Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

14 Aralık '07

 
Kategori
Sinema
 

Şafak Bekçileri

Şafak Bekçileri
 

Guner Kurtulus-Goksel Arsoy


Sivas'da Yalcin Sinemasi vardi. Hala var mi? Eski bir sinemaydi. Arkasinda buyukce bir bahceyi yazlik sinema olarak da kullanirlardi. Bir ara, Yalcin Sinemasi'ni yenilediler. En buyuk yenilik de, filim baslamadan once beyaz perdeye yansitilan 'yesil isik' di!...

Yalcin Sinemasinin sahnesine yesil isik bu filimden once mi, sonra mi verdiler, cikaramadim. Isiklar kararinca sahne yesilleniyor. Gozleri dinlendiriyormus. Yeni kesifmis...

Yalcin Sinemasinin balkonunda bir taburede Safak Bekcileri filmini seyrettim. Yer bulamayanlara birer tabure vermislerdi. Yil, sanirim, 1963.

Agabeyimiz Hava Harbiye talebesi. Jet pilotu olacak. Biz bir jet pilotunun hayatini seyrediyoruz.

Ciftlikler. Zengin guzel kizlar. Gariban astsubayin altin kalpli; zenginin hayin, simarik kizi. Yakisikli Ustegmen. Yoksa Yuzbasi mi? Yok yok!... Ustegmen Goksel... Herif artist gibi!

Jet Ucagi ile ciftlige dalip, hoslandigi kiza paket atiyor.

Baska bir seferinde Ucagi arizalaniyor. Atlayabilir. Atlarsa ucak sehre dusecek. Insanlar olecek!...

- Atlaaaa!...

- Nayir. Nolamaz....

Cok guzel adamdi Goksel Arsoy.

Ben Leyla Sayar'i da cok begenirdim.

Ya Ahmet Tarik Tekce?

Babam, o guzel aksani ile, 'Tekcen' derdi.

Biz o kotu adami cok severdik.

- Kim oynuyor filimde baba?

- Ahmet Tarik Tekcen...

***

Benim bu oykum 1998'den beri yayindadir. Kendi sitemde.
Fotografim yoktu?
Bugun cok original bir fotograf buldum!...
Asker-havaci buyuklerimizden Guner Kurtulus'un Goksel Arsoy'la beraber cektirdigi bir fotograf...

Buna can mi dayanir?

Kostura kostura yayinliyorum...

***

GUNER KURTULUS Albay'in 18 Subat 2008 tarihinde gonderdigi bilgiler:

"...1963 yili icinde, Eskisehir`de“ Safak Bekcileri“ adiyla bir film cevrildi. Bu filmin Yonetmenligini Halit REFIG yapiyor; Goksel ARSOY, Ekrem BORA, Ahmet Tarik TEKCE, Huseyin BARADAN, Nilufer AYDAN, Leyla SAYAR gibi o zamanin meshur yildizlari da oynuyordu. 114ncu Filo bu filmin cevrilmesi esnasinda filmcilerin karargahi oldu. Filo Komutanimiz Kurmay Binbasi Ilhan SONUSTUN idi. Filmin cekimi nerede ise bir iki ay aldi. Bizim Filodan ben dahil, Ozan POLAT, Aydin AGAN, Yzb. Ismail SUVARIOGLU, rahmetli Akil ERDEM, Esat ALTIN, Ergin SOZEN, rahmetli Enver CANDEMIR ve bircok havaci subay/astsubay bu filmde rol aldi. 26 Mart 1963 gunu 743 No.lu T-33 ile Goksel ARSOY`u ucurdum. Jet Egitimde yedeksubay tabipligini yapan Fahrettin CUREKLIBATUR da, bu filmde aldigi rol ile Cuneyt ARKIN olarak sinema hayatina atilmis oldu..."






NOT:
Fotograflarin ikisi - Ucus brifinginde uniformali ve Leyla Sayar'la birlikte- Safak Bekcileri filmine aittir.

Diger uc fotograf originaldir. Fotograflarin originalleri E. Hava Albay Guner Kurtulus'a aittir. Kurtulus Albayin ve E. Binbasi Celal Uzar'in izinleri ile www.tayyareci.com dan alinmistir.

***

BIR SAFAK BEKCISINI YITIRDIK!...

Blog: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=115891

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..