Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '16

 
Kategori
Şiir
 

Şafak yürüyüşü*

Şafak yürüyüşü*
 

Göğün kandillerini siliyordu on iki ekim şafağı..!

Güz yapraklarıyla kentin üstüne dökülüyordu ezan sesi…

Yüreğe korku salan tüfekler havlıyordu!..

Geceyi çizerken titrek efektli mermi izleri  

Ayağımın altından kaçıyordu pazarı azdıran sokaklar!..

Beni gözetleyen karaburçlu kale, ‘hop’ dese!..

Hadi Şair, ‘kop’ diyeceğim..!

 

Lacivert ürperti kuşatmış Hunat Camisi'ni

Telsizler cırtlak sesli ağustos böceği!..

Flaşı patlıyor gözlerimin..!

Medya cambazı paparaziler cirit atıyor üstüme üstüme!..

Sustu çınarı havalandıran resmi tüfek!..

Eski ayaklarımı bırakıyorum yenileri kapan tereklere!..

 

‘Taşın türküsünden doğar mekânın sessizliği!..’

Kültür dokusu ruha, yürek kapısı ilahi huzura açık!..

 

Yine coştu coşturdu hilesiz bakışlı, nur yüzlü hoca..!

Haki tüfek gibi korku saldı eteğindeki taşlar!..

İmam hatip boykotuna destek verdi duygusal dualar..!

İlahi çığlık attı dilimiz..! Duygu sektirdi yüreklerimiz!..

Pınar gibi aktı gözlemiz..! Çim gibi ıslandı kirpiklerimiz…

 

 *- İlköğretimin sekiz yıla çıkması nedeniyle imam hatip orta bölümünün kalkmaması için çeşitli illerde pazar günleri sabah namazına giden insanların yaptığı üçer beşer kişilik yürüyüşün adı… Yürüyüşe katılanlardan çeşitli yürüyüş öyküleri dinlemiştim. Hocanın duyguları gıdıklamasıyla cami cemaatini ağlattığını söylediler. Ben de şiirin ‘Şafak Yürüyüşü’ne tanıklık etmesini istiyordum. Hunat Camisi’ne yakın bir yerde Mete Caddesi’nde oturuyordum. Meydan’a gelmek üzereydim. Askeri kışla tarafından otomatik silah sesleri gelmeye başladı. Korktum, eve geri dönmeye karar verdim. Beş on metre kadar yürümüştüm, içimden kendi kendime ‘bu şiiri yazmalısın’ dedim.

                                              Ali Akdemir

                                              12. 10. 97

                                                Kayseri

 

                                  2009 yılında revize edildi.                    

 
 
Toplam blog
: 172
: 425
Kayıt tarihi
: 15.07.09
 
 

Ali Akdemir, Adana tarihinin en büyük sel felaketini yaşadığı 21. 02. 1948 tarihinde doğdu. Edebi..