Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
351
 

Sağlığımız ve yaşamımız için yararlı bilgiler

Sağlığımız ve yaşamımız için yararlı bilgiler
 

Görsel netten


Her gün Tv programlarında doktorlar çıkıp gıdalar ve içecekler hakkında kendi görüşlerini aktarıyorlar, birisinin ak dediğine diyeri kara diyor. O nedenle kendi yaşamımızda hangi gıdalar vücudumuz ve sağlığımıza iyi geliyorsa onları gerektiği gibi tüketmek gerek.

İnsan, hayvan ve bitkilerin yaşamları için gerekli ve elzem olan oksijen kadar suyun da önemi büyüktür. Bir insan bir hafta yemek yemeden yaşayabilir ama 3-4 gün su içmezse yaşayamaz. Bir bitkiye uzun müddet su vermezsek ölür, hayvanlar için de öyle. Yine vücudumuz ve yaşamımız için elzem olan süt, yoğurt, sebze ve meyveleri de gerektiği kadar tüketmek gerek. Her gece 1 küçük tabak yoğurt yemezsem uyuyamıyorum.

Sevgili arkadaşım Doktor Semra Çorbacıoğlu'nun: Sağlıklı yaşam için gönderdiği yararlı bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.Her kişi için elzem olan bu yararlı bilgilerin okunup uygulanması gerekir. Arkadaşıma teşekkür eder, sizlere sağlık ve mutluluklar dilerim.

NAHİDE ÇELEBİ

1- Suyu seviniz, güne iki bardak su içerek başlayıp, gün boyunca 2-2.5 litre su tüketmeye çalışınız. Zira su, iç organları aktive eder. Her yemekten önce 2 bardak su hazma yardım eder. Banyodan önce 1 bardak su tansiyonun düşmesine yardırm eder. Banyodan önce 1 bardak su kalp krizi riskini ve felci önler.

2- Her sebze ve meyveyi mevsiminde en az iki defa tüketiniz, doğanın tamamını kullanmış sayılırsınız.

3-Çocuklar için sütü, büyükler içinde özellikle yoğurdu her gün sofranızdan eksik etmeyiniz. Yaşamın sırlarından biri olan fibrobiyotikleri bünyenize almış olursunuz.

4- Hasta olmasanız bile, şifalı ot ve bitkileri kullanarak vücut direncinizi kuvvetli tutunuz.

5-Evinizde kurutulmuş, nane, ıhlamur, adaçayı, kekik, kuşburnu, fesleğen, keten tohumu, zencefil, çörekotu, günlük yeşil çay ile soğan ve sarımsağı her zaman bulundurunuz. Her gün bunlardan en az birini kullanmaya çalışınız. Bunlar vücudun koruyucu şövalyeleridir.

6-Sarımsak, soğan, tere, maydanoz, nane, dereotu, roka, fesleğen türü yeşillikleri fazla tüketiniz. Bunlar vücudun yakın korumalarıdır.

7- Salatanızı mümkün olduğu kadar çok çeşitten oluşturunuz.

8- Hazır çorbalar yerine kendi yaptığınız çorbaları tercih ediniz. Gıdanın en doğalını elde etmiş olursunuz.

9- Kış için ev yapımı domates salçasını tercih ediniz.Domates doğanın bize armağanı harika bir antioksidandır.

10- Katkı maddeleri içeren gıdaları, mevsim dışı sebze ve meyveleri fazla tüketmeyiniz. Bünyenizi fazla dinamitlememiş olursunuz.

11- Yılda dört kez 15 gün hiç et tüketilmemesi yararlıdır.

12- Günlük 3-4 adet badem, ceviz ve fındık almanız sizi her daim kuvvetli kılar.

13- Haftada en az 2 kez bakliyat ve balk tüketmeğe çalışınız.

14- Sıcak yemekler için toprak, çelik ve cam kapları tercih ediniz.

15- Kış aylarında tulum peyniri, portakal, limon, greyfurt, mandalina ve kuşburnu tüketimini artırınız.

16- Kışın dışarıda işleriniz yoğun ise: Güne pekmez içerek başlayınız. Bu uygulama vücudunuzun antifrizidir.

17- Zihinsel çalışıyorsanız kuru üzüm yiyiniz. Beyniniz enerjisiz kalmasın.

18- Ekmek tercihinizi kepekliden yana kulanınız, Bağırsaklar için yararlıdır.

19- Cevizle dost olun, içindeki yağ beğin hücreleri için yararlıdır. Kan şekerini düşürdüğü için de şeker hastalarına tavsiye edilir.

20- Büyük soğanı rendeleyin, orta boy bir bal kavanozuna koyup iyice karıştırın, 48 saat bekletip, şurup haline geldiğinde öksürük ve soğuk algınlığı olan hastalara sabah, akşam 1 çorba kaşığı içirin. Soğanın içindeki maddeler öksürüğü durduracaktır.

21- Unlarınızın böceklenmemesi için, un kavanozunuzun içine 1 adet defne yaprağı koyunuz.

22- Yumurtalaınızı haşlarken çatlamaması için, kaynatma suyuna bir çorba kaşığı sirke koyunuz.

23-Patateslerin bozulup filizlenmemesi için, patates poşetinin içine konan 1 elma 8 hafta boyunca patateslerin filizlenmesini önler.

24-Sarımsaklarınızı her zaman elinizin altında bulundurmak isterseniz kabuklarını soyduktan sonra bir cam kavanoza doldurup üstüne zeytinyağı dökerek muhafaza edebilirsiniz.

Sağlıkla kalınız.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Defne yaprağını havalar ısınınca pirinç, bulgur v.s hepsinin kavanozuna birer yaprak bırakıyorum. Elma mucizevi bir meyve, elinize sağlık Nahide hanımcığım, sevgiler

Cemile Torun 
 02.04.2015 23:00
Cevap :
Canım inşallah bu yazdığım bilgiler sağlığımız için yararlı olur. Sabah aç karnınıza bir elma yerseniz sindirime çok yararı dokunuyor.Selamlar, sevgiler, sağlık ve mutluluklar.NAHİDE ÇELEBİ  03.04.2015 7:04
 

Bu yararlı bilgilerin ışığında, nasıl sağlıksız kalınır? yüreğinize ve kaleminize sağlık. Sevgilerimle Nahide hanımcım..

gülsen tunçkal 
 01.04.2015 20:33
Cevap :
Canım bu bilgilerden yararlanılırsa mutlu olurum. Selam ve sevgilerimle sağlıklı ve esen kalınız.NAHİDE ÇELEBİ  02.04.2015 19:14
 

Evde bir doğal beslenme uzmanı olunca ben de farklı beslenmiyorum hocam:) Selam ve sevgiyle.

Ata Kemal Şahin 
 01.04.2015 15:34
Cevap :
Ne mutlu size, doğal beslenme uzmanınızla birlikte Allah sağlıklı ve mutlu ömür versin, birlikte güzel günler yaşayın inşallah. Sevgilerimi demet yaptım gönderiyorum size ve değerli ailenize.NAHİDE ÇELEBİ  01.04.2015 19:05
 

Bu meyanda kardeşimiz Semra ÇORBACIOĞLU'na da teşekkürü borç bilirim. Refik

Refik Başdere 
 31.03.2015 10:18
Cevap :
Bu gün bana bir kilo pirzola yedirdin sağ olasınız. Selam ve sevgiler, sağlık ve mutluluklar.NAHİDE ÇELEBİ  01.04.2015 19:14
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1801
Toplam yorum
: 11000
Toplam mesaj
: 162
Ort. okunma sayısı
: 999
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster