Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sağlık ve Sağlık Kurumlarında Anormallikler

Sağlık ve Sağlık Kurumlarında Anormallikler
 

Her meslekte olduğu gibi sağlık sektöründe çalışan personelinde ve bu sektörün kurumlarında da saygın çalışanlar yok değil. Biz toplum olarak özel ve bazanda psofesyonel platformlarda, sanat ve estetiğe gönül vermiş tıp adamları çok. Birçok tıp akademisyeni ve doktor enstürman-müzik aleti çalabilmektedir. Güzel resim ve hatta ses sanatçıları bile görmekteyiz.

Ancak böylesine sanata gönül kaptıran camiadan çok zaman sektör kurumlarında hizmet alan vatandaşlar memnun olmamaktadır. Bunula birlikte bu sektör mensubları gerek kurumsal ve sektörel gerekse mesleki özlük hakları açısından demakratik ses ve tepki bakımından genel olarak diğer kamusal kuruluşlara göre daha önde yer almaktadırlar. Bu bakımdan tıp çalışanları ve özellikle doktorlarımız demokratik tavırları ile bu yöndeki biliçlenmeye örnek oluşturmaktadırlar.

Ancak bu sektörde organizasyon ( Hastane ve sağlık kurumları birleştirilmesi) öncesi bozukluklar hala düzelmiş değildir. Öncelikle bu kurumlarda hizmetli ve koruma branşlarında özel sektörce istihdam edilen çalışanların özel eğitim almalerının gerekliliği bilinmelidir. Geçen hafta Gaziantep de resmi "Hastahane'de " gördüklerim özelleşmenin yeni yapılandığı bir geçiş dönemi için resmi kurumların kendine çeki düzen vermesi gerektiği bir durum olması gerekirken, hala çalışanların ve düzenlemelerin medeni ve sosyalleşmediğini gözlemledim.

Gerçi gördüğüm ilk anormalliği başhekimliğe ilettim ve B.H. Yrd. tarafından servis yanımda uyarıldı iş bukadarla kalsa buraya da yazmayacaktım zaten. Ama genel durumda hoş karşılayamadığım davranışları burada yazmak görevi vatandaşlık gereği kanısındayım.
Bu uygulamalar eğer her yerde aynı ise, her yerde yanlıştır. Doktor sabahları bir defa servis kontrolü yapıyor, hasta yakını refakatçiler derhal hasta kontrolü ve doktor gelmeden önce dışarı çıkarılıyor. Servis dışına temizlikçilerce azarlanırcasına sanki kovulmadıkları kalıyor refakatçilerin. Bu süre doktorların servise gelip genel muayene veya kontrolleri sonuna kadar devam ediyor.

Yanımda bulunan refakatçi hasta babası olarak genç oğlunu hastaneye zor getirmiş, Adam diyor ki; "Benim oğlum veya başkası hasta psikolojisi içinde dir. Genel durumunu benim yanımda kontrol ve önerilerini söylemeleri gerekir. Oysa çocuğa serum takıyorlar. Ben daha sonra yanına gidiyorum çocuğa sorduğumda doktor ne dedi diye, bir şeyim yokmuş diyor. Çocuk bir an önce buradan çıkmak istiyor diyor." Ben de aynı durumu gördüm. Çocuk üniversitede okuyor birilerine sormuş bu kurumun yerini tarif etmişler, o da bana haber vermeden baş vurmuş bu kuruma neyse hadi devam et dedim.

karşı yatakda yatan hasta: "Daha önce başka kuruma bağlıyken hamam böcekleri vardı, yine de biraz temizlik iyileşmiş." demeye kalmadı gün akşama devrilince 25-30 yıllık komudinlerin çevresinden hamamböcekleri görülmeye başladılar. Daha sonra söylenip ilaçlanmasına rağmen böcek populasyonunda değişen olmadı belki daha da çoğaldılar. Demek ki değişen pek de bir şey yok. Temizlik görevlileri çok kere hemşire ve hasta bakıcısı görevlerini üstlenir görünmekteler. Sivil kıyafet ve yakasında kimliksiz dolaşanların durumu zaten gayri ciddiyet doğurmaktadır.

