Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlık sorunları hastalık ve ölüm değil yaşamaktan alıkoyduğu için önemli

Sağlık sorunları hastalık ve ölüm değil yaşamaktan alıkoyduğu için önemli
 

Hasta olmamak ve ölmemek için sağlıklı olmaya çalışıyoruz ama elbette bu yaptığımız doğru değil. Hasta olduğumuz zaman acı çekiyoruz, öldüğümüz zaman zaten… Sağlıklı olmak hayatın güzelliklerini ve mutluluklarını ağız tadıyla yaşamak için. Ölmeyim diye sağlıklı olmaya çalışmak olabilir tabi ama sağlıklı olmak daha çok yaşamayla ilgili.

Hasta olmak tamam acı ve sıkıntı veriyor ama daha önemlisi yaşamamızı engelliyor. Ben iyi olur olmaz hastaneden çıkınca doğru manitama koşardım. Ve Doktor “Niye muayeneye geldin?” dediği zaman “iyi olup sinemaya gideceğim. Vizyonda çok güzel bir film var-Rüzgâr Gibi Geçti- vizyondan kalkmadan yetişeyim” dedim. “Ya Allah göstermesin kansersen?” dedi doktor. “Benim ne olduğum önemli değil, dünyada yaptıklarım ve yapamadıklarım önemli” diye bilgece bir cevap vermiştim.

Hayat bir şarkıdır diyenler böyle düşünüyorlar… Sevdiği aryayı dinlemek için iğne yaptıranlar, dünya kupası maçına sakat sakat çıkanlar, bu gece onunla olayım sabah assınlar diyenler… Ben Azrail olayım böyle insanların canını almam.  “Hasta olduğum zaman burnum akıyor!” Burnun kopsun, çok önemli sanki uyuz oluyorum böylelere! “Sigaranın tadını alamıyorum” Ha bak o önemli.

İnsanların sağlıklı olmaya çalışmalarının nedeni ya hasta olur ölürsem korkusu… Sevgilimden dost ve arkadaşlarımdan uzak kalacağım, maça sinemaya gidemeyeceğim, hastane köşelerine düşecek yaşamaya ara vereceğim, canım kaymaklı şöbiyet yiyemeyeceğim gibi çok daha önemli şeyler dururken ölümü düşünmek ha! Yaşamayacaksan zaten öl!

Şuram acıdı, buram acıdı, hastalık kötü ağrılar sancılar… Tamam da yaşayamaman da önemli değil mi? Demek ki zaten yaşamıyorsun, hasta olsan nolur iyi olsan nolur. Ağrılarımdan kurtulmak istiyorum diyenin yerine Havai’ye uçacağım diyeni önce tedavi ederim. Ağrıların Havai’ye uçmadığın içindir belki!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..