Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '06

 
Kategori
Haber
 

Sadece okullarda mı?

Sadece okullarda mı?
 

Okullarda VIP sınıfları varmış, haber öyle diyor. Milli Eğitim Müdürü bu iddiayla ilgili soruşturma başlatacakmış. "Merhaba, tanıştığımıza memnun oldum" diyemiyeceğim, kusuruma bakmayın lütfen. Hepimiz daha minicik çocukken ilk hayat dersini böyle almadık mı sanki. Hali vakti daha yerinde olan arkadaşlarımız, her zaman normal aile çocuklarından daha çok ilgi görmedi mi?

Kılık kıyafeti daha düzgün velilere daha itinalı yaklaşılmadı mı? Kendi olmasa bile, bir yerlerde tanıdığı vardır, yoluma çıkabilecek düşüncesiyle.

Sayın öğretmenler ve okul yöneticileri, ellerinizden öpüyorum saygıyla. Biliyorum ne zor şartlarda çalıştığınızı, biliyorum madalyonun ters tarafından bakınca bu tipteki velilerin size yaptırım uygulamaya çalıştıklarını. Fakat okullarda da, toplumun her kesiminde olduğu gibi sınıf içinde sınıf yok iddiasında bulunmayacaksınız sanıyorum, eğer bu sınıfları oluşturanlardan değilseniz.

Öğretmenler, eğitmenler, yöneticiler; en iyisini istiyorsunuz okulunuz ve öğrencileriniz için…Ancak beş parmak misali, herkes aynı değil ki. Kasanın içinde ne olduğunu tek tek ayıklamadan göremiyoruz. Sadece kokular geliyor bazen çok bariz. Ama hepsi değil belki bir tane, yetiyor.

Bir bakayım neler oluyor diye işin içine girmeye çalıştığınızda ve görüpte itiraz ettiğinizde ise, bir daha söz hakkınız kalmıyor; o sivil topluluk içinde. Muhalif diye tanımlanıyorsunuz. Soruşturma açıldı diyelim dilekçeniz işleme konarak, bakıyorsunuz yıllar geçmiş soruşturulan kişi hala aynı yerde.

Çocuklar soruyorlar "neden şu arkadaşımız her türlü aktiviteye seçiliyor da, bizi hiç görmüyorlar" diye, cevap veremiyorsunuz. Yavaş yavaş kendileri öğrenmeye başlıyor büyüdükçe nedenini.

Ben bu soruşturmaların sonuçlarından çok, oradaki çocukların aldığı hayat dersini görüyorum. Yorumu her çocuk kendisi yapıyor tabi. "Ben büyüyünce çok zengin olacağım, o zaman görsünler" ya da " Beni öyle seveceklerse hiç sevmesinler" diyerek.

Sınıf içinde sınıf kavramını öğretenlere ve seçilmeyen sınıflarda ders veren güzel insanlara sonsuz saygılarla.

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..