Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '08

 
Kategori
Köpek Bakımı
 

Sadık dostlarımız

Sadık dostlarımız
 

Köpek deyip geçmeyin. Nice insandan daha iyi anlarlar sizi. Sevginize karşılık verirken yalarlar sizi en samimisinden. Herkes sevmez tabiki onları, bazıları iğrenç, bazıları korkutucu bulur. Ama çok masumdur bazıları.

Bizde tam dörttane var bu hayvancıklardan. Onaltı yaşında olan dişleri dökülmüş ama eski kurt. Hala verdiğimizde kemik kemiriyor. Nasıl beceriyor anlayamıyoruz. Bedeni kuvvetli. Hani eskiler derlerya"ciğeri sağlam"tam ondan. Birde bacakları sağlam olsaydı. Garibime araba çarptı. Bende bağırınca" köpek var altta" diye firenle beraber daha kötü oldu. Ayakları ön dingile tersinden takıldı.Berbat bir andı. Yardım etmek isteyince daha canı yandı. Zor çıkardım onu oradan.Kendini kanala attı.Kafa tası soyuktu.Tam katıksız bir saat buz tuttum şişmesin diye.Hasar kafada değil ön bacaklarda oldu. Elletmedi bize. Ölür dedik ama bakmayıda ihmal etmedik. Oda direndi. Şu anda iki yılı aştı yaşıyor hala. İlk günler sürekli ağlıyordu. Ben yanına gidince susuyordu. Oturup onu bekliyordum. Benim olmadığım günlerde, sürekli havlıyordu. Kalkamıyordu ama yattığı yerede işemiyordu. Örtüyle kaldırıp başkayere götürüyorduk. Orda yapıyordu. Sonra yanlama olarak başka örtüye aktarıyorduk. Zor geçti o günler. Şimdi kendi ihtiyacını göre biliyor ama ön ayaklar çarpık, en fenasından. Eziyet yani yürümek.

Aile fertlerimizden eziyet çektirmeyelim hayvana, iğne vuralım sözlerine rağmen yaşatıyorum onu. Önüne yemek verdiğinizde, ayakla itlemeyeceksiniz tavasını!yoksa başını çevirir ve yemez. Gururludur. Yaz aylarında o sıcak günlerde yıkadım onu bir memnun. O memnuniyet yeter insana bir ömür boyu. Birde hemoroiti çıkmış, havlayıp duruyor. Sulu gıdalar veriyoruz hemen. Yanından gelip geçerken selam vermesseniz küsüyor. Derlerya insan olsa bukadar olur.Hassas hayvanlardır bu köpekler. Onları anlayana tabiki.

Köpek deyip geçmeyin, onlar bizim dostlarımız, ailemizin fertleri, ama onlarıda anlamak lazım, evlere hapsetmeden, kendimizi mutlu etmek için değil!onları mutlu etmek için bakmalıyız onlara. Teşekkürler. Sevgiler

 
Toplam blog
: 42
: 2143
Kayıt tarihi
: 04.02.08
 
 

Hayat yolculuğunda karşılaştığımız, yaşama dair bizi mutlu ve mutsuz eden tüm olayları paylaşmak. Bi..