Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlığıma kavuştum

Sağlığıma kavuştum
 

FETHİYE'DE GÜN BATIMI


Ankara’da iken sağlığım çok bozulmuştu. Fethiye’ye gelince kısa sürede düzelme oldu. Bu düzelmeyi aşağıda uyguladığım kurallara borçluyum:

Sabah çok erken kalkıp, bahçemdeki çiçeklerle konuşuyor, onların etrafını çapalayıp kurumuş yaprak ve saplarını kesiyorum, sulama yapıyorum (şimdi hava çok sıcak değil, o nedenle sulamayı2 günde bir yapıyorum). Sonra deniz kenarında 45 dakika yürüyorum. Toprak kısmında pabuçlarımı çıkartıp yalınayak yürüyorum. Böylece vücudumdaki elektriği atıyorum. Ayağımdaki terliklerin lastik olmamasına dikkat ediyorum. Eve geldikten sonra bir duş alıp, eşimle birlikte kahvaltıya oturuyoruz. Bahçemden her sabah taze, taze topladığım küçük salatalık, domates, nane, küçük sivri biber, maydanoz soframın süsleyicisi oluyor. Domates suyunu günde 2 bardak tüketiyorum. Genelde kepek ekmek yemeye dikkat ediyorum. Ve soframda kaya tuzu bulunduruyorum, yemeklerime bu tuzdan katıyorum. Margarin yağlarından uzak duruyorum, tercihim sıvı yağ ve zeytinyağı. Zeytinyağını sabahleyin kahvaltıda, kullanıyorum. Bir kâseye 3 kaşık lor peynir, bolca yıkanıp doğranmış, nane, yeşil soğan sapları, maydanoz yaprakları küçük, küçük kıyıp lor peynirle karıştırıp üzerine 2 kaşık zeytinyağı ve yarım limon sıkıp, kıyılmış ceviz ilave ederek yiyiyoruz. Tavsiye ederim. Balığı haftada 3 kez tüketmeye çalışıyorum. Bol, bol kahkaha atıyorum. Gülmek ruhun gıdasıdır. Cep telefonuyla konuşursam çok kısa konuşmaya dikkat ediyorum. Yattığım odada bilgisayar, cep telefonu vs bulundurmuyorum. Salonda yatarken hepsinin fişini çekiyorum. Mümkün olduğu kadar fazla tuz ve şekerden kaçınıyorum. Meyve sebze tüketiyorum fazla olmamak koşulu ile. Kırmızı eti mümkün olduğu kadar fazla tüketmemeye dikkat ediyorum, haftada 2 kez. Sentetiklerden kaçınıyorum, yastık ve yorganların pamuk olmasına dikkat ediyorum. Mutfağımda genelde çelik veya cam eşya kullanmaya dikkat ediyorum. Teflonların zararlı olduğunu işittim. Kızartma yemeklerden uzak duruyorum. Zira mide bağırsak problemlerimiz var. Genelde fırında pişirmeye özen gösteriyorum. Odalarımı sık, sık havalandırıyorum. Evimin içinde kedi, köpek beslemiyorum. Veteriner olan eşim, çocuklarımın çok arzu etmelerine rağmen evde hayvan beslemeyi yasakladı. Hayvanlar ne kadar temizlenip yıkansalar bile bir tüyü çeşitli hastalıklara neden oluyormuş. Hayvanları çok sevmemize rağmen evde beslemiyoruz. Sigara kullanmıyoruz ve evimizde de içirtmiyoruz. Sigara, asrın vebası. Elma sirkesini sık, sık kullanıyorum. Sebze ve meyveleri 15 dakika elma sirkeli suda bekletiyorum. Sebze ve meyveleri mevsiminde tüketmeye çalışıyorum. Bol temiz hava yürüyüş, sağlıklı gıda. Ve güneşin batımını Fethiye’de izlemek bana büyük mutluluk veriyor.

İnşallah Ankara’ya gittiğimde hasta olmam. Hepinize sağlıklı günler.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..