Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '18

 
Kategori
Deneme
 

Sağ’ın Sorunu Ne Olalım, Sol’un Sorunu Nasıl Olalım

Sağ’ın Sorunu Ne Olalım, Sol’un Sorunu Nasıl Olalım
 

Biliyorum “sağ, sol” gibi demode sözler sizi rahatsız ediyor; beni de. Dünyada iki ayrı zihniyet var ve ben bunları insanların anlayacağı şekilde anlatmak istiyorum; birine tavşan ötekine ördek desem anlar mısınız?

Hem “sağ” dediğim ülkemizdeki bildiğimiz manada “sağ” değil, “sol” da “sol” değil, genel anlamda konuşuyorum.

“Sağ” deyince kimleri, “sol” deyince kimleri kastettiğimi insanlar anlıyorlar.

“Sağ” yolunu bulamamış, “sol” yolunu bulmuş nasıl yürüyeceğini bilmiyor.

“Sağ”da daha fazla değişim olması bu nedenle. Solda da değişim var ama kendisinde değil yaşamında.

Yine bu nedenle dünyada yapılan/yıkılan her şeyin altında “sağ”ın imzası var, “sol” hazır hayatı yaşıyor(Şehirler kurmak yapmak, resim çizmek yapmak değil yaşamak)

Dünyayı “sağ” kuruyor/yıkıyor; sol koruyor güzelleştiriyor.

“Sağ” olmasaydı iyi ya da kötü bir dünyamız olmazdı; “sol” olmasaydı dünyamız bir şeye yaramazdı.

“Sağ” ve” sol” iki ayrı kişilik yapısı gibi.

Kültürle bilgiyle değişir mi bilmiyorum belki kendi içlerinde değişecekler ama bu fark sonsuza kadar böyle kalacak.

“Sağ” ne olacağına karar veremeyecek çünkü değiştiremeyeceği bir kimliğe sahip.

“Sol”un nasıl olalımı bitmeyecek çünkü nasılın sonu yok.

Konu anlaşıldıysa bu deli Nadim türküsünü fazla uzatmayalım.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..