Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '12

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
13106
 

Sadece Müslümanlar mı cennete gidecek?

Sadece Müslümanlar mı cennete gidecek?
 

Müslüman bir Türk olarak Anadolu coğrafyasında doğdum. İslami kültüre göre de yetiştim. Dinimi büyüklerim vasıtasıyla öğrendim. Din ile ilgili bana ilk öğretilenler (zira benim jenerasyonumun da benzer süreçte olduğunu düşünüyorum), namaz sureleri, namaz kılma şekli, oruç vb. Müslümanlara farz kılınmış ibadetlerdi. Bu amaçla da yaz dönemi okullar tatil olduğunda, yakın camilerde açılan Kur’an kurslarına giderdik…

Kur’an kurslarındaki eğitim şeklimiz çoğunlukla sure ezberletilmesi şeklinde olurdu. Namaz ibadetini gerçekleştirmek için elbette bir zorunluluktu bu, ancak yetişkin olduğumda, keşke o hocalar bize Kur’an ın mealini de okusalardı diye düşünüyorum. Zira yetişkin olduğumda kendim okuyup, araştırmaya başladım…

Elbette ki amacım, kendi dinimi ve öğretilerini öğrenmek. Zira Kur’an, Allah tarafından bizlere okunması, anlaşılması ve hayata tatbik edilmesi amacıyla gönderilmişti.

Çoğu zaman, okuduklarım ile çevremde konuşulan ve fetva edilen bazı noktaların çeliştiğini de fark ettim…

Geçtiğimiz günlerde buna dair bir olay yaşadım. Çevresince dini bütün olarak tanınan ve hoca diye de hitap edilen bir kişi ile sohbet ettim. Sohbet sırasında bu arkadaşımız bana, sadece Müslüman olarak ölenlerin cennete kabul edileceğini, hak dinin İslam olduğunu söyledi.

Hak dinin İslam olmasına bir itirazım yoktu, ki bende buna inanmıştım. Zira benim inancıma göre de son indirilen ve tahrip edilmeyen kutsal kitap Kur’an-ı Kerim’di. Buna dair bakın Kur’an da ne söyleniyor;

Ali İmran Suresi 19.Ayet : “Allah nezdinde hak din İslam'dır. Kitap verilenler, kendilerine ilim geldikten sonradır ki, aralarındaki kıskançlık yüzünden ayrılığa düştüler. Allah'ın ayetlerini inkar edenler bilmelidirler ki Allah'ın hesabı çok çabuktur.”

Ayet’te belirtildiği üzere, daha önceki kitap verilenlerin ayrılığa düşmelerinden dolayı “hak din İslam” ibaresi kullanılmıştı. Yoksa ondan önceki din ve kitapları inkar eden bir anlayış yoktu. Ancak işine gelenler ayetin ilk cümlesini okuyup, geri kalan kısmını okumayarak, diğer dinlere inananları bir bakıma rencide ediyorlardı.

Asıl itiraz ettiğim kısım, “sadece Müslümanların cennete girmesi” konusu ile ilgiliydi. Bunun mantıksız olduğunu, bizlerin Afrika’da veya Amerika’da doğan insanlara nazaran ne gibi bir torpilimiz olduğunu sordum.

Bana onlarında hak dini arayıp bulmaları gerektiğini söyledi…

Bunun üzerine; “Farz et ki, ABD’nin Teksas eyaletinde doğmuş, Hristiyan geleneklere göre büyümüş, Allah’a ve ahirete inanmış ve hayatı boyunca iyilik yapmış bir insansın. Müslümanlığı sadece tv’lerden izlediğin terörist eylemlerden dolayı tanıyorsun ve dolayısıyla sempati duymuyorsun. Sen de mi cehennemliksin?” dedim.

“Evet” yanıtını verdi.

Onun “evet” yanıtına, bakın kutsal kitabımız Kur’an-ı Kerim ne diyor;

Ali İmran Suresi 3.Ayet; “ (Resulüm!) O, sana Kitab'ı hak ve önceki kitapları tasdik edici olarak indirdi, Tevrat ile İncil'i ve Furkan'ı indirmişti.”

Bakara Suresi 4.Ayet; “Yine onlar, sana indirilene ve senden önce indirilene iman ederler; ahiret gününe de kesinkes inanırlar.

Bakara Suresi 62.Ayet; “Şüphesiz iman edenler; yani yahudilerden, hıristiyanlardan ve sabiilerden Allah'a ve ahiret gününe hakkıyla inanıp salih amel işleyenler için Rableri katında mükafatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur. Onlar üzüntü çekmeyeceklerdir.”

