Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Şafak Türküsü 'nün çelik yürekli yazarı; Nevzat Çelik..

Şafak Türküsü 'nün çelik yürekli yazarı; Nevzat Çelik..
 

Söyle gözlerine kalkıp gelmesinler sesime..


1960 'ta
büyücek bir bakır leğen içinde
iki damla çığlık katışık
buğday kokulu anam
diz kırıp
titrek bacaklarından doğurdu beni.. 

Aşık olduğumda doğdum ikinci kez
ela gözlü bir kızdı narince
çabuk kırıldı
ama ben dönmedim geriye..
 
Sonra dostlarım doğurdu beni
gürül gürül düşünerek
tezgahtar yoktu aramızda..
 
{ Nevzat Çelik }
 
Anadan doğma şairdir kimileri..
Resmine dizeler sığdırabilenlerdendir.. Çocuksanız, okumayı da henüz öğrenmemişseniz; evde, sokakta ömürlerden nasıl çaldığı anlatılan mahpusu onun resimlerinden öğrenebilirsiniz;  şiirlerin arasına serilen, en az onlar kadar acı resimlerinden...
 
Annem yıldız kayıyor içinden dilek tut,
koşuyor sana kısa pantolonlu çocuk, 
gözünde gözümde gözlerinde bin umut..
 
Okumayı öğrendiğindeyse umudu.. Şairin düş denizinden geçen, elinde kovası kumdan kale yapmaya giden her bir çocukluk sizinkidir..
 
Kendisini tanımlarken; " Bir yanda yangın vardı, bir çağ yangını.. Herkese şu ya da bu oranda bir pay düşüyordu bu yangından.. Kıyısında, köşesinde yananlar vardı.. Bir de tam ortasında yananlar! Ben, yangının tam ortasında, hem de hiç yakınmadan yananları, etiyle kanıyla, özlemleri, kavgaları ve umutlarıyla duyurmak istedim.." diyordu yiğit, namuslu, onurlu ve dirençli..
 
Şafak Türküsü ile tanışmamız Ahmet Kaya ile tanışmamızın hemen ertesine denk gelir sanırım.. Bıyıklarımızın yeni yeni terleme dönemleri.. Bilincimizin ufka açıldığı us 'umuzun dünyaya, hayata ve insana dair kaygılar ile ışıldadığı dönemlere.. Çağ yangını içerisinde savrulup giden ülkemizin apolitize nesillerinden, kayıp nesillerinden olmamak adına uğraş verdiğimiz dönemler..
 
Ne olur işçi kadınım 
az yumuşak dik, 
şu kefenin yakasını..
 
"Asacaklar çocuğu" diyordu büyüklerimiz Nevzat Çelik ' e dair, kıyacaklar yine genç bir fidana.. Düşecek toprağa üreten bir dimağ yine, sistem kendine muhaliflere herdaim yaptığını yapacak ve susturmak için en keskin yolu seçecek; idam etmek!.. 
 
İmza kampanyaları.. Gazetelerde boy boy ilanlar.. İmza kampanyaları.. Sessizliğin öfkesi..
 
Şükür ki idam edilmedi.. Ve elbette; iyi ki!..
 
O 'nun dizelerinde Aşk dillenir bazen;

Böğürtlen yer gibi temmuz tepelerinde,
mosmor sevişmeliyiz seninle sabaha kadar..
 
Kimi zaman;

Bir elinden satın aldığım çiçeği, verdim öteki eline çingene kızının..
 

Bazen;

Söyle gözlerine kalkıp gelmesinler sesime..

Vedahi;

Elmaya sakalımı sürtüyorum, 
yanakların düşünce aklıma, 
eğilip alıyorum kirazı ıslak, 
dudaklarını alır gibi ağzıma..  dizeleriyle..

Kimi zaman Umut ses verir;
 
Geçici ayrılık benimkisi, 
ilkyaz çiçeğine gebeyim.. 
ağıtlar yakmayın adıma, 
ben ölmedim ölmeyeceğim..
 
Bazen Ayrılığa dair burkar yüreğimizi;

Bu vapur kalkar birazdan 
kalkip gidemeyen bir ben 
martilarin goturup getirdigi 
bu vapur kalkar birazdan..
 
Ama herdaim ve illa ki Şafak Türküsü ile; 
 
Beni burada arama anne 
Kapıda adımı sorma 
Saçlarına yıldız düşmüş 
Koparma anne 
Ağlama..
 
Kaç zamandır yüzüm tıraşlı 
Gözlerim şafak bekledim 
Uzarken ellerim 
Kulağım kirişte 
Ölümü özledim anne 
Yaşamak isterken delice..
 
Saçlarına yıldız düşmüş,
Koparma anne,
ağlama..
 
Dizeleriyle us 'umuza düşen ve 15 Mayıs 1960 Boyabat doğumlu; bugün doğumgünü olan şair..
 
Şafak Türküsü 'nün başeğmez, dirençli ,namuslu yazarı dost yüzlü dost gülücüklü Nevzat Çelik; Oğula ve kıza kesmiş şiir tadında nice Umut dolu Yaş 'lara..
 
 
ESERLERİ 
 
ŞİİR: 
Şafak Türküsü (1984) 
Müebbet Türküsü (1987) 
Suda Seken Hayat (1990) 
Yağmur Yağmasaydı (1990) 
Sevgili Yoldaş Kurbağalar (1998) 
 
ÖDÜLLERİ 
 
1984 Akademi Kitapevi Şiir Başarı Ödülü Şafak Türküsü ile 
1987 Hasan Hüseyin Şiir Ödülü Müebbet Türküsü ile 
1987 Poetry International Ödülü Müebbet Türküsü ile 
Pen Club American Center tarafından onur üyeliğine seçildi 
 

15.Mayıs.2012
Kerem Porazan
 
Toplam blog
: 59
: 14527
Kayıt tarihi
: 17.12.09
 
 

İmgelemelik 'ten düştüğü 6.Mayıs.Bindokuzyüz... ~ fi tarihinden bu yana; Sonsuzluk 'da insan.. Yüre..