Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '14

 
Kategori
Genel Sağlık
Okunma Sayısı
88
 

Sağlık Harcamaları ve Koruyucu Hekimlik

Sağlık Harcamaları ve Koruyucu Hekimlik
 

koruyucu hekimlik ve sağlık harcamaları


Yıllardır izliyorum insanları. Gördüğüm birçok yanlış uygulamayı sizlere aktarmak istiyorum sağlık alanında. Yanlış besleniyoruz, yanlış uyuyoruz ve daha nice hatayı her gün tekrar ediyoruz. Bu ise zaten çok yüksek olan sağlık harcamalarına tavan yaptırıyor. Neler yapılabilir diye çok düşündüm ve aklıma epey şey geldi. Ben medikal sektöründeyim ve tıb uzmanı da değilim. Ancak pratik hayatta gözlemlediklerim belki de faydalı olabilir diye düşünüyorum.

Hastalıkların Birçoğu Koruyucu Hekimlik İle Önlenebilir

Artık ne şekilde besleneceğimiz 3 aşağı 5 yukarı belli. Beslenme konusunda açık uyarılar yapılmaktadır. Doğal veya doğala yakn bir beslenme tercih edilmelidir şüphesiz. Beslenme ile ilgili bilinç çeşitli yollarla arttırabilir. Mesela internet sitelerine de kamu spotları zorunlu olarak uygulanabilir. Yapılabilecek çok şey var. Okul panoları ve diğer kamu kurumlarının panoları bu gibi kamu spotu afişleri ile sürekli beslenebilir. Yürüyüşün faydalarını duymayanınız kalmamıştır sanırım; ama ben yine de hatırlatayım. Eğer profesyonel bir sporcu olmaya niyetiniz yok ise size spor olarak sadece yürümek yeterlidir. Diğer ağır antrenmanlar size faydadan çok zarar verecektir. Doktorlara sorduğumda ilginç cevaplar aldım bu konuda. Abartılı koşma seansları adrenalin salgılamamıza sebep oluyor mesela. Bu ise bedeni strese sokuyor ve bir sürü arızaya sebep oluyor. Ağır sporlar için özel beslenme programları vardır. Siz normal bir vatandaş olarak hiç o tür eylemlere kalkışmayın. Kendinizi sakatlama ihtimaliniz de cabası. İşlenmiş gıdalardan da uzak durun lütfen. Beyaz pirinç yerine buğday pilavı veya keşkek yapın. Şekeri hayatınızdan çıkarın. Tuzu azaltın. Hamur işlerini ve tatlıları yok sayarak yaşayın. İnsanın, Prf. Dr. Canan KARATAY hocaya göre günlük şeker ihtiyacı, 1 adet kesme şeker kadardır. Meyvenin şekeri ile işlenmiş beyaz şeker aynı şeylerdir. Aşırı meyve de tüketmenize hiç ihtiyacınız yok. Unutmayın; herkesin vücut yapısı farklıdır. İlla herkes zayıf olacak diye bir şey yok. Zayıf olmayı takıntı haline getirmeyin sakın. Hafif kilolu ve çok sağlıklı olabilirsiniz. Sigara ve alkol konusunda bir şey dememe gerek yok. Hepimiz biliyoruz zararlarını. Kendimin uygulamada çok başarılı olmadığım konular olduğu için, bu konuda fazla yazamayacağım.

Gereksiz Sağlık Harcamalarına Sebep Olmak Aslında Kamu Malını Çalmak Demektir

Siz bütün bunları dikkate almadınız ve gittiniz hasta oldunuz. Sebep yaptığınız hatalar diye farz edelim. Evet; siz aslında kamu malı hırsızlığı yapmış olursunuz. Başkalarının hakkına tecavüz etmiş olursunuz. Elinizden geleni yaptıktan sonra başınıza gelen rahatsızlıklar için elbette bir şey söylenemez. Bu uyarıyı daha da uzatmadan sizin anlayışınıza terk ederek, burada kesiyorum.

Akın Yazıcı bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 53
Kayıt tarihi
: 03.07.14
 
 

Merhaba, Sağlık sektöründe uzun zamandır inovatif çalışmalar yürüttüm. Eğitimimi pazarlamada ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster