Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

Sadece merak ediyorum ve sorguluyorum...

“One minut” olayından sonra yani başbakanın “Davos” olayından sonra sürekli gündemde olan bir söz var. İsraillilere karşı söylenen bir söz: “Öldürmeyeceksin!”

Bu söz ben görmedim ama bazı yazar arkadaşların söylediğine göre Taraf gazetesinin manşetine bile taşınmış aynı sebepten dolayı…

Benim dini bilgim diğer az olan bilgilerimden de azdır. Şu zamana kadar az olan bilgilerimi birleştirerek bir şeyler göstermeye çalıştım. Tabi “almak isteyene”

Ancak bu yazı farklı…

Bu yazıda ben size soru soracağım. Ve sizden yanıt bekleyeceğim…

Sorularıma başlamadan önce birkaç bilgi vereceğim.

Şunu da söylemeden edemeyeceğim: Bu yazıda bazı kesimlerin beni eleştireceğine eminim.

Son olarak konuya girmeden söyleyeyim “amacım dinleri eleştirmek filan değil” sadece gerçeği bulmak…

Gelelim konuya…

Yazının başında bahsettiğim “öldürmeyeceksin!” sözünü bildiğiniz üzere Tayip Erdoğan’ın, Irak da ki yada Afganistan da ki kıyımları görmeyip (ki halen görmüyor) sadece Filistin de ki “kıyımları” görmesi sürecinde İsrail’e sadece “sözde” (yani fiilen her hangi bir hareket yapmayarak) “One minut” çektikten sonra “ne diyor kutsal kitabınızda öldürmeyeceksin!” demesiyle ortaya çıkan bir söz…

Ancak bir kesim tam olarak alıntı yaparsam eğer şöyle diyor: “"Bir şehre karşı cenk etmek için ona yaklaştığın zaman, onu BARIŞA çağıracaksın. Ve vaki olacak ki eğer sana sulh cevabı verirse ve KAPILARINI SANA AÇARSA, o vakit içinde bulunan bütün kavim sana angaryacı olacaklar ve sana kulluk edecekler." (TEVRAT, Tesniye, Bap 20, Ayet 10-11)

"Allah'ın Rabbin sana miras olarak vermekte olduğu bu kavimlerin şehirlerinden nefes alan kimseyi sağ bırakmayacaksın. Allah'ın Rabbin sana emrettiği gibitamamen yok edeceksin." (TEVRAT, Tesniye, Bap 20, Ayet 16, 18)

"Vurun; gözünüz esirgemesin ve acımayın; ihtiyarı, genci ve ere varmamış kızı ve çocuklarla kadınları helak için vurun." (TEVRAT, Hezekiel, Bap 9, Ayet 5-6)

Yani TEVRAT kısaca diyor ki:

Eğer diğer milletler, benim seçtiğim kavim olan siz Yahudilere savaşmadan teslim olurlarsa, onları hizmetçi ve köle olarak kullanın.

Yok eğer o milletler Yahudilere teslim olmayıp savaşırlarsa, kadın erkek, çoluk çocuk, genç ihtiyar, hatta kundaktaki bebek ve bazan hatta hatta o şehrin içindeki hayvanlar bile katledilecektir.

Bu bakımdan, İsrail saldırısı, RABBİN EMİRLERİNE UYGUNDUR. Çünkü Filistinliler teslim olmamış ve savaşmaktadırlar.

Yani İsrail, inandığı dinin emirlerini yerine getirmekte, inancına göre yaşamaktadır.

"İnancına göre yaşamak isteyen" İsrail'e HOŞGÖRÜ göstersenize bakalım.

Hani LAİKLİK KÖTÜYDÜ, "inancına göre yaşamak isteyenlere" hak tanımak gerekirdi, niye kızıyorsunuz?

Tevrat'ı okursanız, Hz. Musa'nın, seferden dönüşte esir getiren komutana nasıl kızdığını, "Ben sana herkesi öldür demedim mi, niye esir getirdin?" diye çıkıştığını, Hz.Yeşu'nun, katliam devam etsin diye mızrağıyla nasıl güneşi tuttuğunu(inanışa göre güneş battıktan sonra adam öldürmeye devam edilemeyeceği için Hz.Yeşu güneşi mızrağıyla tutarak batmasını geciktirmektedir) ve daha birçok vahşet ve rezillikleri göreceksiniz.

Bundan dolayı Oskar Vayld (Oscar Wilde) , "Çocuklarımın ahlakı bozulmasın diye Kutsal Kitap'ı onlara okutmuyorum" demişti. (Ali Serdar Bolat’ın yazısından alıntıdır.)

Eğer bu iddia doğruysa bu nasıl bir kitaptır?

Neden mi? Çünkü bu kitabı emreden aynı zamanda kuranda ki barışı kardeşliği emretmedi mi?

Diyelim ki ayrım yapıldı… O zaman hani kullar arasında eşitlik vardı? Kaldı ki dünya ki sapık dinler haricinde her dinde mutlak doğru olarak barış ve kardeşlik vardır. E o zaman nasıl oldu da Tevrat da bu durum farklı…

Bu kitap uydurma mı?...

Bakın tekrar ediyorum. Amacım dinle dalga filan geçmek değil… Merak ediyorum, soruyorum, sorguluyorum…

VOLKAN KAHYALAR

 
Toplam blog
: 105
: 645
Kayıt tarihi
: 06.03.07
 
 

Eğitimim: Trakya üniversitesi İpsala Meslek Yüksek okulu 2. sınıf gümrük işletme okuyorum. Liseyi..