Bakara Suresi 112.Ayet; “Bilakis, kim muhsin olarak yüzünü Allah'a döndürürse (Allah'a hakkıyla kulluk ederse) onun ecri Rabbi katındadır. Öyleleri için ne bir korku vardır, ne de üzüntü çekerler.”

Bakara Suresi 285.Ayet; Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. "Allah'ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır" dediler.

(Kaynak için; www.kuranmeali.com) 

Görüldüğü üzere bana mantıksız gelen konu üzerine en güzel yanıt, yine Kur’an da mevcut. Bu örnek olaydan da görüleceği üzere, dinimizi, bildiğini düşünen insanlardan dinlemek yerine, kendi kaynağından öğrenmek daha doğru olur diye düşünüyorum…

Devam edecek…

Murat Yazmacı

11.01.2012

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben onu hakkındaki görüşlenizi öğrenmek istiyordum.Ama yine bişeler yazıcam. Dini bildiğini söyleyen herkesin kitabını değilde herkes tarafından bilinen, hadisle övülen zat-ların kitaplarından faydalanmanızı dilerim. Mesela İmamı Rabban-i Hazretleri, İbn-i Abidin Hazretleri gibi onca fıkıh kitapları var. Bunları her türlü kaynak olarak gösterebiliriz. -Kuran-ı Kerimi kendi yorumlama konusunda malesef sizinle hala ters düşüyorum:( Bu konuda "Kur’ana ehliyeti olmadan mânâ veren, Cehennemde azap görecektir. [Tirmizi]" hadis-i şerifini örnek olarak gösterebilirim. Tirmizi sahih bir kaynaktır üzerinde yorum yapmaya gerek yok. Daha bir çok örnek var. Saygılar efendim

ahmed sarak 
 18.01.2012 14:31
Cevap :
Tekraren aynı şeyi söylüyorum. Zatların kaynaklarından ve eserlerinden okumamak veya hadis-i şerifleri yok saymak gibi bir iddaa veya ısrarım yoktur. Okunması gerektiğine da taraftarım. Ancak Allah'ın bize bahşettiği aklı kullanmamak, okumamak, araştırmamak ve düşünmemek konusuna itirazım vardır. Bugün iyi müslümanım diyen kaç kişi gerek Kur'an-ı, gerekse de ismini zikrettiğiniz zatların eserlerini okumaktadır. .Biz müslüman Türk toplumu, alışmışız işin kolayına, kendimiz okumadan, araştırmadan veya öğrenmeden, iki kelime arapça konuşanı hoca belleyip, söylediklerini din olarak kabul ediyoruz. Benim itirazım bunadır. Yani okumamaya, araştırmamaya. Alim ve zatları tenzii ederek Bakara Suresi 79.Ayeti hatırlatmak isterim; "Elleriyle (bir) Kitap yazıp sonra onu az bir bedel karşılığında satmak için "Bu Allah katındandır" diyenlere yazıklar olsun! Elleriyle yazdıklarından ötürü vay haline onların! Ve kazandıklarından ötürü vay haline onların!" İşte benim derdim budur. Saygılarımla...  18.01.2012 18:51
 

Estağfiullah efendim aksine en günahkar benimdir.Allah bizi ıslah etsin. Kuran nettir ve tektir tabiki ama her insan kendisi anlamaya çalışırsa nasıl aynı şeyler çıkar bunu anlamıyorum.Dediğim gibi Kuranı kerimi hiçbir ilim öğrenmeden okuyup anlamamız düşünülemez. Yalnız kuran ile nasıl namaz kılmayı vs. öğreneceğiz ben bundan bahsediyorum. Meali okunmasın demiyorum. Mealden dini yaşama anlayışını yanlış buluyorum. Ömrünü bu ilimlere harcamış İmamı Rabbani Hazretleri gibi birçok alimin kitaplarını niçin örnek olarak vermiyorsunuz bunu merak ediyorum. 'İzmirli97' isimli arkadaşımız "kendisi okumayıp, şunun bunun dediği ile din bilgisi edinendir. Çünkü Allahın ilk emrini yerine getirmemiştir" yorumunu yapmış. Buradan anladığım fıkıh kitaplarını (başkalarının dediği ,anlattığı din kitaplarını, haşa şunun bunun kitaplarını ) bırakıp dinini kendi anladığın gibi yaşa demektir. Sizde aynı görüştemisiniz acaba! (Biraz araştırırsak mana vermek için gereken ilimlerin ne olduğunu buluruz.)