Çocuk serum için yapılan damaryolu iğnesine adi bantla sabitleştirme yapılmakta niçin diğer kolay çıkan beyan bantlar kullanmıyorsunuz dediğimde gidin eczaneden alın getirin deniyor. Çocuk elimdeki şırınga ucunu cart diye çıkardaılar elimin üstü göğerdi dedi, bantla iğneyi sökmelerini canını incitmesi ve deri altı kanaması yaptığı söyledi daha sonra yapılan öbür eli üstündeki iğnenin sökülmesinde bende servis hemşire servis bankına gittim, doktor da orada . Daha önce bu şırınga ucunu dikkatsiz çıkarnımışlar daha dikkatli davransalar dedim. Bana cevabı ; "onlar işini bilir, burada günde yüzlerce yapıyorlar. Siz sevis dışınna çıkın dışarda bekleyin" diyerek azarlamak nezaketsizliğini göstermiştir. Herhalde tedavi için gelindiyse çocuğumun benden daha iyi korunup veya uygulamanın benden saklanacak tarafı olmaması gerekir.(Bende içimden acaba bizim sanatla ilgilenen doktorlar hangi üniversiteden mezun oluyorlar bu gördüklerimize benzemiyorlar diye hayal kırıklığına uğradım.) Oysa muayene-kontrol sırasında refaketçisi yanına çağırılmalıdır.

Tabi iş bu olumsuzlukla kalmadı kısaca Hepatit A denen hastalık nedeniyle tedavi gören oğlum hafta başında taburcu edicekti. Ancak evci çıkan cocuk baba erken gideceğiz kan alacaklar, tahlil neticesi çıkması gereği yarına bekleriz dedi. Ana tahlil için kan alındı ama netice alınmadan taburcu oldu. Sonucu ben alıp, değerlendirilir kontrollar da diye takip ettim ama herkes bir biryere gönderiyordu. Sonucu bulamadım vesselam. Hasta temsilcisine uğradım ama biraz ilgilenir gibi oldu bir tahlil sonucu print etti ama dışarı çıktığımda baktım ki daha önceki tahlil neticesi.

Daha başka eleştirilere girmeden igili bakanlık özel kurumların sosyal güvenlik kurumlarına hizmet verme yönündeki yeni açılımlarının önü iki ileri bir geri uygulama frenlerine takılmadan liberal sisteme ters düşülme göstergeleri olarak % 20 teleffuzları bir tarafa bırakılmalı piyasanın serbest rekabetle oluşmasına engel olunmadan bu sektörde ki kamu kurumlarına hasta ve yakınlarında daha medeni davranma konusunda hizmet içi eğitim verilmelidir.

Halihazırda özel kurumların ilk uygulamalarından hasta aleyhine devamlı bir geri gidiş vardır. Rekabetle tedavi farkını almayan bir çok müeessese varken veya biçok işlemden ferk alınmazken şimdi yeni yapılacak düzenlemelerle her konudan direk kesinti yapılacaktır. Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği'nin tepki gösterdiği uygulama düzenlemesi bu söylediklerime terz gibi algılanabilir ama bakanlık bunu bahane ederek tüm işlemlerden para kesmeye başlayacaktır. Oysa balit poliklinik işlemleri müdahalelerden önce daha çok ek ücretsiz yapılabiliyordu. İtirazı olan kamu kurumlarına gitme yolu zaten devamlı açıktır.

"Özel hastanelerin temsilcileri önceki gün eylem planı oluşturmak için masaya oturdu. 219 hastanenin temsilcilerini bir araya getiren toplantıda Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği (OHSAD) tam yetki alarak hükümet görüşmelerine başladı. OHSAD yönetimi dün ve bugün Ankara'da ilgili bakanlıklar ve Başbakanlık'a özel sektörün taleplerini iletecek. OHSAD görüşmelerin ardından pazartesi günü de eylem planını açıklayacak." Nazlı Topçuoğlu/Referans Gazetesi.(Milliyet.com).

Bırakın bir yandan özel sağlık kuruluşları çoğalsın ve güçlensin, bir yandan da kendi kamu
kuruluşlarınızın sosyo-psikolojik hizmet içi eğitimi, temizlik ve hastahane mefruşatının kalitesini artırmaya bakın.

Yetkililere saygıyla.



Nariçi 09.12.2007



 
Toplam blog
: 376
: 1841
Kayıt tarihi
: 06.07.07
 
 

Hayat herkes için aslında yalnızlıktır. hiç kimsenin doğal garantisi yoktur. (Günlük atüel haberl..