Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlığında organ bağışında bulunmuş kişinin ölünce organlarının alınmasında ailesinin izni gerekmez

Sağlığında organ bağışında bulunmuş kişinin ölünce organlarının alınmasında ailesinin izni gerekmez
 

Kendisi sağlığında organ bağışında bulunmuş olsa bile ölünce ailesi izin vermezse kişinin organları alınamıyormuş. Bu konuda yeni bir düzenlemeden bahsediliyor ama hâlihazırdaki uygulama bu.

Bir yazımızda halka göre yönetim olmaz dedik. Kadın diyor ki “Benim kocam, organlarının alınmasına izin vermiyorum” Yahut annesi, babası, kardeşi…”Ölümüze dokundurtmayız”

Binlerce hasta organ bekliyor. Bulunamazsa belki ölecekler. Ve biz duyarsız, bilgisiz, kültürsüz insanların ağzına bakıyoruz “Ölümüze dokundurtmayız”

Bu kişi sağlığında organlarını bağışladı mı? Evet. “Olsun ben izin vermiyorum” Sen kimsin? Eşi, anası, babası, kardeşi… Size ne! Adam kadın her neyse ben ölünce organlarımı ihtiyacı olanlara verin demiş. Yani vasiyet etmiş. Burada yakınların iznine bakılır mı ya! Böyle saçma sapan şey mi olurmuş!

Eh işte devlet sonunda yanlışını anladı, düzenleme geliyormuş. Zorluk organ bağışının bağışlama olmasından kaynaklanıyor. Yani insanların isteğine kalmış. Bizim insanımızda duyarlılık yok ki. Kendi isteğine bırakırsan hiçbir şey yapmaz.

Bağışçı sayısı yani ölünce organlarımı bağışlıyorum diyenlerin sayısı toplamda 145 bine ulaşmış. Ama hani kimsenin kazayla falan ölmesini istemeyiz. Ancak bunlar oluyor. Ve aileler organlarını bağışlayalım demiyorlar. 28 bin kişi şu anda organ bekliyor. Ölenlerimiz mezara, yaşayanlarımız da mezara. Oysa ölenler organlarıyla 28 bin kişiye hayat verebilirler. İnsanlık böyle durumlarda belli olur. Ben mesela bağışçıyım, organlarımı bağışladım.

Devletin üzerinde çalışıldığı söylenen düzenlemesini toplum olarak sabırsızlıkla bekliyoruz. Çok yerinde bir düşünce, aynı zamanda destekliyoruz.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..