ahmed sarak 
 16.01.2012 13:21
Cevap :
Ben fıkıh kitaplarını veya zatların çalışmalarını okumayalım diye bir iddaa içinde bulunmadım. Dini yaşamak konusunda sadece meal olmayacağında da hemfikiriz. Okumayı seven bir insan olarak, hem kendim okuyup yorumlamayı, hemde alimlerin yorumlamalarını okuyup harmanlamayı tercih ederim. Ama Kur'an ı illede ilim öğrenerek anlayabiliriz anlayışına katılmıyorum. Zira bu anlayış sonucu özellikle ülkem insanları, zaten okumayı da pek sevmediğinden, dini bildiği iddaasında olan her insanı alim kabul etmiş ve kendi okumayarak, sadece dinlemiş ve kulaktan dolma bilgilere riayet etmiştir. Bunun sonucu da binlerce sahte hoca türemiş ve yıllardır dinimizi sömürmektedir. Bilmem anlatabildim mi?  16.01.2012 15:58
 

Ahh Ahh. 1. Onlar orada doğdu cehenneme biz türkeyedeyiz cennete diye birşey yok. Bu mantığa göre ben müslümanım diyen cennete gider.Ama türkiye de görüyoruzki dinini yalnız kimliklerinde yaşayan birçok vatandaşımız var.Burada anlamamız gereken son hak dini, son Peygamberi duyupta iman etmeyenler cehenneme gider. İman edipte islamın emirlerini yerine getirmeyende imanla ölmesi zordur.(yanlış anlaşılmasın kimin imanla gideceği belli değildir.) Yazar kendisi demiş herkes işine gelen ayeti alıyor diye ama kendisi aynı şeyi yapmış. Sanki din sadece Kuran'ı Kerim'den oluşuyormuş gibi yalnızca ayetlerde örnek vermiş.Bu konuda onlarca hadis vardır. Buda diyalog çalışması bir parçasıdır. Umarım yazarımız bunu görür. 2.Herkes kendisi eline meali alıp dini oradan öğrenmek isterse ve kendi kafasına göre yorum yaparsa milyonlarca farklı din ortaya çıkar. Kuranı anlamamız için Müctehidlik makamına çıkmamız gerekir.Yine söylüyorum Din: 1-Kuranı Kerim 2-Sünnet 3-İcmai Ümmet 4-Kıyası Fukahadan oluşur

ahmed sarak 
 13.01.2012 23:15
Cevap :
Öncelikle şunu söyleyeyim ki, ben işime gelen ayeti filan almadım. İşime gelme konusunu da anlamadım çünkü burada yaptığım Allah'ın "ikra" emrine uyarak okumaktır. Allah Kur'an Kerimi biz okumayalım, daha iyi anlayanlardan dinleyelim diye göndermedi kanımca. Bırakında iman ettiğimiz dinin kutsal kitabını kendimiz okuyup anlamaya çalışalım. Allah bizim okuyup anlamamız için gönderdiği bir kitabı, neden bir makam şifresiyle göndersin? Din sadece ayet değildir demişsiniz ve hadisleri işaret etmişsiniz. Elbetteki hadislerde önemlidir ancak bugün bir çok hadisin gerçekliğinin tartışıldığını da biliyoruz. Bu yüzden benim için birinci öncelik, tahrip edilmemiş tek kitap olan Kur'an dır. Herkes kendince yorum yaparsa milyonlarca farklı din çıkar demişsiniz, katılmıyorum. Kur'an tektir ve nettir. Başkalarından öğrendiğimiz için farklılıklar vardır. Yorumun başında yazdığınız "ahh ahh" iç çekişinizi de, takvaca bizden daha üstün (!) olmanıza bağlıyorum. Katkınızdan dolayı teşekkürler...  16.01.2012 12:00
 

Merhaba, Kuranın ilk ayeti "oku" dur. Yani oku, anla, yorumla, yaşa. Dolayısı ile bence cehennemlik olan müslüman aleminde doğupta okumayan, şunun bunun dediği ile din bilgisi edinendir. Çünkü Allahın ilk emrini yerine getirmemiştir. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 11.01.2012 19:15
Cevap :
Mesajımı tam anlamıyla doğru anlamışsınız. Katkınızdan dolayı teşekkür ederim.  12.01.2012 9:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 109
Toplam yorum
: 205
Toplam mesaj
: 53
Ort. okunma sayısı
: 1230
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster