüntüsünde o polikayı uygulamaması biraz abes kaçmış doğrusu....

Müşteri memnuniyetinin önemli olduğu günümüzde umarım politikalarını değiştirirler ve böyle polemikler yaşatmazlar bizlere...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Muhtemelen bunların bu sözcükten haberi yok..Geçenlerde buna benzer bir olay da benim başıma geldi..Oğluma bir pantolon aldım paçaları uzun geldi kısaltıyormusunuz dedim..Evet dediler..İyi o zaman bırakalım siz boyunu ayarlayın dedim..Bana 20 ytl fark vereceksiniz dediler..O niye dedim..İşte öyle şirket prensibimiz..İyide kardeşim ben bunu bizim evin karşısındaki terziye versem 5 ytl çözerim hata üstüne hata yapıyorsunuz..Bundan bile karmı elde etmeye çalışıyorsunuz dedim şirket prensibi dediler..Eskiden kurumsal şirketler koşulsuz müşteri memnuniyeti derlerdi..Şimdi ise artık bu düşünmülüyor ve yeni adı ve imajları şirket prensibi oldu..Dur bakalım daha neler duyacağız...

Zeynep Gülay 
 23.12.2006 10:30
Cevap :
yanlış bir prensip...teşekkürler sevgiler  23.12.2006 23:35
 

Müşteri herzaman haklıdır.. İyiliği beş kişiye anlatırsın fakat kötülüğü dünyaya duyurursun.... müşteri ne isterse yapmak zorundalar.. sevgiler

ece vardar 
 20.12.2006 23:02
Cevap :
başardık ama..sevgiler  21.12.2006 0:56
 

Sema Hanım Siz haksısınız kurumlaşmış iş yerleri müşteri memnuniyetini ön planda tutuyorlar malın ayıplı olması önemli değil şayet kullanım sırasında beklentilerine cevap verilmezse (genelde elkt. ) iade hakkınız var bazı firmalar o kadar ki sizden iade nedenini bile açıklamak zorunda değilsiniz ancak daha iyi hizmet için iade nedenini söylermisiniz diyorlar.Ben ekmek kızartma makinamı iadeyi düşündüm Metro evime uzak bir yerde heran gitme olanağım yok biray sonra belki diye götürdüm kullanmama rağmen iade aldılar .Tekstil ayakkabı türü mallar beğenilmiyebilir ihtiyaç duyulmayabilir kullanılmaması halinde iade almaları gerektiğine inanıyorum. Tüketici bilinçli olursa ve ısrarcı olursak bunu kural olarak hayata geçirebiliriz. Tüketiciye verilen değerin artması dileği ile hoşçakalın

Ersen Gürpınar 
 19.12.2006 0:01
Cevap :
aynen katılıyorum o gün bende ısrarcı bir şekilde davranmasaydım iade almayacaklardı..haklısın müşteriyi kaybetmemek için müşteriyi bu şekilde kazanmak gerektiğini düşünüyorum....İade alınmalıdır..  19.12.2006 11:07
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 529
Toplam yorum
: 2369
Toplam mesaj
: 481
Ort. okunma sayısı
: 3640
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster