Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '18

 
Kategori
Deneme
 

Sadem

Sadem
 

Dünyaya gelir gelmez bir adı oluyor insanoğlunun, isim koyan tek canlıyız ne de olsa. Hemen bir nitelik ve anlam yüklüyoruz çok garip bir anlamda. İsimlerimiz ırkımızı, coğrafyamızı, hangi inanca ait olduğumuzun göstergesi aynı zamanda.

Mevsimlerden ilkbahar ve şafak vakti gözlerimi açıyorum. Annem Sadem diye sesleniyor bana; hoş geldin kızım diyor. Bu Dünya senin evin  herkes gibi.  İyiliklerin, kötülüklerin, isteklerin, bilgeliğin yeri gelecek öğrenilmemişliğin olacak. Evrende kısa bir nefes olduğunu bilmelisin. Benliğin kendini sürekli cilalamak ister,  güzeldir parlamak. Birer gece yıldızı olmak gibidir ne de olsa fakat hani demiştim ya sana kısa bir nefes olduğunu unutma diye.  Anlardan ibaret olan şu hayatında benliğin iyiliğin önüne geçmesine izin verme kızım. Dünya’nın  zorlukları olsa da senin amacın iyilik ve doğruluk olsun. Benliğin yeri gelecek hırpalanacak yok sayılacak fakat iyilik ve doğruluk hali ile yeniden ben olacak; hakiki bir benliğin olacak Sadem. Hakikatten korkma; yalnız kaldığını fark etsen bile korkma yavrum, çünkü hakikat insanların görmek istemediği  bir değerdir. Hakikatten ayrılmayanlar, mutlak yolunu bulur birer nehir gibi coşar ve  geçtikleri diyarlara hayat verirler, sesi mutluluk katar. Nehirler geçtikleri yolları yıkmazlar sadece yol yaparlar kızım. Sen nehir ol ve ak daima.

             Sadem çok uzaklardan kalbine sesleniyorum;  biliyorum beni duyduğunu. Uzaklarda da olsam kalbim her zaman seninle. Seni her zaman sevgiyle kucaklıyorum ve her şeyden önemlisi sana inanıyorum . Kalbin her zaman rotan olmalı fakat şunu daima hatırla tutkularının esiri olma; duyguların aklın süzgecinden geçebilecek doğrulukta ve saflıkta olmalı. Kimseleri incitme seni incitmek isteyen insanlar olacak ve onları hoş gör, hayatını kucakla bil ki bu hayatta sen benim biriciğimsin sadem. Varlığımla yanında kalkan olamasam da uzaklarda bir yerlerde kalbimle sana sesleniyorum sevgili kızım. Dünyanın merhamet ve sevgi dolu bir yer olmasını istiyorsan eğer sende bu değerler olmalı vermekten korkmamalısın.

            Kızım; sana sadem diye sesleniyorum;  çünkü  şaşa  dolu bir hayattan uzak durmanı istiyorum. Hakikat her zaman sadedir. Sadeliğin gösterişe ihtiyacı yoktur. İstediğin şey huzursa buna sahip çıkmalısın. Sadelik içinde yaşayan insanların doğal bir ışıltısı olur ve o insanlar sadece huzur verirler; sen huzur verenlerden ol.  Kısa bir nefes şu hayat denilen şey;  bir var bir yoksun çünkü unutma! Sadem; doğa senin kardeşin doğaya saygı duy ve onu kucakla. Doğanın ritmine kulak ver sana söyleyeceği sonsuz bilge sözleri var inanmalısın buna.

             Eğer bir gün kendini örselenmiş hissedersen unutma tazelenme vaktin gelmiş demektir; kalk ve yeniden yürü yoluna devam et. Senin adın Sadem;  senin adın Nehir; senin adın Doğa sen buraya aitsin ayıran değil kucaklayansın. Sevgiyle, aşkla…  Sen insanlığın kısa nefesi sen benim sadem, sevgili kızımsın…

 

 
Toplam blog
: 42
: 263
Kayıt tarihi
: 29.09.14
 
 

Eczacılık mesleğimin yanında Edebiyatın da olmasını istedim çünkü çok sevdim. Yazma eylemi; hayalle..