Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '12

 
Kategori
İnançlar
 

Sadece Müslümanlar mı cennete gidecek?

Sadece Müslümanlar mı cennete gidecek?
 

Müslüman bir Türk olarak Anadolu coğrafyasında doğdum. İslami kültüre göre de yetiştim. Dinimi büyüklerim vasıtasıyla öğrendim. Din ile ilgili bana ilk öğretilenler (zira benim jenerasyonumun da benzer süreçte olduğunu düşünüyorum), namaz sureleri, namaz kılma şekli, oruç vb. Müslümanlara farz kılınmış ibadetlerdi. Bu amaçla da yaz dönemi okullar tatil olduğunda, yakın camilerde açılan Kur’an kurslarına giderdik…

Kur’an kurslarındaki eğitim şeklimiz çoğunlukla sure ezberletilmesi şeklinde olurdu. Namaz ibadetini gerçekleştirmek için elbette bir zorunluluktu bu, ancak yetişkin olduğumda, keşke o hocalar bize Kur’an ın mealini de okusalardı diye düşünüyorum. Zira yetişkin olduğumda kendim okuyup, araştırmaya başladım…

Elbette ki amacım, kendi dinimi ve öğretilerini öğrenmek. Zira Kur’an, Allah tarafından bizlere okunması, anlaşılması ve hayata tatbik edilmesi amacıyla gönderilmişti.

Çoğu zaman, okuduklarım ile çevremde konuşulan ve fetva edilen bazı noktaların çeliştiğini de fark ettim…

Geçtiğimiz günlerde buna dair bir olay yaşadım. Çevresince dini bütün olarak tanınan ve hoca diye de hitap edilen bir kişi ile sohbet ettim. Sohbet sırasında bu arkadaşımız bana, sadece Müslüman olarak ölenlerin cennete kabul edileceğini, hak dinin İslam olduğunu söyledi.

Hak dinin İslam olmasına bir itirazım yoktu, ki bende buna inanmıştım. Zira benim inancıma göre de son indirilen ve tahrip edilmeyen kutsal kitap Kur’an-ı Kerim’di. Buna dair bakın Kur’an da ne söyleniyor;

Ali İmran Suresi 19.Ayet : “Allah nezdinde hak din İslam'dır. Kitap verilenler, kendilerine ilim geldikten sonradır ki, aralarındaki kıskançlık yüzünden ayrılığa düştüler. Allah'ın ayetlerini inkar edenler bilmelidirler ki Allah'ın hesabı çok çabuktur.”

Ayet’te belirtildiği üzere, daha önceki kitap verilenlerin ayrılığa düşmelerinden dolayı “hak din İslam” ibaresi kullanılmıştı. Yoksa ondan önceki din ve kitapları inkar eden bir anlayış yoktu. Ancak işine gelenler ayetin ilk cümlesini okuyup, geri kalan kısmını okumayarak, diğer dinlere inananları bir bakıma rencide ediyorlardı.

Asıl itiraz ettiğim kısım, “sadece Müslümanların cennete girmesi” konusu ile ilgiliydi. Bunun mantıksız olduğunu, bizlerin Afrika’da veya Amerika’da doğan insanlara nazaran ne gibi bir torpilimiz olduğunu sordum.

Bana onlarında hak dini arayıp bulmaları gerektiğini söyledi…

Bunun üzerine; “Farz et ki, ABD’nin Teksas eyaletinde doğmuş, Hristiyan geleneklere göre büyümüş, Allah’a ve ahirete inanmış ve hayatı boyunca iyilik yapmış bir insansın. Müslümanlığı sadece tv’lerden izlediğin terörist eylemlerden dolayı tanıyorsun ve dolayısıyla sempati duymuyorsun. Sen de mi cehennemliksin?” dedim.

“Evet” yanıtını verdi.

Onun “evet” yanıtına, bakın kutsal kitabımız Kur’an-ı Kerim ne diyor;

Ali İmran Suresi 3.Ayet; “ (Resulüm!) O, sana Kitab'ı hak ve önceki kitapları tasdik edici olarak indirdi, Tevrat ile İncil'i ve Furkan'ı indirmişti.”

Bakara Suresi 4.Ayet; “Yine onlar, sana indirilene ve senden önce indirilene iman ederler; ahiret gününe de kesinkes inanırlar.

Bakara Suresi 62.Ayet; “Şüphesiz iman edenler; yani yahudilerden, hıristiyanlardan ve sabiilerden Allah'a ve ahiret gününe hakkıyla inanıp salih amel işleyenler için Rableri katında mükafatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur. Onlar üzüntü çekmeyeceklerdir.”

Bakara Suresi 112.Ayet; “Bilakis, kim muhsin olarak yüzünü Allah'a döndürürse (Allah'a hakkıyla kulluk ederse) onun ecri Rabbi katındadır. Öyleleri için ne bir korku vardır, ne de üzüntü çekerler.”

Bakara Suresi 285.Ayet; Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. "Allah'ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır" dediler.

(Kaynak için; www.kuranmeali.com) 

Görüldüğü üzere bana mantıksız gelen konu üzerine en güzel yanıt, yine Kur’an da mevcut. Bu örnek olaydan da görüleceği üzere, dinimizi, bildiğini düşünen insanlardan dinlemek yerine, kendi kaynağından öğrenmek daha doğru olur diye düşünüyorum…

Devam edecek…

Murat Yazmacı

11.01.2012

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..