Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '17

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
57
 

Sağlıkla Gel 2018…

Sağlıkla Gel 2018…
 

2017 yılı son demlerini yaşarken 2018’e sayılı günler kala hediye çekilişleri, organizasyonlar derken yılbaşı gecesi ve ertesi günü nasıl beslenilmesi gerektiği hakkında bilgi vermek isterim.

Tarih 31 Aralığı gösterdiğinde nasılsa akşam çok yiyeceğim düşüncesiyle bütün gün aç kalmanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Muhakkak keyifle geçecek bugüne kahvaltı yaparak başlanılmalıdır.

Akşam yemeği genel olarak protein ağırlıklı olacağından öğle yemeğinde sebze ve beraberinde yoğurt tüketilmesini öneririm. Örneğin öğle yemeğinde tüketeceğiniz zeytinyağlı sebze yemeği, salata ve yoğurt günü daha zinde geçirmenize yardımcı olacaktır.

Çeşit çeşit yiyeceklerin bulunduğu akşam sofrasında kontrollü tercih yapmakta fayda var. Ortadan değil de muhakkak tabağınıza seçerek koyduğunuz yiyecekleri tüketmeye özen gösterin. Sohbetin porsiyon kontrolünüzü aşmasına izin vermeyin.

Yılbaşı sofralarının baş tacı hindi sağlıklı bir tercih olacaktır. Beraberinde salata tüketebilir fakat kalorisi yüksek, mayonez içeren salatalardan kaçınmanızı öneririm.

Bulgur pilavı, makarna, patates püresi, dolma gibi tercihlerde bulunacaksanız ekmek tüketiminden kaçınmanız ve yemeğin hemen ardından ikram edilen tatlılara biraz ara verdikten sonra devam etmeniz sağlığınız ve kilo kontrolünüz açısından doğru tercih olacaktır. Şerbetli tatlılardansa sütlü ve meyveli tatlıları tercih etmelisiniz.

Gece yarılarına kadar devam eden yeme işleminde kuru yemiş tüketecekseniz 1 avuçtan fazla tüketmemenizi öneririm.

Alkol almayı planladıysanız; bayanlar 1-2 kadeh, erkekler ise 3-4 kadeh alkolden fazlasını tüketmemelidir.

Alkolün ve yiyeceklerin fazla kaçırıldığı bir yılbaşı gecesinin ardından 1 ocak günü tüm gün aç kalınmamalı, muhakkak sağlıklı tercihlerde bulunulmalıdır. Güne kahvaltı ile başlanılmalı ve akşam yemeği erken saatlerde tüketilmelidir. Öğünlerde mevsim sebzelerinin bulunmasına özen gösterilmelidir.

Her zaman olduğu gibi 1 Ocak günüde bol su tüketilmeli ve vücudun toksinlerden arındırmasına yardımcı olunmalıdır. Kafeinli içecekler yerine midenizin ve sindirim sisteminin rahatlamasına yardımcı olmak adına rezene, bedeninizin dinlenmesi için melisa ve papatya çayları tüketilmelidir.

Yorgunluğunuzu üzerinizden atmanın en keyifli yolu aktif dinlenmeden geçer bunun için muhakkak minimum 30 dakikalık açık havada yürüyüş yaparak bedeninizi dinlendirirken yediklerinizin vicdanınıza ve kilonuza ağırlık yapmasını önleyebilirsiniz.

Sağlık ve huzur dolu bir yıl dilerim…


Diyetisyen

Gizem ÇALIŞKAN AKGÜL

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 262
Kayıt tarihi
: 15.07.16
 
 

2007 yılında Gıda Teknolojisi üzerine ön lisans eğitimini almış ve ardından İstanbul Arel Ünivers..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster