Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '16

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
64
 

Sağcılık Türkiye’de yapısal Avrupa’da özenti; çünkü Avrupalı sağcı sevgilisiyle sokakta öpüşebiliyor

Sağcılık Türkiye’de yapısal Avrupa’da özenti; çünkü Avrupalı sağcı sevgilisiyle sokakta öpüşebiliyor
 

Türkiye’de din ve milliyetçilik olmasa sağcılık da olmayacak… İlk Türk sağcı mıydı, solcu muydu? Bence futbolcuydu. Nereden bilecek damarlarında akan kanın diğer insanlardan farklı olduğunu (farklı mıymış ki; ama o öyle sanıyor ya)Yaptı etti baktı farklı şeyler(kimsenin yapamadığı) yapıyor kendini bir şey sandı; damarlarındaki kan kabardı. E haliyle diğerinin de kabardı. Sen büyüksün ben küçüğüm, milliyetçilik diye bir ucube ortaya çıktı. Oysa hali kişiyi anlatır, ekstradan horozlanmaya gerek yok.

Din zaten otomatikman sağcı, solcu bir dindar düşünemiyorum; eşyanın tabiatına aykırı. Zaten günahlar sol taraftanmış da sevaplar sağ taratanmış da… Önce sağ ayağını atıyorsun da…

Avrupalı sağcı(sağcı orada da var çünkü din ve milliyetçilik orada da var)sokakta sevgilisiyle öpüşebiliyor… Din ve milliyetçilik olmasa biz de öpüşürdük. Din olmasa sadece milliyetçilik olsa öpüşürdük diyenler yanılıyor; din olmasa milliyetçilik de olmazdı.

E şimdi şükür ikisi de var… Bırakın sokakta öpüşmeyi yatak odasında Allahtan başka kimse görmüyor, karı koca sevişirken üzerlerini örtüyorlar. Gülmekten öldüm!

Yani bu düzende hâşâ Tanrı’yı gücendirmeden ve birilerinin gözüne batmadan aşk da olmaz meşk de. Dindar insanlar ahlaka uygun dahi olsa bu tür şeyleri günaha girerim ya da ayıp olur diye çekinerek yapıyorlardır. Yani dinin milliyetçiliğin baskısı acayip. Yasaklamıyor ama yine de böyle. Kim bilir bu kimseler cennetin en iyi yerine gidebilmek için ayıptır günahtır anlamında aşk sözü bile söylemiyorlardır.

Avrupa’daki sağcı ile Türkiye’deki sağcının hiç ilgisi yok. Avrupa’daki sağcı özgürlük anlamında Türkiye’deki solcudan da ileri. İtalya’da papaz olsam şu halimden daha özgür olurdum!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Korkut'a bakin; Uzun siyah cubbesiyle kafasinda katolik papaz takkesi siyah tam ortasindan puskul sarkiyor, Cubbe icinde beyaz dik yakali bir gomlek, elinde bir kopek dizgini ve ucunda bir sivas kangal kopek caddede yuruyor. Inanmam valla kih, kih kih saka mi len bu !

Newyorker 
 24.10.2016 21:47
Cevap :
Yav beni ne güzel tarif etmişsin, okurken gülmekten öldüm!  26.10.2016 14:18
 

Özenti,bilgi ve sanata,kültüre,yaratıcı yeteneklere olmalıdır;insan ancak bu vasıflara ulaşılabildiğinde özgür olur.Yaşamı da buna göre şekillenip içinde yaşadığı toplumau tesir altında bırakır.Devlet ve otoriteyi de zamanla etkileyerek insanlığa hizmet eder...Selamlar.

Abbas Oğuz 
 24.10.2016 2:39
Cevap :
"Özenti,bilgi ve sanata,kültüre,yaratıcı yeteneklere olmalıdır" Anlamlı yorumunuzdan bu cümleyi ayırdım.  26.10.2016 14:06
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5717
Toplam yorum
: 14421
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 640
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster