Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sağlıklı, tokatçı, bilimsel, biyolojik, baba…

Sağlıklı, tokatçı, bilimsel, biyolojik, baba…
 

Barış


''Sağlıklı'' olan bu topluma iyi alışmış alıştırılmış olandır, diğerleri sağlıksızdır!

Ufak uyumsuzluk ya da değişikler yokmu çevrenizde saçta, kulakta, giyimde, bedene yaptırılan dövmelerde kendini yansıtan; neden acaba bu tercihler neyin dışa vurumu?

Toplumsallık dedikleri günümüzdeki hali, bireyin bastırılması üzerine kurulmuş, bugün direnmez ehlileşirsek insan türünü bitirecek nerdeyse bu bencil, faydacı tutum.

Geçen gün sonunda vakit bulup saçlarımı kestirdim her yandan esintiyi alıyorum artık. En üst amirim arkadan mı bağlayacaksın falan diyordu, her gördüğünde, oysa kıvırcık sevenlerce sevilmekteydi; benim için ise uzun saçla uğraşmak zordu, havalar serinledi, güneşin etkisi azaldı, bende alaburüs yaptırdım. Herkes rahatladı, hafif kıvırcık sevenler güzel olmuş dedi. Ama ben saçlarımı uzattım arkadan bağlıyorum, ne olacaksa… Bu kadar laf ettiğime göre bu saç mevzuna içerlemişim.

Şimdi günlerden bir gün bir veliye esmiş; veli, habire evlenip boşanan, son çocuğunun anavelisi tarafından hafta “sonubabası, ” “biyolojikbaba” diye de tanımlanan.

Neyse; okula ziyarete gidiyor, yanına hiç uğramayan en yaramaz çocuğunu çok özlemiş; "Biyolojik Veli"..

-Hımm!! buu çocuk!!

-Problemli!!

-Anne baba boşanmış.. (!çok zeki hemen teşhisi koydu)

-Haklısınız ama..

-Sizzz bilimsel yaklaşıyorsunuz!! İşaret parmağı yukarda..

Bir İlköğretim okulu müdürü konuşan. Mekan Ankara'nın göbeklerinden bir yer; Yüzüncüyıl.

Raslantı bu ya ziyaret anı, tokatla yüzü kızartılmış bir çocukla velinimetinin tokat karargahında rastlaşması; yüz hala kızarık el izi belirgin.

Başka bir an olsa haberi bile olmayacak.

Başka zamanlarda aynı davranışlar olmuş, başka öğrencilere de, en bilim-i yöntem bas tookaatııı..

Biyolojik veli olan, kendini okul müdür yardımcısı tokatçının yanında bulur -siz aynı yöntemle bütün okulu hızaya dizersiniz bu iş! inizi çoğaltır, çocukları arsızlaştırır, bu sorunu hiç bir zaman çözemezsiniz, herkesi tokatlamak zorunda kalırsınız güçlü tokatta sizi tokatlar, kimse bu davranışı hak etmez kimsenin hakkı yok, falan filan bir ton yöntem önerisi..

-Yokk “siz bilimsel yaklaşıyorsunuz”...

Burası okul değil mi demek istiyor; herhalde burası hane halklarının veletlerini hizaya getirme hanesi..

Ölüm hayatın parçası ya, biyolojik bilimsel yaklaşan, o an bir an müdürün boğazına sarılmayı aklından geçirir; hamm, gelişmiş hizaya getirme yöntemi en biyolocikk..

Bir kaç on saniyelik derin nefeslerden sonra ahh nerdesin diye iç geçirir, tabi ki içinden;“biyolojik veli baba”, bilmem ne, tanımı yaparsanız yapın; okul dershane avukat iş devlet millet, ev evlilik egemenlik vb. kelimelerin yok olduğu, unutulduğu, "zorunlu çalışmanın ortadan kalktığı, bireyin yalnızca kendini geliştirmekle uğraşacağı günlerin, öğrenen organizasyonların dünyası nerdesin..!

Sezgisel gücümüzü öne alıp aklımızın kemikleşmiş tahakkümünü yıkmalıyız, yahu.. yine siz bilimsel bakıyorsunuz dilaver beyyy, sen biyolojiksin bakma, görme.. pardon biyolojik şey.. Baba… Benim suçum neydi baba! bana niye sormadın..

Habire çaresiz derin nefesler alıp; şöyle diyelim, akıldan kalbe kestirme bir kanal aç ya da şikayet etme, hayat akıp gidiyor diye..

Ya da sakinleşmek için akupunkturcu Hüseyin’e git, 70 yaşındaki nineyi bile doğurttururum diyor, gençleştirir.

Bırakın çocuklarınız itaat etmesin, arka sırada dersi dinlemiyor diye öğretmenleri şikayet ettiklerinde üzülmeyin, sonuçta sonuçlar benzer; başarı ile başarısızlık arasındaki fark nedir ki?

Naaa.. bilimsel hocam! Ben Barış'ı destekliyorum. Yaramaz, alıngan/duygusal, zeki kimse onu hızaya getiremez O, istediğini hızla öğrenir, zorla değil. En son elindeki ufak bir aletle her yerden internete bağlanıyor, işiniz zor. Alınmayın benim biyolojik babamda yüksek hane öğretmendi o da her daim tepemde idi ne annemi rahat bıraktı ne beni; en azından sofraya zamanında oturmam gerekiyordu. Yine de benim babamdı.

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..