Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Sadece tanıman gerekenleri tanıyorsan sosyal biri değilsin

Sadece tanıman gerekenleri tanıyorsan sosyal biri değilsin
 

Sadece kitaplarda yer alması, filmlerde şurada burada görmemiz, adını duymamız tanımak değil bilmektir; değilse ben Nasrettin Hoca’yı da tanıyorum.

Amcanı tanıyor musun? Amcanı tabii ki tanıyacaksın; teyzenin kızını, iş arkadaşın, köyün muhtarı, vali bey, komşunu, ev aldığın adamı…

Bunlar mı senin tanıdıkların? Ne kadar çok tanıdığın varmış? İstersen tanıma, mecbursun; ailen akraban, her gün yanında yörende, karşılaşıyorsun…

Bunlar tanıdık olmaz, bunlardan çevre de olmaz; benim çevrem teyzemin çocukları diyebilir misin? O zaman ailen var zaten, çevreye ihtiyacın yok.

İnsanın sosyal çevresi bunların dışındadır. Ama sen amcanlara gidiyor, yeğeninle geziyor, teyzenin kızına merhaba diyorsan sosyal biri değilsin.

Sosyallik bir anlamda bölgesinin dışına çıkmaktır; Ayşe teyzegile oturmaya giden Hatice sosyal olabilir mi? Hayatın içine dalacaksın. Değişik insanlar tanıyacaksın. Sinema, tiyatro, müzik, sanat… Kültürel ortamlarda bulunacaksın.

Ben herkesle konuşuyorum. Nasıl? İnternetten. Sosyallik insanlarla beraber olmaktır. Yani sanal sosyallik olmaz.

Yüzlerce kişi tanıyabilirsin; ama bunlar tanıman gereken kimselerse sosyal biri değilsin. Aile ve akrabalarından bahsediyorsun. Onlarla konuştuğun zaman yeni insanlar tanımış olmuyorsun ki.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..